سرخط خبرها

امروز نوبت ماست تا روایت شویم

  • کد خبر: ۴۸۹
  • ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴
امروز نوبت ماست تا روایت شویم
در دهمین سالگرد شهرآرا در منطقه10 پای حرف مخاطبان نشستیم

عاطفه چوپان - همیشه قلم به دست گرفتیم و از دیگران نوشتیم، خوب یا بد، گاه پیشنهاد دادیم و گاه سؤال کردیم... ما که خودمان را درست یا غلط صاحبان قلم می‌دانیم و پیش خودمان قاضیان حاذقی هم هستیم خیلی کمتر پیش می‌آید تا مورد سؤال و نقد و پیشنهاد و به قول خودمان قضاوت مردم و مخاطبان و مسئولان قرار بگیریم. اما در روز که نه بهتر است بگویم ماه تولدمان نشستیم و گوش‌هایمان را تیز و دل‌هایمان را پذیرای حرف مخاطبانمان کردیم، مخاطبانی که همیشه به عنوان رسانه بین آنان بوده‌ایم. گاه زبان مردم بودیم برای گوش مسئولان و گاه زبان مسئولان برای گوش مردم و خب امروز نوبتی هم که باشد نوبت ماست که بنشینیم و بشنویم در سالگردی که نامش را به افتخار همه مردم این شهر «ما به هم ربط داریم» گذاشتیم. امروز اینجاییم تا ببینیم مردم چه می‌گویند، مسئولان نظرشان چیست و ما واقعا چگونه بوده‌ایم؟
روزی که قرار شد در شهرآرا محله قلم بزنم، استادان اهل فن یک نصیحت کردند و آن هم این بود که جنس قلم زدن در محله فرق می‌کند، نرم است، ساده است، صمیمی است، اینجا ما حتی اگر اصطلاحات ثقیل ادبی را بدانیم آنچه را می‌نویسیم که صمیمی‌تر است، آنچه که مخاطب ما از پیرمرد توی پارک تا خانم خانه تا کاسب محله آن را دوست داشته باشد. مشکلات مردم اینجا اگرچه مثل بقیه غم نان هم هست اما غالبا چیزهای به ظاهر ساده‌ای است. مردم از شهرآرامحله انتظار دارند اگر کوچه‌شان آسفالت نیست، اگر شب‌ها خیابانشان تاریک است، اگر در محدوده‌ زندگی‌شان دزدی زیاد است، اگر معتادان امان مردم را بریده‌اند، صدایشان را به شهرداری منطقه، به کلانتری محله، به آموزش و پرورش ناحیه و... برسانیم و این‌ها برای ما معضلات کوچکی نیست. ما با غم‌ها و شادی‌های این مردم به همان اندازه ناراحت و خوش‌حال می‌شویم که خودشان، بله ما اینجا راوی داستان‌های غیرمعمولی زندگی آدم‌های معمولی هستیم و امروز نوبت ماست تا روایت شویم...

شهرآرا برای همه
میهمانان جلسه شامل جمعی از مسئولان حوزه بهداشت، آموزش و پرورش، شهرداری، فرهنگ‌سراها، کانون‌های تربیتی و پژوهش‌سراها، شورای اجتماعی محلات و جمعی از مخاطبان شهرآرا محله در سال‌های اخیر هستند، تقریبا تمام کسانی که دعوت شده‌اند در جلسه حضور دارند. رضا سلیمان نوری، سردبیر شهرآرا محله، جلسه را با مقدمه‌ای این چنین آغاز می‌کند: خردادماه روزنامه شهرآرامحله 10 ساله شد، به دلیل شرایط خاص شب‌های احیا مقرر شد جلسات 10 سالگی شهرآرا به بعد از ماه رمضان موکول شود، پس از آن مراسمی با حضور سخنگوی دولت، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد و همچنین مسئولان بلندپایه استانی و شهری داشتیم. روزنامه ویژه‌نامه‌های متعددی از جمله شهرآرامحله، شهربانو، توان‌شهر، مدرسه و زندگی، کوله‌پشتی، شهرآرا ورزشی، میلان و ... دارد که از این بین ما تصمیم گرفتیم در شهرآرامحله جلسات سیزده‌گانه‌ای را در 13منطقه شهر با عنوان «ما و محله ما» برگزار کنیم که این جلسه نیز یکی از آن‌هاست. در این جلسات قرار است ما پذیرای نظرات، پیشنهادها، انتقادها و نکات مدعوین باشیم. انتظار داریم انتقادها و پیشنهادهای شما بدون هیچ اغماض و سانسور در این جلسه مطرح شود تا ما اگر توضیحی بود، ارائه دهیم در غیر این صورت نکات شما را سرلوحه کار خود قرار دهیم تا همه با هم روزنامه شهرآرا را که متعلق به همه ماست روز به روز بهتر کنیم.


