سرخط خبرها

نمره قبولی شهرآرا با مردم

  • کد خبر: ۳۳۷۹
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱
نمره قبولی شهرآرا با مردم
بازدید شهردار منطقه ۷ از شهرآرا محله و تحریریه شهرآرا

سیده نعیمه زینبی  - روز شهادت شهید محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در افغانستان، در تقویم به نام روز خبرنگار ثبت شده است. روزی بر خلاف همیشه روزهای سال که معمولا مسئولان میزبان خبرنگاران هستند، این بار رسانه‌ای‌ها میزبان مسئولان شهری هستند. به همین مناسبت کورش باوندی، شهردار منطقه به همراه ملیحه ابراهیمی، روابط عمومی شهرداری منطقه7 و ناصر خجسته، رئیس اداره فرهنگی و کارشناسان فرهنگی منطقه، در دفتر شهرآرا محله حضور یافتند و این روز را به خبرنگاران شهرآرا محله تبریک گفتند.
سپس شهردار منطقه 7 به همراه دیگر مسئولان این منطقه به ساختمان مرکزی شهرآرا رفت تا روزی را که به نام رسانه‌ای‌ها رقم خورده است به خبرنگاران این رسانه تبریک بگوید. میزبانی شهرآرایی‌ها در تحریریه روزنامه با بازدید از سرویس‌های مختلف و توضیحات کوتاه در هر بخش و یک مصاحبه کوتاه به پایان رسید.
به گزارش شهرآرا محله، کورش باوندی در دفتر شهرآرا محله خطاب به خبرنگاران این رسانه گفت: خبرنگاری عشق و ذوق و استعداد است که باید همراه با علم و تخصص باشد تا اخبار و اطلاعات را به موقع انعکاس دهد. در کنار این مسائل رسانه باید چشم وگوش مردم هم باشد. من از تمام تلاش‌هایی که شما خبرنگاران شهرآرا برای این مهم دارید، تشکر می‌کنم. مسلما با توجه به شرایطی که در آن کار می‌کنید تنها چیزی که می‌تواند خبرنگار را در این حوزه نگه دارد؛ همان عشق است تا خواسته‌های مردم را به مسئولان منتقل کند. شما دائما در تلاش هستید که ارتباط خوب و مؤثری با مردم بگیرید و از طرفی بتوانید در راستای بهبود زندگی مردم گام بردارید.
ناصر خجسته نیز در ادامه این دیدار گفت: خبرنگاری شغل سختی است. ما ارتباط تنگاتنگی با بچه‌های شهرآرا محله داریم و آن‌ها برای پوشش برنامه‌ها زحمت می‌کشند. به طور مثال دیروز برای انتخابات شورای اجتماعی محلات در محلات سیدی و بهارستان و شرکت در طرح محله ما در بوستان گلشید، خبرنگار شهرآرا تا ساعت 9 شب درگیر و همراه ما بود و از این بابت از آن‌ها تشکر می‌کنم.


حضور در شهرآرا
باوندی پس از بازدید از بخش‌های مختلف تحریریه شهرآرا درباره حرفه خبرنگاری که حلقه اتصال میان رسانه‌ها و مدیران شهری است به خبرنگار شهرآرا محله، گفت: کار خبرنگاری آنجا که به انعکاس رویدادها می‌پردازد تا در اختیار مردم و مدیران شهری قرار بگیرد بسیار مهم است تا اطلاعات را درست و شفاف منتقل کند و مسئولان شهری با اتکا به این اخبار بتوانند تصمیم‌های درستی در چارچوب وظایفی که برعهده دارند، بگیرند.
وی درباره ویژگی‌هایی که یک خبرنگار باید در کنار ذوق و قریحه داشته باشد، افزود: یک خبرنگار باید دقت، سرعت و صحت لازم را به کار بگیرد و اخبار را صریح و روشن منتقل کند تا جامعه را دچار شائبه نکند. از طرفی او باید حق‌طلبی و بیان واقعیت‌ها را در تنظیم اخبار در نظر داشته باشد.
کار خبرنگاران در تمام زوایای پنهان زندگی فردی و اجتماعی جامعه مؤثر است و از این جنبه اهمیت زیادی دارد. من هم از فضای رسانه‌ای زیاد استفاده می‌کنم و بیشتر اخبار را از طریق رسانه‌های موجود می‌گیرم.
باوندی، در پایان این حرفه را سخت خواند و درباره روزنامه شهرآرا ادامه داد: وقتی شهرداری اعتباری تخصیص می‌دهد و برای خودش الزام می‌کند که در این ابعاد کار رسانه انجام دهد باید برای همه گروه‌ها و سلیقه‌ها حرف داشته باشد و اخبار را به خوبی به گوش مردم برسد. هرچه شفاف‌سازی از عملکرد مدیران شهری بیشتر باشد رضایت‌مندی مردم از رسانه و مسئولان بیشتر خواهد شد. شهرآرا باید نمره قبولی‌اش را از مردم بگیرد.
او درباره عملکرد شهرآرا محله نیزگفت: شهرآرا محله نیز همین طور است که باید نمره قبولی‌اش را از مردم بگیرد. در نشستی که به مناسبت سالگرد شهرآرا در محلات برگزار شد و مردم این هفته‌نامه را نقد کردند، عملکرد این نشریه مثبت، خوب و همراه با رضایت بود که در صحبت همه دوستان هم درج شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->