معاون هنری اداره تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شد «جمعه‌بازار کتاب مشهد» در جمعه بارانی مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تصاویر «زهرا خوشکام» همسر علی حاتمی درگذشت (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت مرگ بروسلی چه بود؟ نقد و بررسی فیلم سینمایی «مست عشق» در برنامه هفت (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مصطفی رحماندوست: خلق نگاه تازه از دنیای کودکان در شعر رضوی نیاز این حوزه است بر مدار نور به پیشواز میلاد هشتمین نور | افتتاح نمایشگاه خوشنویسی طلاب حوزه علمیه در آستانه میلاد حضرت رضا (ع) روایتی کافکایی از یک طنز تلخ | گفتگو درباره رمان «کمیته» رونمایی از نقاشی پرحاشیه چارلز سوم «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند» ساخته امیراطهر سهیلی روی پرده سینما رفت + فیلم «زخم کاری» و «سووشون» در انتظار پخش از شبکه نمایش اگر دستت را رها کردم روایت‌های دیده نشده از زائران امام رضا (ع) «حماسه» جاری در ادبیات «پرونده مختارنامه» در نمایشگاه کتاب استقبال از «مکس دیوانه» در جشنواره کن
سرخط خبرها

«لیلا» در نقش «مریم»

  • کد خبر: ۳۹۷۵۹
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
«لیلا» در نقش «مریم»
سینمای ایران در این سال‌های آخر موفقیت‌های چشم‌گیری در حوزه بین المللی داشته است. به تازگی در سایت imdb منتشر شده است که لیلا حاتمی قرار است در فیلم جدید ترنس مالیک، کارگردان مشهور آمریکایی، بازی کند.
محمدناصر حق‌خواه | شهرآرانیوز - سینمای ایران در این سال‌های آخر موفقیت‌های چشم‌گیری در حوزه بین المللی داشته است. هالیوود که سال‌هاست بحثش را چه از نظر فنی و چه از لحاظ امکانات مالی از سینمای دنیا جدا کرده است، سینمای هند هم صنعتی بزرگ و پول‌ساز به‌ویژه در داخل هند است، ولی از نظر هنری جای پای محکمی در دنیا ندارد، اما ایران، کره جنوبی، ژاپن و بعضی کشور‌های اروپای شرقی هنوز حرف‌هایی تازه برای گفتن در سینما دارند و در جشنواره‌های جهانی و بین سینمادوستان خارجی به آن‌ها توجه می‌شود.
 
بازیگران ایرانی هم همیشه کیفیت خوبی از خود نشان داده‌اند و جایزه‌های بزرگ جهانی را هم دریافت کرده‌اند. با وجود این از بین بازیگران ایرانی کمتر کسانی هستند که به آثار سینمایی جهانی راه پیدا کرده باشند. از سویی تسلط بر زبان‌های خارجی بین بازیگران نکته مهمی است و از سمتی برای خانم‌های بازیگر از منظراختلافات فرهنگی، حضور در پروژه‌های جهانی یک چالش است. از بین بازیگران ایرانی تا الان افرادی مانند همایون‌ارشادی و پیمان‌معادی توانسته‌اند در فیلم‌های معتبر جهانی حضور داشته باشند. بین این نام‌ها پیمان‌معادی از همه موفق‌تر بوده و علاوه بر فیلم‌های خوب و کار با کارگردان‌ها و بازیگران معتبر سینمایی، به‌تازگی در فصل جدید سریال معروف و پربیننده «وست ورلد» هم نقش‌آفرینی کرده است.
 
 
«لیلا» در نقش «مریم»
 

خبر جدید، اما سرانجام به شکل رسمی و در سایت imdb منتشر شده است که لیلا حاتمی قرار است در فیلم جدید ترنس مالیک، کارگردان مشهور آمریکایی، بازی کند. ترنس‌مالیک کارگردان خاص سینمای آمریکایی است که علاوه بر فیلم‌سازی، استاد فلسفه دانشگاه ام‌آی‌تی هم هست و فیلم‌هایش همیشه عمیق و جنجالی بوده و تاکنون برنده نخل طلای کن و خرس‌طلایی برلین هم شده است. مالیک حالا در فیلم جدیدش نقش مریم مجدلیه را به لیلا حاتمی سپرده است. مریم مجدلیه شخصیتی خاص در کتاب مقدس و تاریخ مسیحیت است که تعابیر مختلفی درباره او و نقشش وجود دارد. تعابیر و نقطه‌نظر‌های مختلفی که باعث می‌شود ایفای نقش او چالشی جدی برای هر بازیگری باشد. پیش از لیلا حاتمی، مونیکا بلوچی در فیلم مصائب مسیح مل‌گیبسون نقش مریم مجدلیه را ایفا کرده بود و حالا لیلا حاتمی قرار است این آزمون سخت را بدهد.
 
آزمونی که لیلا حاتمی با موفقیت در آن می‌تواند علاوه بر تثبیت جایگاهش به‌عنوان یک بازیگر جهانی، به بازشدن پای بازیگران ایرانی دیگر هم به سینمای دنیا کمک کند. نقش خاص مریم مجدلیه به‌دلیل اینکه پوشیده و همواره با یک رداست به لیلا حاتمی پیشنهاد شده است و شاید چنین نقش‌هایی کمتر برای بازیگران زنی مثل او پیش بیاید، اما همین که این بازیگر ایرانی بعد از حضور در هیئت‌داوران جشنواره کن و تبدیل‌شدن به یک شخصیت شناخته‌شده سینمایی، حالا در فیلمی معتبر بازی می‌کند، خبر خوبی اول برای خود او و بعد هم افتخاری برای سینمای ایران است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->