نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ
سرخط خبرها

آغاز لیگ برتر فوتبال ایران از فردا با بازی پرسپولیس و سایپا

  • کد خبر: ۴۸۸۵۶
  • ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
آغاز لیگ برتر فوتبال ایران از فردا با بازی پرسپولیس و سایپا
بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران عصر فردا با انجام ۴ مسابقه آغاز خواهد شد و در بازی افتتاحیه، پرسپولیس که مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها محسوب می‌شود، از ساعت‌۱۶:۳۰ به‌مصاف سایپا خواهد رفت.
به گزارش شهرآرانیوز؛ بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران عصر فردا با انجام ۴ مسابقه آغاز خواهد شد و در بازی افتتاحیه، پرسپولیس که مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها محسوب می‌شود، از ساعت‌۱۶:۳۰ به‌مصاف سایپا خواهد رفت. در ۶ دیدار اخیری که این ۲ تیم با هم داشته‌اند، پرسپولیس در ۴ دیدار پیروز بوده، در یک بازی شکست خورده و یک بازی هم با نتیجه مساوی پایان رسیده است.
 
یکی از نکات جالب دیدار روز جمعه، حضور آرمان رمضانی در پیراهن پرسپولیس است، رمضانی در لیگ هفدهم توانسته بود مقابل پرسپولیس گل‌زنی کند. این ۲ تیم در‌حالی در هفته اول رقابت‌های لیگ بیستم به‌مصاف هم می‌روند که در هفته پایانی لیگ نوزدهم نیز با هم بازی کردند که با پیروزی ۳ بر ۰ پرسپولیسی‌ها همراه بود. لیگ امسال، اما اتفاقات و رکورد‌های فراوانی را می‌تواند جابه‌جا کند. ۳ استان تهران، اصفهان و خوزستان تنها‌استان‌هایی بودند که در همه ادوار مسابقات نمایندگانی داشتند و ۵ تیم استقلال، پرسپولیس، سپاهان، ذوب‌آهن و سایپا نیز تنها‌تیم‌هایی هستند که در همه ادوار مسابقات حضور داشته‌اند.


استقلال پر‌امتیاز‌ترین و بیشترین پیروزی

تیم فوتبال استقلال با حضور در هر ۱۹ دوره گذشته مسابقات و انجام ۵۸۲ بازی، با ۲۸۵ برد صاحب بیشترین پیروزی و با ۱۰۴۰امتیاز صاحب بیشترین امتیاز در این مسابقات است. بعد از آبی پوشان تهران، پرسپولیس با همان تعداد بازی و ۲۷۵ پیروزی دومین تیم پر برد و با ۱۰۰۸امتیاز دومین تیم پر‌امتیاز مسابقات است. استقلال و پرسپولیس تنهاتیم‌هایی هستند که جمع امتیازهایشان از عدد ۱۰۰۰ گذشته و نزدیک‌ترین تیم به این دو، سپاهان با ۹۶۰‌امتیاز است.


استقلال و بهترین خط حمله و دفاع

آبی‌پوشان در همه ۱۹ دوره گذشته مسابقات لیگ برتر جمعا ۸۶۸ گل به ثمر رسانده‌اند که این بیشترین تعداد گلی است که یک تیم در همه ادوار گذشته مسابقات زده است تا آن‌ها دارای بهترین خط حمله در تاریخ لیگ برتر باشند. سپاهان با ۸۲۶ و پرسپولیس با ۸۲۳ گل زده به‌عنوان دومین و سومین خط حمله برتر مسابقات در تعقیب آبی‌پوشان هستند و نزدیک‌ترین تیم به این ۳ تیم، ذوب‌آهن با ۷۰۳ گل است. آبی‌پوشان همچنین عنوان بهترین خط دفاعی در تمام ادوار لیگ برتر را هم در اختیار دارند. این تیم نه‌تن‌ها رکورد کمترین گل خورده در یک فصل با تنها ۱۳ گل در ۳۰ بازی را در اختیار دارد، بلکه با دریافت ۵۳۶ گل در ۵۸۲ بازی و ثبت آمار هر ۹۷‌دقیقه یک گل، بهترین عملکرد را در فاز دفاعی داشتند. پرسپولیس با ۵۵۱ گل خورده در ۵۸۲ بازی و ثبت آمار هر ۹۵‌دقیقه یک گل خورده در تعقیب استقلال است و سپاهان نیز با ۵۵۶ گل خورده در ۵۸۲ بازی در جایگاه بعدی قرار می‌گیرد.


پرسپولیس با بیشترین قهرمانی

تیم فوتبال پرسپولیس با ۶ قهرمانی در این مسابقات بیشترین تعداد قهرمانی را دارد و سپاهان با ۵، استقلال با ۳، فولاد با ۲، پاس، سایپا و استقلال خوزستان هر کدام با یک قهرمانی در جایگاه بعدی قرار می‌گیرند.


بیشترین نایب‌قهرمانی

تیم فوتبال استقلال با ۵ نایب‌قهرمانی بیشترین عنوان نایب‌قهرمانی را در لیگ برتر در اختیار دارد و ذوب‌آهن با ۴ و تراکتور با ۳ نایب‌قهرمانی در تعقیب این تیم هستند. پرسپولیس، سپاهان و پاس نیز هر کدام ۲ بار عنوان نایب‌قهرمانی لیگ برتر را به خود اختصاص داده‌اند.


بیشترین عنوان سومی

آبی‌پوشان در کسب عنوان سوم هم رکورددار هستند. آن‌ها جمعا ۶ بار در جایگاه سوم این مسابقات قرار دارند و نزدیک‌ترین تیم به آن‌ها فولاد با ۳ مقام سومی است. پرسپولیس رکورددار کسب عنوان قهرمانی در این مسابقات هم تاکنون ۲ بار به‌عنوان سومی این رقابت‌ها دست یافته است.


کمترین فصل حضور

۶ تیم تاکنون تنها یک فصل در این مسابقات حضور داشته‌اند و بعد از صعود به لیگ برتر، بلافاصله به لیگ‌یک بازگشته‌اند. آلومینیوم هرمزگان، پیام خراسان، مس سرچشمه، شیرین‌فراز کرمانشاه، شهید قندی یزد و گهر درود این ۶ تیم هستند. گهر درود به‌همراه شیرین‌فراز کرمانشاه با تنها ۳ پیروزی، کمترین تعداد پیروزی را در بین چهل‌تیمی که حضور در بالاترین سطح مسابقات ایران را تجربه کرده‌اند، دارا هستند.


تازه‌وارد‌ها

بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر نیز شاهد حضور ۲ تیم جدید است که قرار است برای اولین‌بار در تاریخ این مسابقات حضور داشته باشند. آلومینیوم اراک و مس رفسنجان که به‌تازگی از لیگ‌یک به لیگ برتر راه یافته‌اند، در لیگ بیستم برای اولین‌بار در بالاترین سطح فوتبال ایران حضور خواهند داشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->