مشکلات بیشتر، تلاش بیشتر می‌طلبد
در ادامه این جلسه حاضران یکی پس از دیگری به بیان نظرات و انتقادهای خود پرداختند و در ابتدای جلسه حمید قاسمی، نماینده جوانان شورای اجتماعی محله رسالت، گفت: در ابتدا باید از تمام دوستانی که طی این سال‌ها در شهرآرامحله منطقه 10 فعالیت داشتند، تشکر و تقدیر کنم، از زمانی که شهرآرا محله کار خود را آغاز کرده، تعداد بی‌شماری از مشکلات ما را بررسی و رفع و رجوع کرده است. به جرئت می‌توانم بگویم مردمی‌ترین رسانه است و امیدوارم شهرآرامحله به قوت خودش باقی بماند. نقطه ضعفی مد نظرم
نیست فقط همین ارتباط با مردم را روز به روز بیشتر کنید چرا که ما شاهد افزایش مشکلات هستیم و خب طبیعتا رشد و افزایش مشکلات تلاش بیشتر دوستان در شهرآرامحله منطقه را نیز می‌طلبد.


با شهرآرا در جریانیم
تکتم صفری، نماینده بانوان شورای اجتماعی محله امام هادی (ع) نیز در این جلسه بیان کرد: تا مدتی پیش شهرآرا به صورت رایگان به دست اعضای شورای اجتماعی محله می‌رسید و خب ما به عنوان نماینده مردم محله خود در شورای اجتماعی محله‌مان باید در جریان مباحثی که در شهرآرا محله درج می‌شود، باشیم و در واقع ما با شهرآرامحله در جریانیم. اولین چیزی که پس از باز کردن شهرآرا به سراغ آن می‌روم شهرآرامحله است، کوله‌پشتی نیز یکی از ویژه‌نامه‌های جذاب است. من کوله‌پشتی را برای مدرسه محله‌مان می‌برم و همه بچه‌ها آن را با ذوق می‌خوانند و مدام به من می‌گویند کاش بیشتر کوله‌پشتی برایمان بیاوری. چند وقتی است که دیگر شهرآرامحله به دست ما نمی‌رسد و اگر توزیع برای شورای اجتماعی محله پیگیری شود خیلی خوب است.فاطمه نورپور، از اعضای شورای اجتماعی محله خاتم‌الانبیا و فعال اجتماعی هم بیان کرد: من و همسرم خیلی جدی شهرآرا و به ویژه محله را دنبال می‌کنیم و همه چیز از نظر ما عالی است فقط اگر دوستان در شهرآرا محله برای هماهنگی گزارش‌ها و مصاحبه‌ها و سوژه‌یابی کمی بیشتر به ما وقت بدهند خیلی بهتر است.
فرشته خدادادزاده، مدیر مدرسه دارالفنون نیز در این جلسه اظهار کرد: روزنامه شهرآرا یک رسانه مهم شهری است و اینکه چنین رسانه‌ای می‌آید با دانش‌آموزان موفق مصاحبه می‌کند بسیار اتفاق خوبی است و من از نزدیک شاهد این هستم که وقتی مصاحبه یکی از بچه‌ها چاپ می‌شود چقدر اعتماد به نفس و انگیزه می‌گیرند و در مقابل دانش‌آموزان دیگر هم برای تلاش بیشتر ترغیب می‌شوند، اگر شهرآرا به یک رسانه دو طرفه تبدیل شود یعنی مشکلات را در عین شناسایی حل و تلاش کند آسیب‌های اجتماعی را با برگزاری برنامه‌های مختلف کاهش دهد بسیار خوب است و ما هم در مدارس استقبال می‌کنیم.


