سامسونگ چند ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی را با به‌روزرسانی Wear OS 5 به گلکسی واچ می‌آورد دلایل اخراج سم آلتمن از OpenAI بعد از یک سال مشخص شد بیش از ۷۵ بازی بدون نیاز به نصب در یوتیوب + روش دسترسی به بازی‌ها یک ایرانی اسناد محرمانه گوگل را فاش کرد | رتبه‌بندی سایت‌ها چگونه انجام می‌شود؟ یک شرکت چینی می‌خواهد با پرتاب ۱۰ هزار ماهواره رقیب استارلینک شود بازی Call of Duty: Black Ops 6 در گیم پس هم عرضه خواهد شد + تریلر OpenAI آموزش مدل جدید هوش مصنوعی خود را آغاز کرده است احتمال تغییرجهت لوگوی اپل در آیپدهای آینده دوربین گلکسی S۲۵ اولترا چه مشخصاتی خواهد داشت؟ گلکسی M۳۵ معرفی شد + مشخصات و قیمت محققان درباره افرادی که صدای درونی ندارند به نتایج جدیدی رسیده‌اند پیشنهادهای عجیب هوش مصنوعی گوگل به کاربران: به پیتزای خود چسب اضافه کنید و سنگ بخورید! + عکس نیل دراکمن بخشی از صحبت‌هایش درباره بازی بعدی «ناتی داگ» را تکذیب کرد قیمت گوشی گلکسی F55 سامسونگ مشخص شد آیپد مینی ۷ با نمایشگر OLED چه زمانی عرضه می‌شود؟ اینستاگرام دچار اختلال شد(۵ خرداد ۱۴۰۳) اولین داده‌های علمی تلسکوپ فضایی اقلیدس منتشر شد + تصاویر چین تا چندروز دیگر فضاپیمایش را در سمت پنهان ماه فرود می‌آورد اضافه‌شدن قابلیت ارسال استوری به عینک هوشمند Ray-Ban متا مایکروسافت از کامپیوترهای کوپایلوت پلاس رونمایی کرد + ویدئو اسکارلت جوهانسون: برای صداگذاری ChatGPT از صدای من استفاده کرده‌اند!
سرخط خبرها

مرد حافظه جهان رکورد جدیدی ثبت می‌کند

  • کد خبر: ۵۷۲۲۶
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
مرد حافظه جهان رکورد جدیدی ثبت می‌کند
جوان تبریزی که سال گذشته عنوان" مرد حافظه جهان " را کسب کرده بود از ثبت رکورد جدید خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، جوان تبریزی که سال گذشته عنوان" مرد حافظه جهان " را کسب کرده بود از ثبت رکورد جدید خبر داد.

محمدرضا حسن زاده در نشست خبری با اعلام این خبر گفت: طی مطالعات خود متوجه شدم در زمینه حافظه سه مورد رکورد وجود دارد برای ثبت هر سه مورد به گینس درخواست نوشتم و آنها موافقت خود را اعلام کردند.

وی با بیان اینکه رکورد اول که در شهریور ماه سال گذشته ثبت شد مربوط به حفظ لغات انگلیسی بود، اضافه کرد: به این ترتیب که یک خانم هندی در عرض یک دقیقه ۵۱لغت انگلیسی حفظ کرده بود و من برای شکستن رکورد او باید بیشتر از این تعداد را حفظ می‌کردم.

وی ادامه داد: من نیز تلاش خود را چندین برابر کرده و تعداد لغت‌های حفظ کرده خود را در یک دقیقه به ۵۳ لغت انگلیسی افزایش دادم و به این ترتیب رکورد قبلی که متعلق به یک خانم هندی بود، شکسته شد.

مرد حافظه جهان در مورد رکوردهای جدید خود گفت: بر اساس اعلام مشاوران گینس و آمادگی ذهنی و تکنیک‌های حافظه که حافظه خود را قوی کرده و پرورش داده‌ام، به زودی رکورد دوم که در مورد حفظ اعداد است را ثبت می‌کنم.

وی  اظهار کرد: در حال حاضر تعداد اعداد حفظ شده در یک دقیقه ۱۱۰ کلمه بوده و مشاوران گینس اعلام کرده‌اند باید اعدادی بیشتری از این تعداد را در یک دقیقه حفظ کنم تا این رکورد نیز شکسته شده و با نام تبریز ثبت شود.

حسن زاده، رکورد سوم را نیز حفظ اسامی افراد اعلام کرد و گفت: سومین مورد در زمینه ثبت رکورد در مورد حافظه حفظ اسامی افراد است که این اسامی در دو دقیقه حفظ شده و جزییات آن از سوی  گینس اعلام می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های با اشاره به تلاش‌ها و زحمت‌هایی که برای رسیدن به این جایگاه کشیده است، خاطرنشان کرد: اولین بار با پکیج آموزش تندخوانی استاد مرتضی نصرت آشنا شدم و سعی کردم تکنیک‌های تقویت حافظه را یاد بگیرم، چراکه قبل از آن به درس و تحصیل علاقه‌ای نداشتم سعی کردم با استفاده از این تکنیک‌ها و روش‌ها آن خلاء را جبران کنم.

