سرخط خبرها

آموزش مهارت‌های رسانه‌ای برای اعضای شورای اجتماعی محلات

  • کد خبر: ۲۸۴۶۳
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
آموزش مهارت‌های رسانه‌ای برای اعضای شورای اجتماعی محلات
نشست هم‌اندیشی چهارشنبه‌ها با شورای اجتماعی محلات منطقه ۴ برگزار شد.
ندا معصوم/شهرآرانیوز - هفته‌ای که گذشت، شهرداری منطقه ۴ میزبان اعضای شورای شهر و رؤسای شورای اجتماعی محلات بود.  
نشست هم‌اندیشی چهارشنبه‌ها با شورای اجتماعی محلات در منطقه با حضور حمیدرضا موحدی‌زاده نایب‌رئیس شورای اسلامی، رمضانعلی فیضی رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای اسلامی، احسان اصولی رئیس کمیسیون فرهنگی‌اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد و رضا دانایی معاون مالی و برنامه‌ریزی سازمان اجتماعی‌فرهنگی شهرداری مشهد، شهردار و مسئولان شهرداری منطقه و جمعی از رؤسای شورا‌های اجتماعی محلات این منطقه برگزار شد.
در این نشست رؤسای ۱۱ شورای اجتماعی محله منطقه، طرح‌ها، پیشنهاد‌ها و درخواست‌های خود را درخصوص ارتقای جایگاه محلات مطرح کرده و در ادامه اعضای شورای شهر پاسخ‌گوی درخواست‌های مطرح‌شده بودند.  

اصلاح ورودی به منطقه
اصلاح ورودی به منطقه متناسب با ظرفیت‌هایی که این محدوده داراست، یکی از درخواست‌های همیشگی شورای اجتماعی محلات منطقه است که این‌بار سعید بهزادی، رئیس شورای اجتماعی محله ایثار، آن را مطرح کرد و گفت: ایثار و وحید از مناطق گردشگری به حساب آمده‌اند و سالانه میزبان زیادی از زائران و مجاوران حضرت هستند. چهارراه مقدم به‌عنوان ورودی این منطقه، خالی از نماد و اِلمان ویژه است.

 وی افزود: علاوه‌بر‌این زیرگذر راه‌آهن از معابر قدیمی و خاطره‌انگیز به حساب می‌آید که در هر ترددی ناخودآگاه چشم را درگیر می‌کند، درحالی‌که با الگوگرفتن از نمونه‌های هنری که در کشور‌های دیگر استفاده شده است، می‌توان فضای چشم‌نوازتری هم در ورودی یک منطقه تجاری گردشگری خلق کرد و هم بر روی پل.
 
حمایت از مخترعان
رئیس شورای اجتماعی پنجتن آل‌عبا نیز با اشاره به موضوع مشارکت مردم در مسائل مربوط به محله گفت: برای رسیدن به این امر باید به‌سمت هم‌گرایی گروه‌ها برویم.
رمضانعلی روحانی با اشاره به تشکیل کارگروه‌های مختلف محله پنجتن آل‌عبا که فعالیت‌های خود را در حوزه‌های محتلف عمرانی، فرهنگی و سلامت آغاز کرده‌اند، گفت:۷ کارگاه تولید ماسک در ایام شیوع کرونا فعال بوده‌اند و با مشارکت هم تولیدات انبوهی دراین‌زمینه داشتند.
وی با اشاره با ایجاد بانک اطلاعات ساکنان محله گفت: علاوه‌بر‌این برای اشراف بر مشکلات، دیدار‌های هفتگی با مردم را در مساجد اجرایی کردیم.
روحانی همچنین موضوع آماده‌سازی بازار‌های فروش برای تولیدات زن‌های خانه‌دار و حمایت از اختراعات و ایده‌های خلاقانه را مطرح و تأکید کرد: جوانان و نوجوانان مستعدی در منطقه هستند که طرح‌های جالبی برای ارائه دارند و بهتر است با برنامه‌ای ویژه از آن‌ها حمایت کرد.

سالمندان فراموش نشوند
هاشمی، نماینده شورای اجتماعی محله «رده»، بحث نشاط و شادابی در میان زنان و بانوان را مطرح و از فراموش‌شدن زنان سالمند محله یاد کرد و گفت: باید در کنار جوانان، برنامه‌ای برای حضور اجتماعی سالمندان نیز در نظر گرفته شود.

