سرخط خبرها

فیلم‌های جشنواره فجر در چهار سینمای مشهد و در دو سانس اکران می‌شود

  • کد خبر: ۵۷۵۷۶
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
فیلم‌های جشنواره فجر در چهار سینمای مشهد و در دو سانس اکران می‌شود
نشست خبری هجدهمین جشنواره فیلم فجر در مشهد، امروز (۱۳ بهمن‌ماه) در لابی سینما هویزه مشهد برگزار شد؛ بنابراین امسال شاهد بزرگ‌ترین رویداد هنری در مشهد خواهیم بود.

قاسمی| به‌گزارش شهرآرانیوز - مدیرکل ارشاد خراسان رضوی، به‌عنوان دبیر هجدهمین جشنواره فیلم فجر در مشهد، از برگزاری این رویداد هنری از ۱۵ تا ۲۲ بهمن‌ماه در مشهد خبر داد.

به‌گفته جعفر مروارید، براساس تفاهم‌نامه‌ای که دراین‌باره امضا شده است، شاهد بزرگ‌ترین رویداد هنری امسال در مشهد خواهیم بود: «فیلم‌ها در ۲ سیانس ۱۵ و ۱۸ اکران می‌شوند و فاصله بین این ۲ سیانس نیز زمان خوبی است تا مردم بدون تجمع و با رعایت فاصله اجتماعی در سالن‌ها حضور یابند. برای رعایت سلامت مردم و به‌دلیل حفظ کامل پروتکل‌های بهداشتی، این رویداد با پذیرش یک‌سوم ظرفیت سالن‌های سینما برگزار می‌شود. به‌گفته مروارید، این جشنواره در تهران و دیگر استان‌ها نیز به همین شکل برگزار خواهد شد.»

 

دبیر هجدهمین جشنواره فیلم فجر در مشهد در ادامه صحبت‌هایش گفت: «جشنواره فجر رویدادی است که به تقویت روحیه بومی و نشاط اجتماعی می‌انجامد. برگزاری این رویداد در این وضعیت، مطابق زیست کرونایی کنونی توصیف شده است. همچنین در فضایی که هم اقتصاد فرهنگ و هنر نیازمند حمایت است و هم حفظ سلامت جامعه مدنظر است، برگزاری این رویداد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هدف ماست.»

 

مروارید در ادامه اظهار امیدواری کرد با برگزاری این رویداد و حفظ پروتکل‌های بهداشتی، به فرهنگ‌سازی عمومی در فضای جمعی بپردازیم و تمرین کنیم که می‌شود با رعایت نکات ضروری این دوران، چنین رویدادی را برگزار کرد. همچنین می‌توانیم با برگزاری درست و سالم این رویداد برای ادامه روند برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در وضعیت موجود فرهنگ‌سازی کنیم.

 

دبیر هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد این را هم یادآور شد که علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره باید با ماسک حضور یابند و از هرگونه تجمع در سینما جلوگیری کنند.

 

 


بیشتر بخوانید:

اعلام شیوه بلیت‌فروشی سینماهای مردمی در جشنواره فیلم فجر ۳۹


 

برگزاری سومین دوره سیمرغ سینمای خراسان

مروارید در بخشی دیگر از صحبت‌هایش با بیان اینکه فیلم‌های امسال جشنواره با مضامین اجتماعی، سیاسی، دفاع مقدس، گفتمان انقلاب اسلامی و مضامین کمدی و فانتزی هستند، از اکران مستند «از عرش تا فرش» هم‌زمان با برگزاری جشنواره خبر داد.

 

به‌گفته مروارید این فیلم مستند از تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران در مشهد است که به الگو و معلم اخلاقی می‌پردازد که فعالیت‌های اجتماعی انجام می‌داده است.

 

برگزاری سومین جشنواره سیمرغ سینمای خراسان از دیگر برنامه‌های جانبی هجدهمین جشنواره فیلم فجر است که به‌گفته مروارید با هدف حمایت از فیلم‌سازان استان اجرا می‌شود. به‌گفته او شناسایی استعدادها، تثبیت جایگاه فیلم‌های بلند و کوتاه و‌ معرفی توانمندی‌های فیلم‌سازان جوان از اهداف این برنامه خواهد بود.

