یک شرکت چینی می‌خواهد با پرتاب ۱۰ هزار ماهواره رقیب استارلینک شود بازی Call of Duty: Black Ops 6 در گیم پس هم عرضه خواهد شد + تریلر OpenAI آموزش مدل جدید هوش مصنوعی خود را آغاز کرده است احتمال تغییرجهت لوگوی اپل در آیپدهای آینده دوربین گلکسی S۲۵ اولترا چه مشخصاتی خواهد داشت؟ گلکسی M۳۵ معرفی شد + مشخصات و قیمت محققان درباره افرادی که صدای درونی ندارند به نتایج جدیدی رسیده‌اند پیشنهادهای عجیب هوش مصنوعی گوگل به کاربران: به پیتزای خود چسب اضافه کنید و سنگ بخورید! + عکس نیل دراکمن بخشی از صحبت‌هایش درباره بازی بعدی «ناتی داگ» را تکذیب کرد قیمت گوشی گلکسی F55 سامسونگ مشخص شد آیپد مینی ۷ با نمایشگر OLED چه زمانی عرضه می‌شود؟ اینستاگرام دچار اختلال شد(۵ خرداد ۱۴۰۳) اولین داده‌های علمی تلسکوپ فضایی اقلیدس منتشر شد + تصاویر چین تا چندروز دیگر فضاپیمایش را در سمت پنهان ماه فرود می‌آورد اضافه‌شدن قابلیت ارسال استوری به عینک هوشمند Ray-Ban متا مایکروسافت از کامپیوترهای کوپایلوت پلاس رونمایی کرد + ویدئو اسکارلت جوهانسون: برای صداگذاری ChatGPT از صدای من استفاده کرده‌اند! نوبت دوم کنکور سراسری به تعویق افتاد | ۲۱ و ۲۲ تیر ماه زمان برگزاری نوبت دوم کنکور درباره «بل ۲۱۲» (Bell ۲۱۲)، هلیکوپتر حامل رئیس جمهور + عکس اولین تبلت پوکو چه زمانی رونمایی می‌شود؟ هوش مصنوعی پلتفرم «دیوار» چطور کلاهبرداران را شناسایی می‌کند؟
سرخط خبرها
بازار کساد موبایل در دوران کرونا

فروش بازار جهانی موبایل، ۲۰.۲ درصد کاهش داشته است

  • کد خبر: ۲۸۸۳۸
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
فروش بازار جهانی موبایل، ۲۰.۲ درصد کاهش داشته است
در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ به دلیل شیوع کووید ۱۹ تولید کنندگان موبایل با کاهش فروش روبرو شده اند.
به گزارش شهرآرانیوز، طبق گزارش موسسه گارتنر، به دلیل شیوع ویروس کرونا، فروش بازار جهانی موبایل در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ میلادی ۲۰.۲ درصد کاهش یافته است.

در این میان هرچند برند‌های بزرگ شاهد کاهش فروش محصولاتشان در سراسر جهان بوده اند، اما شرکت چینی شیائومی نخستین فروشنده‌ای است که در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ با رشد فروش موبایل هایش روبرو بوده است.

طبق گزارش جدید تولید کنندگان بزرگ موبایل در چین و اپل به شدت تحت تاثیر تعطیلی موقت کارخانه‌ها در این کشور و کاهش قدرت خرید مشتریان قرار گرفتند.

میان ۵ برند برتر تولید کننده موبایل در جهان، شیائومی تنها شرکتی است که فروش محصولاتش کاهش نیافته است. بلکه حتی این شرکت چینی شاهد ۱.۴ درصد رشد فروش در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ نسبت به ۲۰۱۹ میلادی بوده است.

از سوی دیگر در همین بازه زمانی شرکت‌هایی مانند سامسونگ و هواوی به ترتیب با کاهش ۲۲.۷ و ۲۷.۳ درصدی فروش روبرو بودند. میزان فروش اپل در این باره ۸.۲ درصد و اوپو ۲۴.۲ درصد کاهش یافته است.

به نوشته گارتنر با وجود شیوع ویروس کرونا در بازار، استراتژی‌های فروش شرکت‌های مختلف نیز متفاوت بوده است. به عنوان مثال شیائومی طی سه ماهه نخست ۲۰۲۰ روی بازار بین المللی متمرکز بود. اما هواوی برای فروش محصولاتش روی بازار داخلی تمرکز کرده بود.

منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->