سرویس‌دهی متروی مشهد تا ساعت ۲ بامداد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمامی معابر شهری مشهد باز است (۳٠ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پیامد‌های بارندگی بی‌سابقه مشهد در روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد بوی میوه می‌دهد خانه فردوسی کجاست؟ | درباره یک خانه تاریخی در روستای پاژ مطالبات مردم تپه سلام، مهدی و شهرک قدس مشهد در طرح شهید اصلانی حفاظت از کمربند سبز برای جلوگیری از تغییر کاربری پیام تسلیت شهردار مشهد در پی جان باختن تعدادی از شهروندان در سیل اخیر قدردانی شهردار مشهد از خادمان شهری پس از بارش سیل‌آسای امروز | شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند + فیلم گزارش ۳۱ نقطه آبگرفتگی معابر در سطح شهر مشهد طی بارندگی امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا مدارس مشهد و خراسان رضوی فردا یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آماده‌باش نیرو‌های خدمات شهری تا بازگشت کامل مشهد به شرایط عادی + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲۲ میلی‌متر بارش در مشهد طی ۳۰ دقیقه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد مقدس: آب‌گرفتگی سطح شهر در حال کنترل است + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکنون حدود ۵ هزار زائر پیاده وارد مشهد شدند (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) سرویس‌دهی ویژه مترو مشهد به سمت فرودگاه و راه‌آهن + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت سرخس پس از بارش باران و جاری شدن سیل از زبان فرماندار | خسارت مالی، نامعلوم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس از باران سیل آسا شهر در آرامش نسبی است| خسارت جانی در سیل مشهد نداشتیم(۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
با هدف کاهش زمان انتظار مسافر در شهر

افزایش ۶۰درصدی ظرفیت ناوگان/ ۶۵خط اتوبوس فعال در مشهد

  • کد خبر: ۲۶۱۶۵
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
افزایش ۶۰درصدی ظرفیت ناوگان/  ۶۵خط اتوبوس فعال در مشهد
لاله سادات کوثری/شهرآرانیوز- هفته گذشته بود که نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر مشهد به استناد نظرسنجی‌های مرکز۱۳۷ شهرداری مشهد موضوع افزایش فعالیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی در حوزه اتوبوس را تصویب کردند.

از ابتدای اردیبهشت‌ماه اتوبوس‌های شهری به‌صورت محدود در شهر و در بازه‌های زمانی کوتاه صبح و عصر فعالیت کردند، اما ضرورت ارتقای افزایش بازه زمانی ساعات سرویس‌دهی یکی از اصلی‌ترین دستورکار‌های صحن علنی شورا در هفته گذشته بود که البته خروجی آن نیز منتج به صدور مصوبه شورا مبنی بر افزایش ساعات خدمات‌دهی و نیز افزایش تعداد خطوط اتوبوس بود.
 
اتوبوسرانی در خدمت مردم

دراین‌باره و به دنبال اینکه این طرح از ۱۶ اردیبهشت‌ماه به چه شکل در سطح شهر اجرا شده است، مدیر روابط عمومی سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآ انیوز گفت: با تصویب شورا خدمات سازمان اتوبوس‌رانی چه از لحاظ تعداد خطوط و چه از لحاظ زمان سرویس‌دهی افزایش پیدا کرد.

عباس اتحادی افزود: از ابتدای اردیبهشت‌ماه خدمات اتوبوس‌رانی در ۴۵ خط و در قالب ۲۷ خط شهری و ۲۷ خط حومه بود که در ۲ نوبت ۲ ساعت‌ونیمه آغاز شد.

وی اضافه کرد:، اما از ۱۶ اردیبشهت‌ماه خدمات ۶۵ خط به شهروندان از ساعت ۶ تا ۱۹ به‌صورت یکسره ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: حدود ۶۰ درصد ظرفیت ناوگان این ۶۵ خط را افزایش دادیم تا شاهد کاهش زمان انتظار مسافران در ایستگاه‌های اتوبوس و رعایت بیشتر طرح فاصله‌گذاری اجتماعی باشیم.

مدیر روابط عمومی سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد ادامه داد: در کنار این مهم پایش سلامت اتوبوس‌رانان و مینی‌بوس‌رانان در ابتدا و انتهای خطوط با حضور تکنسین‌های مرکز فوریت‌های پزشکی روزانه انجام می‌شود و بیش از ۱۸۰۰ نفر از همکاران ما روزانه پایش می‌شوند.

وی ادامه داد: این پایش شامل کنترل میزان تب، ضربان قلب و میزان اکسیژن خون هر فرد است.
وی ادامه داد: هم‌زمان با این اقدام، روزانه ناوگان را در ابتدا و انتهای خطوط ضدعفونی می‌کنیم.

وی افزود:این کار دوباره شب‌ها در توقفگاه‌های سازمان نیز انجام می‌شود.
درخصوص طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیز مسدودکردن کابین اتوبوس‌رانان و مینی‌بوس‌رانان انجام شده است.

وی گفت: درباره نیمکت‌های ایستگاه‌های اتوبوس و صندلی‌های داخل اتوبوس نیز کار علامت‌گذاری را انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: با مشارکت روابط عمومی شهرداری مشهد در تعداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس پیام‌های پیشگیرانه و بروشور‌های اطلاع‌رسانی درخصوص بیماری کرونا نصب شده است.

وی بیان کرد: آموزش فرهنگ شهروندی از طریق نصب پوستر در ایستگاه‌های اتوبوس انجام شده است.
اتحادی افزود: با رصدی که از ابتدای اردیبهشت‌ماه روی ناوگان انجام دادیم، توجه ویژه شهروندان در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی چه در ایستگاه‌ها و چه در داخل اتوبوس قابل تأمل بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->