تحقق بیش از ۲۳ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در خراسان رضوی از ابتدای سال جاری قبض‌های میلیونی در انتظار مشترکان بد مصرف برق قیمت جدید کوییک پلاس اتوماتیک اعلام شد + جدول (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) ارز ترجیحی شکر حذف شد | گرانی در انتظار شکر؟ فراخوان گمرک برای جاماندگان فعال‌سازی موبایل مسافری توزیع تایر با ارائه ضمانت‌نامه تولیدکنندگان سردرگمی سهامداران در بلاتکلیفی بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) طلای ۱۸ عیار در مشهد نسبت به دیروز گرانتر شد + جزئیات (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) نظر کارشناسان بازار‌های مالی درباره وضعیت بازار‌ها با توجه به انتخابات پیش رو + نمودار بانوان مشهدی چگونه می‌توانند وام خوداشتغالی خیاطی دریافت کنند؟ قیمت دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال امروز | کاهش اندک حباب سکه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) واردات تمام مدل‌های آیفون همچنان ممنوع است | آیفون ۱۳ دیگر ترخیص نمی‌شود از رهن ۷۰۰ میلیونی تا اجاره ۲۰ میلیونی آپارتمان در کوی امیرالمومنین مشهد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) آدرس اشتباهی حمایت از تولید | درس‌هایی از تئوری رشد آدام اسمیت ممنوعیت فروش پرواز‌های چارتری لغو شد؟ تعاونی مسکن کارگران به طور جدی در دستور کار است کلاهبرداری ۱۵۰۰ میلیارد ریالی با ترفند پیش فروش خودرو یک بانک خصوصی دیگر تعیین‌تکلیف می‌شود ثبات نسبی بازار ارز با وجود ۷ شوک سیاسی در یک سال اخیر پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) | روند نزولی قیمت در بازار طلا ادامه دارد؟ پیش بینی بورس فردا یکشنبه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) | آیا بازار سهام صعودی می‌ماند؟ دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی از سایت بانک مرکزی حذف شد توزیع گوشت گرم گوسفندی تنظیم‌بازار در مشهد امروز و فردا هم ادامه دارد (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) بورس سبز، اما کم‌رمق | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) نامه نماینده مردم مشهد در مجلس به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی | حق عائله‌مندی به زنان شاغل پرداخت شود افزایش مصرف برق هم‌زمان با افزایش دمای هوا در کشور
سرخط خبرها

کاهش تعداد چک‌های برگشتی کشور

  • کد خبر: ۳۷۴۰۹
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
کاهش تعداد چک‌های برگشتی کشور
بر اساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی، حدود ۷میلیون‌و۹۰۰هزار فقره چک به‌ارزشی بالغ بر ۱۵۴۴هزارمیلیارد ریال در خرداد۱۳۹۹ در کل کشور مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد ۲/۱ درصد کاهش و از نظر مبلغ ۷/۱۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.
محسن موسوی‌زاده | شهرآرانیوز؛ بر اساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی، حدود ۷میلیون‌و۹۰۰هزار فقره چک به‌ارزشی بالغ بر ۱۵۴۴هزارمیلیارد ریال در خرداد۱۳۹۹ در کل کشور مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد ۲/۱ درصد کاهش و از نظر مبلغ ۷/۱۳ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه در استان تهران بالغ بر ۵/۲ میلیون فقره چک به‌ارزشی حدود ۷۸۹هزارمیلیارد ریال مبادله شد.
 
در خرداد امسال ۳/۵۰ درصد از تعداد چک‌های مبادله‌ای کل کشور در سه استان تهران، اصفهان و خراسان‌رضوی مبادله شده است که به‌ترتیب با ۲/۳۲ درصد، ۴/۱۰ درصد و ۷/۷ درصد، بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارند. همچنین ۵/۶۳ درصد از ارزش چک‌های فوق در سه استان تهران (۱/۵۱ درصد)، اصفهان (۴/۶ درصد) و خراسان‌رضوی (۶درصد) مبادله شده است که بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی در خرداد امسال، ۶۰۳ هزارو ۹۰۰ چک به‌ارزش ۸۹ هزارو ۷۱۵ میلیارد ریال در خراسان‌رضوی مبادله شده است. همچنین در این ماه ۷۱ هزارو ۱۰۰ چک به‌ارزش ۱۱ هزارو ۹۷۶ میلیارد ریال در خراسان‌رضوی برگشت خورده است. آمار نشان می‌دهد که در اردیبهشت امسال، ۶۰۳ هزارو ۹۰۰ چک به‌ارزش ۷۹ هزارو ۷۹۶ میلیارد ریال در خراسان‌رضوی مبادله شده بود. از این تعداد ۷۹ هزارو ۱۰۰ چک به‌ارزش ۱۱ هزارو ۳۴۳ میلیارد ریال برگشت خورده بود. با توجه به ثابت‌ماندن تعداد چک‌های صادرشده در ماه‌های اردیبهشت و خرداد در خراسان‌رضوی، مقایسه این دو ماه نشان می‌دهد که تعداد چک‌های برگشتی این استان در خرداد ۱۱ درصد نسبت به اردیبهشت کاهش داشته است.

در خرداد سهم خراسان‌رضوی از تعداد چک‌های برگشتی کشور، ۱/۸ درصد و این رقم در اردیبهشت ۹/۷ درصد بوده است. بر این اساس سهم خراسان‌رضوی از چک‌های برگشتی ۲/۰ درصد افزایش یافته است. همچنین در خرداد سهم خراسان‌رضوی در مبلغ چک‌های برگشتی، ۴/۶ درصد و در اردیبهشت ۸/۶ درصد بوده است که این ارقام نشان می‌دهد سهم این استان در ارزش چک‌های برگشتی ۴/۰ درصد کاهش داشته است. البته در خرداد ۱۳۹۸ سهم خراسان‌رضوی از تعداد چک برگشتی کشور، ۴/۷ درصد بوده است و این رقم نشان می‌دهد که در یک سال اخیر سهم این استان در تعداد چک‌های برگشتی ۷/۰ درصد افزایش یافته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->