کودکی که در بین مردم بالغ شد
وفادار، نماینده بانوان محله ولیعصر نیز گفت: روزنامه شهرآرا کودکی بود که روز به روز رشد کرد و امروز ما شاهد بلوغ شهرآرا هستیم. این روزنامه، روزنامه‌ای نیست که پس از اینکه توجه مردم را به دست آورد و مخاطب خودش را پیدا کرد از کیفیت کار کم کند، همین‌طور که طی سال‌های اخیر شاهد ویژه‌نامه‌های متعدد این روزنامه بودیم و همین‌طور که در همین جلسه می‌بینیم این روزنامه همیشه برای بهتر شدن تلاش کرده و این نکته مثبتی است. این روزنامه من را با همسایه‌ها و هم‌محله‌ای‌هایم آشنا کرده و باعث شده بدانم که محله و منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنم چه آدم‌های موفق و چه مشکلاتی دارد و وقتی می‌بینم یکی از هم‌محله‌ای‌های من در راستای ارتقای فرهنگ، علم و دانش، ورزش و یا ... کار خاصی انجام داده است واقعا انگیزه می‌گیرم و به خودم می‌گویم پس اتفاقات خوب هنوز هم در اطراف ما جریان دارد. خوب است که دوستان در شهرآرامحله با آدم‌های خیلی عادی هم مصاحبه داشته باشند تا ببینند توقعات آن‌ها چیست. زندگی آن‌ها به عنوان یک آدم خیلی معمولی چگونه است چون توده مردم هیچ وقت دیده نمی‌شوند. شهرآرا نباید تبلیغات آدم‌های خاصی باشد. نکته بعدی که می‌خواهم به آن اشاره کنم این است که با توجه به شروع فصل تابستان کودکان و نوجوانان اوقات فراغت بیشتری دارند و هفته‌ای یک کوله‌پشتی برای آن‌ها کم است، اگر بشود ستونی در روزنامه به این موضوع اختصاص داده شود خوب است.زهرا منفرد، سفالگر و کارآفرین محله حجاب نیز در این جلسه از شهرآرامحله خواست معرفی هنرمندانی را که در خانه یا کارگاه‌های کوچک خودشان کار می‌کنند، بیش از پیش در دستور کار قرار دهد چرا که این هنرمندان فضایی برای معرفی خودشان ندارند اما شهرآرامحله می‌تواند این امکان را برای آن‌ها فراهم کند.


شادی بخش باشید
محمدجواد میرزایی، کارشناس فرهنگی اداره ناحیه یک شهرداری منطقه نیز در این جلسه بیان کرد: در ابتدا باید بگویم از همه دست اندرکاران در شهرآرا و شهرداری تشکر می‌کنم چرا که همکاری خوبی که در این بین وجود داشته، نتیجه بسیار خوبی داشته است و امروز در این جلسه می‌بینیم که مخاطبان این هفته‌نامه از آن رضایت دارند. شهرآرا برای ارتباط خوبی که با بدنه شهر و مردم برقرار کرده از نظر من مردمی‌ترین روزنامه مشهد است و بازتاب آن به راحتی مشاهده می‌شود. یکی از کارهایی که شهرآرامحله می‌تواند انجام دهد معرفی اعضای شورای اجتماعی محلات به مردم است، با توجه به اینکه طبق آیین‌نامه جدید اعضای شورای اجتماعی محلات در حال تغییر هستند، معرفی آن‌ها به وسیله شهرآرامحله این امکان را برای مردم فراهم می‌کند که به راحتی پیگیر مطالبات خود از نمایندگان محله‌شان باشند. موضوع دیگری که وجود دارد این است که من بارها تبلیغات مؤسسات و مراکز فرهنگی، اقتصادی و ... را که در منطقه ما فعالیت دارند در رسانه‌های مختلف می‌بینم اما این اتفاق در روزنامه نمی‌افتد اما به نظرم این یک اتفاق دو سر برد هم برای آن مؤسسه، مرکز، واحد تجاری و ... و هم برای روزنامه است و باید از این ظرفیت استفاده کرد. نکته بعد اینکه سیاست‌های کلان شورای شهر مشهد و شهرداری بر اصولی از جمله شادی‌بخشی و امیدبخشی به مردم است، اعمال این سیاست در روزنامه لمس‌پذیر است اما در شهرآرامحله کمرنگ‌تر است، در کنار انعکاس مشکلات مسائل امیدوارکننده را بیشتر منعکس کنید و نکته آخر هم اینکه شهرآرامحله طی این مدت ارتبط تنگاتنگ با قشرهای مختلف مردم بانک اطلاعاتی بسیار خوبی از این افراد در اختیار دارد که می‌تواند برای بهره‌برداری مساجد، مؤسسات و ... این بانک را در اختیار آن‌ها بگذارد تا بتوانند از ظرفیت‌های محلی بیش از پیش استفاده کنند.


