مایکروسافت از کامپیوترهای کوپایلوت پلاس رونمایی کرد + ویدئو اسکارلت جوهانسون: برای صداگذاری ChatGPT از صدای من استفاده کرده‌اند! نوبت دوم کنکور سراسری به تعویق افتاد | ۲۱ و ۲۲ تیر ماه زمان برگزاری نوبت دوم کنکور درباره «بل ۲۱۲» (Bell ۲۱۲)، هلیکوپتر حامل رئیس جمهور + عکس اولین تبلت پوکو چه زمانی رونمایی می‌شود؟ هوش مصنوعی پلتفرم «دیوار» چطور کلاهبرداران را شناسایی می‌کند؟ بهبود شارژدهی باتری در اندروید ۱۵ تگرگ چگونه به وجود می‌آید؟ + عکس نسخه فوق پیشرفته هوش مصنوعی «جمنای لایو» با توانایی مکالمه زنده رونمایی شد شواهدی جدید از زمان عرضه گلکسی S24 FE تریلر سینماتیک بازی Assassin’s Creed Shadows منتشر شد اطلاعاتی جدید از دوربین و نمایشگر گلکسی S۲۵ کنترلر Proteus برای بازیکنان دارای معلولیت ایکس باکس رونمایی شد + مشخصات توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد
سرخط خبرها

عصر نینجا

  • کد خبر: ۲۹۴۷
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵
  • ۲
عصر نینجا
درباره دختران نینجا که در «عصر جدید» ستاره شدند و به‌نظر، شانس اول برد در فینال این مسابقه هستند

ایمان فروزان‌نیا - هنر نینجاها پنهان شدن و ناشناس ماندن است ولی اگر بگوییم حالا کل ایران «دختران نینجا» را می‌شناسند، بیراه نگفته‌ایم. دختران نینجا گروهی رزمی‌کار هستند که در مسابقه عصر جدید درخشیدند و جمعه‌شب با بیش از 4میلیون رأی به فینال این مسابقه راه یافتند. این گروه با حرکات اکشن مهیج و جذابشان، خیلی سریع نظر مردم را جلب کردند. فضای مجازی حالا پر است از بریده فیلم‌های حرکات نمایشی دختران نینجا که به‌راحتی به چندمیلیون بازدید می‌رسد. توئیت‌ها و پست‌های زیادی هم در فضای مجازی در حمایت از این گروه نوشته می‌شود و البته خانم‌ها نقش پررنگ‌تری در این حمایت دارند: «واقعا لذت داره وقتی همجنس‌هات پله‌های ترقی رو یکی‌یکی طی کنند. مرسی دختران نینجا». بعضی سلبریتی‌ها هم در فضای مجازی از دختران نینجا حمایت کرده‌اند؛ مثل المیرا شریفی، مجری شبکه خبر که پس از صعود این گروه به فینال، در توئیتی نوشت: «باریکلا خانم‌های ورزشکار پرقدرت! در فینال خوش بدرخشید».


یک هنر رزمی مرموز و جذاب
درخشش دختران نینجا در تلویزیون علاوه‌بر اینکه برای خودشان شهرت به‌دنبال داشت، باعث بیشتر شناخته شدن رشته رزمی «نینجوتسو» نیز شده است. نینجوتسو یک هنر رزمی کهن ژاپنی و به معنای «حرکت پنهانی» است. این هنر سال‌ها به‌صورت مخفیانه در دهکده‌های پنهان در دل جنگل‌، تنها به نینجاها آموزش داده می‌شد. نینجاها گروهی بودند که در ژاپن قدیم علیه سامورایی‌ها(که صاحب قدرت نظامی و سرمایه بودند) قد علم کردند. ازآنجاکه تعداد آن‌ها خیلی کمتر از سامورایی‌ها بود، تمرینات رزمی انجام می‌دادند تا به آن‌ها کمک کند به‌صورت مخفیانه و سریع، دست به ترور سامورایی‌ها بزنند و این شروع شکل‌گیری نینجوتسو بوده است. هنرجویان این رشته با تمرینات سخت شروع به آموختن مهارت‌هایی ازجمله پالایش روح، دفاع شخصی، مبارزه با شمشیر و چوب، استفاده از آتش و انفجار، هنر تغییر چهره و جعل هویت، ورود مخفیانه به اماکن، جاسوسی و کسب اطلاع، تاکتیک و استراتژی و... می‌کرده‌اند. این هنر رزمی کمتر از 30سال است که از ژاپن به ایران آمده و حدود 20سال قبل هم اولین کلاس‌های آن برای بانوان دایر شده است. گفته می‌شود درحال‌حاضر حدود 10هزار هنرجوی نینجوتسو در ایران حضور دارند و ازقضا این رشته بین خانم‌ها طرفداران زیادی دارد.


دختران نینجا و شانس برد در فینال
فریبا فرجی‌پور، مربی و رهبر گروه دختران نینجا، که در دانشگاه عمران خوانده و علاقه، او را به‌سمت نینجوتسو کشانده، در مصاحبه‌ای گفته است با اینکه همه به او می‌گفتند ورزش رزمی به درد دختران نمی‌خورد، کارش را ادامه داده است و آرزو دارد باشگاه بزرگی دایر کند و بچه‌هایی را که علاقه‌مندند، حمایت کند. برد در فینال عصر جدید می‌تواند نقطه عطفی برای این مربی و حتی ورزش نینجوتسو باشد؛ اتفاقی که دور از انتظار نیست. گروه دختران نینجا تنها گروه در مرحله فینال هستند و چهار شرکت‌کننده دیگر به‌صورت انفرادی به فینال رسیده‌اند، پس دختران نینجا می‌توانند از جلوه‌های کار گروهی روی صحنه نمایش، بیشترین استفاده را ببرند. ازطرفی آن‌ها تابوی ظاهر شدن یک زن در نقش یک مبارز رزمی‌کار را شکسته‌ و از این لحاظ هم تحسین بینندگان را برانگیخته‌اند. جنس هیجان اجرایشان هم از دیگر شرکت‌کنندگان که در رشته‌های خوانندگی، شعبده و نقاشی با ماسه فعالیت می‌کنند، بیشتر است و تنها رقیبشان محمد زارعی است که اجراهای آکروباتیکش از هیجان بی‌نظیری برخوردار است؛ البته در این بین یک خطر گروهشان را تهدید می‌کند و آن هم پیشرفت نکردن سطح اجرایشان نسبت‌به اجراهای قبل است؛ نکته‌ای که در مرحله نیمه‌نهایی هم از دید داوران عصر جدید پنهان نماند. حالا باید تا 28مرداد یعنی شب عید غدیر که فینال این رقابت حساس برگزار می‌شود، صبر کرد و دید آیا نینجاها می‌توانند از سایه بیرون بیایند و روی سکوی نخست این مسابقه بایستند یا خیر.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
صبا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
0
0
به نام خدا
سلام و درود
عاشق این گروه و مهارت هایشان هستم و خودم هم تکواندوکارم و افتخار می کنم به دختران این چنینی!
هنری پنجم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
0
0
از نینجاها متنفرم خیلی هم اجرای بدی بود
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->