مایکروسافت از کامپیوترهای کوپایلوت پلاس رونمایی کرد + ویدئو اسکارلت جوهانسون: برای صداگذاری ChatGPT از صدای من استفاده کرده‌اند! نوبت دوم کنکور سراسری به تعویق افتاد | ۲۱ و ۲۲ تیر ماه زمان برگزاری نوبت دوم کنکور درباره «بل ۲۱۲» (Bell ۲۱۲)، هلیکوپتر حامل رئیس جمهور + عکس اولین تبلت پوکو چه زمانی رونمایی می‌شود؟ هوش مصنوعی پلتفرم «دیوار» چطور کلاهبرداران را شناسایی می‌کند؟ بهبود شارژدهی باتری در اندروید ۱۵ تگرگ چگونه به وجود می‌آید؟ + عکس نسخه فوق پیشرفته هوش مصنوعی «جمنای لایو» با توانایی مکالمه زنده رونمایی شد شواهدی جدید از زمان عرضه گلکسی S24 FE تریلر سینماتیک بازی Assassin’s Creed Shadows منتشر شد اطلاعاتی جدید از دوربین و نمایشگر گلکسی S۲۵ کنترلر Proteus برای بازیکنان دارای معلولیت ایکس باکس رونمایی شد + مشخصات توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد
سرخط خبرها

شیوه‌های درمانی عجیب تاریخ بشر

  • کد خبر: ۴۸۲۶۴
  • ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱
شیوه‌های درمانی عجیب تاریخ بشر
تاریخچه علم پزشکی پر است از داستان‌هایی که استفاده از شیوه‌های درمانی ناشیانه و عجیب را برای بهبود بیماران روایت می‌کند.
عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ تاریخچه علم پزشکی پر است از داستان‌هایی که استفاده از شیوه‌های درمانی ناشیانه و عجیب را برای بهبود بیماران روایت می‌کند. برخی از این شیوه‌های درمانی عجیب، ثمربخش از آب درمی‌آمدند.
 
با وجود این، داغ کردن یک اتو با زغال و قرار دادن و فشردن آن به سینه بیماران به درمان قلب‌های نارسای آ‌ن‌ها کمکی نمی‌کرد، هرچند این اقدام پیش‌درآمد ابزار‌های جراحی الکتریکی شد.
 
هنگامی هم که پزشک‌ها با تجویز اشتباه سم آرسنیک تلاش می‌کردند سیفلیس و بیماری‌های پوستی را درمان کنند، هم‌زمان نوعی ماده شیمیایی برای درمان سرطان خون از نوع پرومیلوسیتیک حاد استفاده می‌شد که ثمربخش بود.

زمان زیادی صرف شد تا راه‌های درست و ایمن استفاده از فناوری برای بیماران کشف شود. دکتر ماکسیم منارد، پزشک فرانسوی که یک دستگاه اشعه ایکس را مدیریت می‌کرد، به این دلیل که بار‌ها در معرض اشعه این دستگاه قرار گرفته بود و سرطانش در حال پیشرفت بود، مجبور شد انگشت دست خود را قطع کند. (در تضادی عجیب با پزشکی مدرن، منارد درحالی‌که انگشت آسیب‌دیده‌اش را با جراحی قطع می‌کرد، سیگار به لب داشت.).
 
هنگامی که ویلهلم کنراد رونتگن در سال ۱۸۹۵ اشعه ایکس را کشف کرد، روزنامه «نیویورک تایمز» چنان به این کشف مشکوک بود که در مقاله‌ای از این پیشرفت پزشکی به‌عنوان «ادعای کشف نحوه عکاسی از چیز‌های نامرئی» یاد کرد.
 

شیوه‌های درمانی عجیب تاریخ بشر
عکس‌برداری از قفسه سینه در بخش رادیولوژی دکتر ماکسیم منارد. پاریس، ۱۹۱۴

شیوه‌های درمانی عجیب تاریخ بشر
زنی در هنگام شیوع آنفلوانزا در سال ۱۹۱۹ درحال استفاده از «ماسک آنفلوانزا» است

شیوه‌های درمانی عجیب تاریخ بشر
دستگاه بیهوشی دکتر دوبوآ در فرانسه. ۱۹۱۳

شیوه‌های درمانی عجیب تاریخ بشر
دستگاه اشعه ایکس مدرن که کشف دکتر رونتگن بود و آسیبی به پزشک معالج وارد نمی‌کرد. آلمان، ۱۹۲۹

شیوه‌های درمانی عجیب تاریخ بشر
پرستاران در حال تمرین برای کار با ژاکت تنفس مصنوعی. ۱۹۳۸

شیوه‌های درمانی عجیب تاریخ بشر
استفاده از دستگاه کششی بدن که ادعا می‌شد قد انسان را ۵ تا ۱۵ سانتی‌متر افزایش می‌دهد. ۱۹۳۱

شیوه‌های درمانی عجیب تاریخ بشر
تجویز اکسیژن برای نوزادی در برلین. آلمان، ژوئیه ۱۹۳۹
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->