محدودیت مرزبندی منطقه‌ای
لیلا طالقانی، مدیر کانون سراج نیز در این جلسه اظهار کرد: این جلسه هم‌اندیشی اتفاق بسیار خوبی است و آن را به فال نیک می‌گیرم قطعا هیچ‌کدام ما نیامدیم که فقط نکات مثبت را بگوییم و تعریف کنیم چرا که انتظار این جلسه هم از ما چیز دیگری است. امیدوارم رویکرد شهرآرا پس از این جلسه به رفع نواقص باشد. بنده از سال 91 تا 93 با صفحه ادب و هنر شهرآرا همکاری داشتم و به نحوی با ادبیات رسانه و فضای آن آشنا هستم اما به نظرم ادبیات شهرآرا بسیار ساده است و با ادبیات ژورنالیستی فاصله دارد، غلط‌های نگارشی نیز کم و بیش در آن مشاهده می‌شود که به نظرم این رویه باید اصلاح شود. موضوع بعدی تقسیم‌بندی منطقه‌ای برای مصاحبه است، چرا مثلا من نوعی که محل کارم در این منطقه است اما محل زندگی‌ام در محلی دیگر نمی‌توانم درباره شخصیتم با شهرآرامحله منطقه 10 گفت و گو کنم؟ به نظرم این تقسیم‌بندی‌ها شهرآرامحله را محدود و ارتباطات را کمرنگ می‌کند.


مطالبه‌گر باشید
علی قربانی، کتاب‌یار سابق فرهنگ‌سرای خادم‌الشریعه و ساکن محله خاتم‌الانبیا نیز در این نشست گفت: نکته مثبت شهرآرا این است که مردمی است و پیشرفت چشمگیری در این سال‎‌ها داشته اما چند نکته در باب انتقاد باید عرض کنم. روزنامه شهرآرا باید در قالب گزارش‌های متعدد از مسئولان مطالبه‌گر باشد و این مطالبه‌گری باید مستمر انجام شود. شهرآرامحله باید بیش از پیش با مخاطب درگیر باشد و به این ترتیب مخاطب را بیشتر به خودش جذب کند. جنبه فرهنگی هفته نامه نسبت به جنبه نوجوان و جوان آن سنگین‌تر است و این باعث می‌شود کمتر مورد اقبال این قشر از جامعه قرار گیرد. 10 سال پیش روزنامه شهرآرا با من مصاحبه‌ای داشت و فکر کنم فقط شیخ شیراز از این مصاحبه باخبر نشده بود! یعنی من به عنوان یک نوجوان آن‌قدر از این موضوع خوش‌حال بودم که روزنامه را به همه نشان دادم و خب این یک بازی دوسر برد است، هم روزنامه به همه معرفی می‌شود و هم من معروف می‌شود و فکر می‌کنم از این حیث هم که نگاه کنیم معرفی استعدادهای نوجوان و جوان هم برای روزنامه خوب است و هم برای این قشر