 

براساس صحبت‌های دبیر هجدهمین جشنواره فیلم فجر در مشهد، این رویداد در سینماهای «هویزه»،  «سیمرغ» و «ویلاژتوریست» برگزار می‌شود و سینما «آفریقا»، همچون سال‌های گذشته فضایی اختصاصی برای اصحاب رسانه خواهد بود.

 

او در پایان صحبت‌هایش از نهادهای بهداشتی، استانداری، شهرداری، دستگاه‌های فرهنگی و مدیران سینماها و حضور رسانه‌ها برای برگزاری این رویداد مهم تشکر کرد.

 

 


بیشتر بخوانید:

درباره حاشیه‌های فیلم «قاتل و وحشی» و واکنش‌ مخاطبان و منتقدان و سینماگران در فضای مجازی


 

امسال مراسم افتتاحیه و اختتامیه نخواهیم داشت

پس از پایان صحبت‌های مروارید، خبرنگاران سؤالاتی مطرح کردند. مروارید در پاسخ به اینکه امسال بلیت جشنواره فجر چه قیمتی دارد، قیمت بلیت را ۳۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت که این رقم براساس قیمتی است که تهران اعلام کرده است.

او از ۳ سامانه تعریف‌شده برای تهیه بلیت از جمله سینما‌تیکت، ایران‌تیک و گیشه خبر داد و درباره چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی پاسخ داد: «مدیران سینما‌ها رعایت پروتکل‌های بهداشتی را برعهده گرفته‌اند. نماینده‌ای از معاونت هنری ارشاد و نماینده دیگری از بخش بازرسی و حراست حضور خواهند داشت و از این‌رو هم اجرا و هم نظارت را برعهده خواهند داشت. همچنین امسال به‌دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم افتتاحیه و اختتامیه نخواهیم داشت.
 

مروارید در پاسخ به اینکه چرا یک سیانس بیشتر برای جشنواره فجر امسال در نظر گرفته نشده است، پاسخ داد: «سیانس‌ها را تهران تعیین کرده است. ۲ سیانس برای شرکت مردم در این رویداد کافی است، ضمن اینکه ۲ سیانس نسبت به ۳ سیانس، سلامت مردم را بیشتر تضمین خواهد کرد.»

 

او از آماده‌شدن جدول فیلم‌ها تا پایان امروز (۱۳ بهمن‌ماه) خبر داد و درباره برگزاری جلسات نقد و بررسی در حاشیه جشنواره گفت: «جلسات نقد و بررسی فیلم‌های مشهدی، در حاشیه این رویداد و در قالب سیمرغ سینمای خراسان برگزار می‌شود.»

دبیر هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد در پاسخ به چگونگی حمایت از سینماداران باتوجه‌به مشکلات فعلی آن‌ها نیز گفت: «در قراردادی که برای حمایت از سینماگران بین شهرداری و ارشاد تنظیم شده است، تفاهم‌هایی با نظارت اداره کل امضا و منعقد شد و درحال اجراست و معاونت هنری ارشاد هم پیگیری می‌کند.»

او با اشاره به وضعیت کنونی مشهد، یعنی وضعیت زرد، افزود: «فعلا پروتکل‌های بهداشتی براساس وضعیت زرد تعیین شده است و در صورت تغییر وضعیت، چگونگی برگزاری رویداد نیز تغییر خواهد کرد که در این صورت اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.»

دبیر هجدهمین جشنواره فیلم فجر در مشهد همچنین در پاسخ به اینکه چرا ۲ پردیس سینمایی اطلس و گلشن در برگزاری جشنواره حضور ندارند، گفت: درحال رایزنی با سینما اطلس برای حضور در این رویداد هستیم. اگر سینما گلشن هم اعلام آمادگی کنند، می‌توانیم آن را نیز به فهرست سینما‌های برگزارکننده هجدهمین جشنواره فیلم فجر در مشهد اضافه کنیم.
 
 

 

 


بیشتر بخوانید:

اسامی فیلم‌های حائز شرایط برای رقابت در جشنواره فجر ۳۹ اعلام شد


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->