نویسنده کتاب "مولتی ویتامین ذهنی"  ادامه داد: بعداز شرکت در کلاس‌های آموزشی داخل کشور به سراغ استادان بین المللی تقویت حافظه در کشورهای مختلف دنیا رفتم، با پروفسور" تونی بوزان" رئیس مسابقات جهانی حافظه، نویسنده و مشاور آموزشی و از بنیانگذاران و ارائه کنندگان تکنیک‌های نقشه‌برداری ذهنی، آشنا شده و در کلاس‌های ایشان شرکت کردم. دانشجوی ارشد «پرفسور تونی بوزان» بودم و همچنین در یک مقطع دیگر  شاگرد استاد دیوید توماس شدم.

وی با اشاره به کسب مدارک معتبر بین المللی گفت: کشورهای مالزی، اتریش، کانادا و چند کشور دیگر از جمله کشورهایی بودند که برای شرکت در کلاس‌های بین المللی تقویت حافظه  در آنجا حضور داشتم و مدارک معتبر بین المللی تقویت حافظه را دریافت کرده‌ام.

وی ادامه داد: وقتی انسان در ابتدای راه است برای کسب مدرک، کلاس‌های مختلفی سپری کرده و در واقع برای کسب مدرک قدم بر می‌دارد، ولی بعدا برای مفید بودن کار می‌کند و من اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ام که دوست دارم با آموزش این تکنیک‌ها و مهارت‌های تقویت حافظه به دیگران مفید باشم و افتخار می کنم شاگردانم رتبه‌های برتر کنکور را کسب می‌کنند و خیلی از دانشجویانم رکورددار هستند.

حسن‌زاده اضافه کرد: در دانشگاه تبریز سمینارهای مختلفی در جهت تقویت حافظه برگزار کرده و بعد از آن نیز در آموزش و پرورش همکاری می‌کردم.

وی با اشاره به نقص در سیستم آموزشی کشور گفت: در آموزش و پرورش به دانش آموزان می‌گویند حفظ کن، ولی نمی‌گویند چگونه و با کدام تکنیک؛ شیوه یادگیری و یاددهی در سیستم آموزش و پرورش ضعیف است، در حالی که تخصص من حافظه است و در کلاس‌هایم به شاگردانم یاد می‌دهم که چگونه و با چه تکنیکی درس ریاضی و درس تاریخ را به خوبی یاد بگیرند. باید همه ما یاد بگیریم تکنیک خواندن هر کتاب درسی و غیر درسی با هم متفاوت است.

وی از راه اندازی گروه تحقیقاتی حافظه خبرداد و افزود: بسیاری از خانواده‌ها از عدم تمرکز کودکان خود بر روی موضوعات درسی اظهار ناراحتی می‌کنند و ما با در نظر گرفتن این موضوع و کمک به خانواده‌ها، گروه تحقیقاتی حافظه ویژه کودکان و نوجوانان را ایجاد کرده و در این گروه تحقیقات با یک تیم تخصصی برای افزایش مهارت کودکان تلاش می‌کنیم.

وی تشریح کرد: برخی افراد از فراموشی ذهنی خود ناراحت هستند، ولی با صراحت می‌گویم حافظه هیچکس در دنیا ضعیف و ناقص نیست و ذهن توانایی بسیار بالایی دارد. شما با انبوهی از مطالب درگیرهستید ولی اکثر اوقات آنها را به یاد نمی‌آورید، برای اینکه این مطالب طبقه بندی و سازمان دهی نشده‌اند، تکنیک‌های تقویت حافظه انسان را برای ساماندهی ذهن کمک و یاری می‌کند.

نویسنده کتاب «مولتی ویتامین ذهنی» با اشاره به تفاوت کشورهای پیشرفته با کشور خودمان را در یادگیری این تکنیک‌ها، افزود: در کشورهای پیشرفته مهارت‌ها را به افراد یاد می‌دهند، در حالی که در کشور ما جای مهارت آموزی خالی بوده و من خوشحالم از اینکه مهارتی به شاگردانم می آموزم که آنها را در پیدا کردن مسیر زندگی کمک و راهنمایی می‌کند. حافظه، تخصص من است و سعی می‌کنم با ارائه بهترین تکنیک‌ها حافظه افراد را تقویت کنم.

وی همچنین با اشاره به تعطیلی برخی کسب و کارها در کشور گفت: در ایران حافظه مدیریتی برخی از مدیران ضعیف است، خیلی از کسب و کارها به خاطر نداشتن روحیه و حافظه مدیریتی نابود شده‌اند. وقتی یک فرد در دنیا صاحب یک عنوان و رکورد جهانی باشد ولی نتواند یک پروژه‌ای را درست به اتمام برساند خلاء بزرگی بوده و نشان می‌دهد حافظه و ذهن مدیریتی در افراد وجود ندارد.

مرد حافظه جهان در پایان صحبت های خود تشریح کرد: همیشه شکر گذار خداوند هستم که مرا پشتیبانی کرده است و خانواده و پدر و مادرم زحمت‌های بسیار زیادی برای من متحمل شده‌اند که از همه آنها سپاسگذارم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->