و نکته آخر اینکه لطفا یک بخش هنری در قالب نقاشی، کاریکاتور یا ... در این هفته‌نامه قرار دهید چرا که جای خالی آن احساس می‌شود. محسن پرهیزی، کارشناس مرکز بهداشت امام هادی (ع) نیز در این جلسه اظهار کرد: روزنامه شهرآرا بیشتر تریبون اطلاع‌رسانی اقدامات شهرداری است و برای مثال در بحث بهداشت و سلامت اگر این روزنامه را با هفته‌نامه تخصصی سلامت تهران مقایسه کنیم متوجه می‌شویم چقدر حجم مطالب منتشر شده در حوزه بهداشت در این روزنامه کم است حال آنکه حوزه بهداشت و سلامت تلاش بیشتری می‌طلبد و نیازمند اطلاع‌رسانی بیشتر است.
عفت استیری، ساکن و عضو شورای اجتماعی محله فرهنگیان نیز گفت: دوستان در شهرآرامحله منطقه 10 تا جایی که در توانشان بود، نظرات و انتقادها و پیشنهادهای ما را اعمال کردند و امروز هم می‌بینیم که دوستان رضایت دارند. نکاتی که من به عنوان پیشنهاد دارم اول این است که در صورت امکان فونت شهرآرامحله را بزرگ‌تر کنید چرا که همیشه در جلسات شورای اجتماعی محله دوستانی که سنشان بالاتر بود به این موضوع انتقاد داشتند، موضوع بعدی اینکه بیشتر از تصاویر استفاده کنید. نکته آخر هم این است که مکان‌های عمومی مثل پارک‌ها و فضاهای تفریحی منطقه را بیشتر برای مردم معرفی کنید.


دردسرهای یک آموزش و پرورش و 3 شهرداری
غلامرضا باقری، معاون ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه 7 مشهد، ضمن حضور در این جلسه اظهار کرد: از برگزاری این جلسه متشکرم و باید بگویم شما در مسیر رو به رشدی قرار دارید. از تعریف‌ها عبور می‌کنم و به بیان نکات می‌پردازم، موضوع اول تفاوت تقسیم‌بندی‌های سیاسی است، ما در آموزش و پرورش ناحیه 7 با 3 شهرداری ارتباط داریم و طبیعتا تعامل با این شهرداری‌ها یکسان نیست، اگر طرف حساب ما یک شهرداری بود تعامل با دوستان در شهرآرامحله‌ها هم بسیار راحت‌تر می‌شد اما این موضوع روی کار شما هم اثر می‌گذارد. نکته بعد اینکه می‌بینم برخی مدیران مدارس ما ارتباط خوبی با شهرآرامحله برقرار کردند و برخی دیگر نه که خواستار تعریف راه‌های ارتباطی برای معرفی دیگر ظرفیت‌های مدارس هم هستیم. موضوع بعدی حجم مطالب است، حجم مطالب در شهرآرامحله بالاست و راهی برای انتقال سریع اطلاعات به مخاطب وجود ندارد که در این‌باره نیز باید تدبیری اندیشیده شود. نیاز نیست همه موضوع‌ها با متن به مخاطب منتقل شود بلکه می‌توان این مسائل را با تصاویر، کاریکاتور و ... نیز به نحو اثرگذارتری منتقل کرد. خداراشکر ارتباط ما با شهرداری منطقه 10 خوب است و از این‌رو می‌توانیم ارتباط مؤثرتر و ثمربخش‌تری با هم داشته باشیم. برای مثال جشنواره خوب مثل بچه‌ها از جمله همکاری‌های موفق شهرداری و آموزش و پرورش بود که به نظر من ظرفیت پوشش در حد روزنامه اصلی و رسانه‌های استانی را نیز داشت، اکنون تعداد مهدها و پیش‌دبستانی‌هایی که در این طرح مشارکت می‌کنند از 70 مهد به 420 مهد رسیده که این پیشرفت خیلی خوب این طرح را نشان می‌دهد. موضوع بعدی درباره توزیع روزنامه است، در حوزه ابتدایی در این محدود 150 مدرسه داریم که اگر فقط یک روزنامه هم در این مدارس توزیع شود، جمعیت 2000 نفری فرهنگیان و45000 نفری دانش‌آموزان را پوشش می‌دهد فقط با 150 نسخه.