اِلمان برای سنگ‌تراش‌ها
غلامرضا کمالی، رئیس شورای اجتماعی تلگرد، پیش‌بینی آموزش برای بهتر شدن ارتباط‌های مهارتی بین افراد خانواده و اجرای جشن‌ها در فضا‌های محله را خواستار شد.
حامد شیرزاد، نایب‌رئیس شورای اجتماعی کوی مهدی، با اشاره به فعالیت سنگ‌تراش‌ها، از این محدوده نیز به‌عنوان جاذبه گردشگری یاد کرد و گفت: فضاآرایی و استفاده از المانی که این ویژگی محله را به دیگران نشان بدهد، می‌تواند آن را از سایر محدوده‌ها متمایز کند. وی موضوع زمین‌های بایر انتهای کوی مهدی و ناامن‌بودن آن به‌خاطر نبود روشنایی را نیز مطرح کرد.

استفاده از نیرو‌های بومی و بازارچه محلی
 صادق حسنی، نماینده شورای اجتماعی وحید، با اشاره به واسطه‌گری دلال‌ها برای فروش محصولات تولیدی منطقه، چون کیف، جارو، انگشتر و... گفت: برای کم‌رنگ‌شدن این مسئله باید بازارچه‌ای را برای فروش تولیدات در نظر گرفت تا اجناس تولیدی در همین منطقه به فروش برسد.
 وی موضوع ناامنی هفته‌های اخیر را نیز یادآور شد و ادامه داد: آمار سرقت به‌شدت در منطقه افزایش یافته و این موضوع نیازمند پیگیری ویژه است.
رضایی، رئیس شورای اجتماعی محله شهید قربانی، با اشاره به وسعت جغرافیایی زیاد و جمعیت متراکم این محله، کمبود فضای ورزشی و سبز را یادآور شد و گفت: شاید طرح این مسائل جزو موضوعات کلیشه‌ای باشد، اما برای جوانان و نوجوانان به‌ویژه در ایام اوقات فراغتی که پیش‌روست، ضرورت دارد.
وی همچنین پیشنهاد داد تا در پروژه‌های شهرداری از نیرو‌های بومی و متخصص همین محله استفاده شود.

دوره آموزش رسانه برای اعضای شورا
پس از این سخنان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد سخن گفت. احسان اصولی در همان ابتدای صحبت از آموزش مهارت‌های رسانه‌ای برای اعضای شورا خبر داد و گفت: این طرح در تمامی محلات اجرا خواهد شد تا نماینده‌ها بدانند چه اخباری را در محله باید بیشتر موردتوجه قرار دهند تا تأثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

 اصولی از طرح نماینده ایثار برای بدنه‌سازی پل‌ها و معابر شهری استقبال کرد و به‌دلیل قدیمی‌بودن پل راه‌آهن گفت: بدنه‌سازی و توجه به زیرگذر آن نوعی هویت‌سازی برای کسانی است که با این پل خاطره دارند.
وی اجراکردن بحث تابلو‌های گردشگری در مکان‌های لازم را که به هویت‌سازی محله کمک می‌کنند، جزو ضرورت‌ها دانست و بحث مشاوره سلامت روان برای سالمندان را نیز از برنامه‌های آینده شورا دانست.

اصولی افزود: ایجاد امنیت در بوستان‌ها، وظیفه نیروی انتظامی است؛ اما شهرداری تاجایی‌که امکان داشته باشد، دراین‌راستا وارد عمل می‌شود.
اصولی تهیه بانک اطلاعاتی را جزو اهمیت‌های هر محله مطرح کرد و گفت: با استناد به اطلاعات، خیلی بهتر می‌توان درراستای پیشبرد اهداف قدم برداشت.
عضو شورای شهر از شهردار منطقه خواست درزمینه ایجاد بازارچه نیز تدبیری اندیشیده شود که مهندس غلامی، شهردار منطقه، گفت: بوستان زیتون، مجاور بازار فردوسی، برای خیابان غذا در نظر گرفته شده تا علاوه بر ایجاد بازارچه، فعالیت‌های فرهنگی نیز در آن انجام شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->