«حبيب هشتمين خورشيد»؛ اولين كتاب درباره شهيد رئيسی رونمايی شد فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای نیمه خرداد؛ از «صنوبر» تا «پا به پای آفتاب» رقابت سریال «نوبت لیلی» در جشنواره‌ بریتانیا برگزیدگان جشنواره دانشجویی موسیقی نواحی معرفی شدند + اسامی پخش مستند «پدر، پسر، گلوله» از شبکه دو به مناسبت قیام ۱۵ خرداد پوستر فیلم سینمایی «عطرآلود» منتشر شد + عکس بازپخش اپیزودهایی از «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» در نیمه خرداد + زمان پخش فراخوان جایزه پژوهش سال سینما منتشر شد + جزئیات تلویزیون ریسکِ تغییر مجری مناظره‌ها را می‌پذیرد؟ او با تمام رهبران خاورمیانه فرق داشت | روایتی از گفتگو‌ی اوریانا فالاچی با امام خمینی (ره) «ماه پنهان» محمدرضا یکانی در مراحل پایانی تولید آموزش به نسل جدید در بستر یک فیلم تلویزیونی | گزارشی از اکران خصوصی «محله باصفا» یک جای خالی و چند علامت سؤال | درنگی بر دلایل ضعف آثار سینمایی و تلویزیونی با محوریت امام خمینی (ره) اکران فیلم‌های کوتاه برگزیده فیلم فجر در سینماهای هنر و تجربه ماهرشالا علی در دنباله جدید «دنیای ژوراسیک» جزئیاتی از ساخت فیلم تگزاس ۴ و ۵ و حضور پژمان جمشیدی
سرخط خبرها

شهاب حسینی در نقش فیزیکدان بزرگ ایرانی - آمریکایی

  • کد خبر: ۵۴۶۹۶
  • ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
شهاب حسینی در نقش فیزیکدان بزرگ ایرانی - آمریکایی
«هالیوود ریپورتر» در گزارشی از بازی «شهاب حسینی» بازیگر مطرح ایرانی در نقش «علی جوان» فیزیکدان و مخترع بزرگ ایرانی‌الاصل خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز، شهاب حسینی (هنرپیشه فیلم فروشنده از اصغر فرهادی) در فیلمی به نویسندگی و کارگردانی کوروش آهاری، نقش علی جوان فیزیکدان و مخترع معروف ایرانی- آمریکایی را بازی می‌کند.

جوان اولین بار در سال ۱۹۵۹ در آزمایشگاه بل آمریکا مفهوم لیزر گازی را ارائه داد. وی در سال ۱۹۶۰ با همکاری دبلیو. آر. بنت و دی. آر. هریت، نخستین نمونه اولیه از این لیزر را ساخت. این فیزیکدان ایرانی ساکن آمریکا همچنین در حوزه فیزیک کوانتوم و طیف شناسی نیز خدمات ارزنده‌ای به جهان علم عرضه کرده است. اولین دستگاه لیزر گازی هلیوم- نئون او هم اینک در موزه ملی تاریخ آمریکای موسسه اسمیتسونین نگهداری می‌شود.

آهاری، حسینی و شرکت فیلمسازی پُل میدیا، تهیه‌کننده این پروژه، حق انحصاری ساخت فیلم از زندگی جوان را کسب کرده‌اند. از این فیزیکدان برجسته دو دختر به نام‌های مایا و لیلا جوان به یادگار مانده که نقش تهیه‌کنندگی اجرایی و مشاوره را در ساخت این فیلم برعهده خواهند داشت.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->