رضا ممقانیان، مسئول پیش‌کسوتان هیئت کوهنوردی استان خراسان رضوی نیز که در این جلسه حضور داشت، بیان کرد: شهرآرا واقعا یک روزنامه مردمی است و من این را به تجربه دریافتم. گاهی اخباری را از حیطه ورزشی خودمان به رسانه‌ها می‌دهیم و آن‌ها می‌گویند این خبر بیات شده اما شهرآرا خودش به سراغ من آمد و از من گزارش تهیه کرد و این باعث شد دیگر رسانه‌ها هم بعد از آن به سراغم بیایند. من 50 سال است که کوهنوردی می‌کنم، از قبل انقلاب که کوهنوردی یک کار خیلی عجیب بود تا الان که کوهنوردی به یک ورزش همگانی تبدیل شده است در این حیطه فعالیت کردم. شهرآرامحله به سراغ هنرمندان و ورزشکاران و پیش‌کسوتانی می‌رود که کسی سراغشان را نمی‌گیرد و کسی آن‌ها را یادش نیست، باعث می‌شود همه دیده شوند و گاهی مسیر زندگی‌شان را تغییر می‌دهد و این واقعا اتفاق خوبی است. مصاحبه‌ای که این روزنامه با من داشت من را راه انداخت و باعث اتفاقات خوبی شد، امیدوارم به سراغ پیش‌کسوتان و هنرمندان و ورزشکاران و همه کسانی که دیگران آن‌ها را نمی‌بینند هم بروید.


قوانین شهرداری نیازمند اطلاع‌رسانی است
مجید زاهدی، رئیس ناحیه 3 شهرداری منطقه 10 نیز در این جلسه بیان کرد: کار خبرنگاری و روزنامه‌نگاری، تهیه و تنظیم مطالب و ... کار دشواری است و از این حیث به دوستان خسته نباشید می‌گویم. من هم به سهم خود مطالبی مطرح می‌کنم، نخست آنکه شهرآرا باید بیشتر از ظرفیت‌های محلی استفاده کند، این ظرفیت شامل آدم‌ها، دستگاه‌های دولتی و خصوصی و ... است. مثلا دانشگاه آزاد را جدای از این منطقه ندانید یا فلان سازمان دولتی و ... باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنید. نکته دوم اینکه دوستان گفتند شهرآرا تریبون شهرداری است اما من باید بگویم طبق فرمایشات مقام معظم رهبری هر دستگاهی باید خدماتی که برای مردم انجام می‌دهد، به اطلاع آن‌ها برساند، مردم باید در جریان پروژه‌های شهری، اقدامات ریز و درشت شهرداری و ... قرار داشته باشند، موضوع بعدی که خیلی مهم هم هست بحث اطلاع‌رسانی درباره قوانین و مقررات مختلف در حوزه شهرداری است که پیشنهاد می‌کنم ستونی به این منظور اختصاص داده شود تا مردم در جریان مسائلی مثل عوارض نوسازی، احکام مختلف، تخلفات و حقوق وظایف قرار گیرند، این اقدام از سردرگمی مردم در مراجعه به شهرداری‌ها کم می‌کند و اتفاق مثبتی است، حوزه‌های تخصصی شهرداری را به مردم معرفی و مسائل مختلف را برای مردم شفاف‌سازی و فرهنگ‌سازی کنید.سید محسن نبوی، کارشناس شورای اجتماعی محلات شهرداری منطقه10 نیز در این جلسه بیان کرد: شهرآرا در بحث تولید محتواهای تصویری ظرفیت خوبی دارد و پیشنهاد می‌کنم این امکان را به محلات بیاورید و از مسائل و مشکلات کلیپ‌های تصویری تهیه کنید چرا که بازخورد خیلی خوبی خواهد داشت، علاوه بر این ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای در مدارس منطقه وجود دارد که می‌تواند محتوای شهرآرا را بهتر از قبل کند و پیشنهاد می‌کنم از این ظرفیت نیز استفاده شود.اکبر کوهستانی مقدم، فعال در حوزه تغذیه و کارآفرین نیز در این جلسه گفت: پیشنهاد می‌کنم معضلی که در بخش سلامت وجود دارد را با پررنگ کردن رابطه تغذیه و سلامت در هفته‌نامه مطرح کنیم و به آن بپردازیم، با توجه به اینکه شهرآرا یک رسانه مردمی است با پرداختن به این موضوع می‌تواند بسیار در این حوزه موفق باشد و می‌توانیم گام مؤثری در راستای افزایش سرانه سلامت برداریم.
یونس تیموریان، کارشناس امور فرهنگی ناحیه 3 شهرداری منطقه نیز گفت: شهرداری در زمینه خبررسانی حوزه مدیریت شهری بی‌رقیب است و این بی‌رقیبی آفت است، شهرآرا اکنون به منبع بسیار گسترده‌ای از اخبار حوزه مدیریت شهری دسترسی دارد که بعضی از آن‌ها بسیار برای مخاطب جذاب هستند اما شهرآرا در این حوزه محتاط عمل می‌کند و به نظرم باید جسارت بیشتری داشته باشد و این حاشیه امن این تفکر را ایجاد نکند که همیشه مخاطب خود را خواهد داشت.


در گرید جدید انتظارات را پاسخ می‌دهیم
در ادامه جلسه رضا سلیمان نوری، سردبیر شهرآرامحله در پاسخ به برخی از مطالب عنوان شده، گفت: بسیاری از درخواست‌ها، پیشنهادها و انتقادهایی که دوستان در این جلسه مطرح کردند در گرید جدید شهرآرامحله پاسخ داده شده است.
وی سپس به تشریح گرید جدید شهرآرامحله برای حاضران در جلسه پرداخت و در ادامه گفت: قبول داریم کمی سیاه‌تر از روزنامه بودیم و قول می‌دهیم سفیدتر باشیم و بیش از پیش نیمه پر لیوان را نشان دهیم. درباره ویراستاری‌ها هم انتقادهایی بود که با تغییرات اخیر در این بخش مؤسسه دیگر شاهد این مشکلات نخواهیم بود. درباره ملاک مکانی برای مصاحبه هم باید بگویم این تقسیم‌بندی مصوب وزارت کشور است و ما نیز به عنوان شهرآرامحله مناطق سیزده‌گانه مشهد موظف هستیم در چارچوب آن عمل کنیم. در خصوص اینکه آقای باقری فرمودند با 3 منطقه درگیر هستند باید بگوییم در تقسیم‌بندی جدید شهری شما با 4 منطقه درگیر خواهید بود! و این‌ها تقصیر ما نیست، شرکت برق تقسیمات خودش را دارد، شرکت آب و فاضلاب و مخابرات و آموزش و پرورش و ... هم به همین نحو، این به این دلیل است که هر کس ساز خودش را می‌زند و مدیریت یکپارچه شهری نداریم و امیدواریم روزی این مدیریت یکپارچه محقق و این مشکل هم حل شود. درباره پرداختن به صورت تخصصی‌تر به مسائل نوجوانان و جوانان باید بگویم ما به این منظور کوله‌پشتی و میلان را داریم و درباره درگیری مخاطب با شهرآرامحله هم در گرید جدید ستون حرف مردم را در نظر گرفتیم و این قدم اول ماست. در زمینه تزریق بیشتر هنر به شهرآرامحله باید بگویم این کار را با در نظر گرفتن بخش مردمک در هفته نامه آغاز کردیم. دوستی درباره اینکه شهرآرا؛ تریبون شهرداری است، گفتند و خب باید گفت صاحب امتیاز این روزنامه شهرداری است و مقایسه آن با نشریه تخصصی حوزه بهداشت و سلامت در حوزه سلامت به دور از انصاف است. اما روابط عمومی جدید علوم پزشکی ارتباط خوبی را با شهرآرا برقرار کرده و امیدوارم از این پس ارتباط ما بیشتر شود. در مورد فونت روزنامه هم فونت مجاز برای نشریات بین 9 تا 10 است و ما اکنون از حداکثر فونت مجاز استفاده می‌کنیم.سلیمان نوری پس از این سخنان خطاب به حاضران در جلسه گفت: به رغم تمام این توضیحات برخی کم‌کاری‌ها را قبول دارم و پوزش می‌طلبم. امیدوارم با همکاری بیشتر شما عزیزان با شهرآرامحله که در قالب جدید در بخش‌هایی چون یادداشت، عکس و نوشتار دیده شده ما را در راستای رفع این نواقص یاریگر باشید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->