مردم خیابان سپاه ۶۹ مشهد پس از لایروبی چه درخواست‌هایی از مسئولان دارند؟ محور کاشمر-نیشابور بازگشایی شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحات مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد در خصوص تخلیه چند منزل در خیابان هاشمیه ٩٣ مشهد دستور تخلیه منازل به ساکنان هاشمیه ۹۳ در مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم توضیحات فرماندار مشهد در رابطه با میزان ونحوه پرداخت خسارت سیل به آسيب ديدگان + فیلم سرویس‌دهی مترو مشهد تا ساعت ٢۴ | شهروندان از رفتن به تفرجگاه‌ها خودداری کنند (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماموریت استاندار خراسان رضوی به دستگاه‌ها برای خسارات سیل هشدار مدیریت بحران خراسان رضوی: مردم مشهد از رفتن به ییلاقات طرقبه شاندیز اکیدا خودداری کنند هشدار هواشناسی مشهد و خراسان رضوی؛ بارش‌های شدید در آینده هم تکرار می‌شود (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال محدودیت‌های احتمالی تردد برای بارش باران طی روز‌های آتی در مشهد بنیاد مسکن: گروه‌های ارزیاب برای برآورد خسارت در محلات حادثه‌ دیده ناشی از سیل به محل اعزام می‌شوند ترافیک و کندی حرکت در پل انقلاب مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) روند خدمت‌رسانی شهرداری مشهد به شهروندان سیل زده ادامه دارد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای یخچال و تلویزیون به خانواده‌های نیازمند آسیب‌دیده از سیل مشهد فرماندار مشهد: بارش سیلابی مشهد در ۵۰ سال گذشته کم سابقه بود ۳۰۰ پاکبان در ۳ شیفت مسیر‌های منتهی به حرم مطهر را پاکسازی می‌کنند + عکس آماده‌باش ۵۰۰ آتش‌نشان در مشهد تا روز یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرویس‌دهی منظم و فعال پایانه‌های مسافربری مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت عزل مدیر بحران شهرداری مشهد چه بود؟ (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم فرماندار سرخس: ۶۰ میلیون مترمکعب سیلاب مشهد از مرز‌های شمالی خارج شد ۴ نفر از یک خانواده ۵ نفره در روستای الم جوق فریمان قربانی سیل شدند (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

طرح جامع مشهد به دنبال مشاور

  • کد خبر: ۶۵۳۴
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹
طرح جامع مشهد به دنبال مشاور
اداره‌کل راه‌وشهرسازی برای انتخاب مشاور با مشاوران طرح‌های تفصیلی مکاتبه کرده است

زهرا اسکندریان| زمزمه‌های گرفتن مشاور برای طرح جامع مشهد شنیده می‌شود. این موضوع را رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر مشهد به شهرآرا گفت و افزود: مطلع شدم که اداره‌کل راه‌وشهرسازی مکاتبه‌ای انجام داده تا مشاوری را به‌عنوان مشاور هماهنگ‌کننده طرح جامع به کار بگیرد.
محمدهادی مهدی‌نیا این را هم گفت که در این رابطه به مشاوران طرح‌های تفصیلی هفت‌گانه مشهد نامه‌ای نوشته شده تا در این‌باره اظهارنظر کنند. سال94 بود که مشاور طرح جامع مشهد خلع ید شد. در آن زمان 12سال از وعده بازنگری طرح جامع می‌گذشت، اما این طرح ابلاغ نشده بود. سرانجام آذرماه96 این طرح رونمایی و به دستگاه‌ها نیز ابلاغ شد. با این حال نواقص موجود در این طرح، مانعی برای اجرای آن بود. تهیه طرح‌های تفصیلی و تدوین اسناد بلندمرتبه‌سازی، پهنه‌بندی و حریم شهر همچنین تهیه سند تراز مالی فیزیکی طرح، الزامات شورای عالی معماری و شهرسازی برای به اجرا درآمدن طرح جامع بود. حالا انگار اداره‌کل راه‌وشهرسازی قصد دارد برای رسیدن این طرح به نتیجه نهایی، مشاور بگیرد؛ اما معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد در گفت‌وگو با شهرآرا در این‌باره اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: همان‌قدر که در تهیه طرح جامع ضرورت دارد که مشاور باشد، در ادامه و اجرای آن هم این ضرورت وجود دارد.
محمدرضا حسین‌نژاد با بیان اینکه تاکنون طرح‌های تفصیلی نبوده و بر اساس طرح‌های قبلی در شهر عمل می‌شده است، افزود: برای ادامه راه مشاور لازم است و باید این مشاور تا تکمیل طرح جامع حضور داشته باشد.


سند پهنه‌بندی حریم مشهد؛ یک گام به پیش
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر مشهد هم در ادامه گفت‌وگوی خود با شهرآرا گفت که از ابتدای شروع فعالیت در شورای شهر، حضور مشاور برای طرح جامع ازجمله مطالباتمان بوده است. مهدی‌نیا همچنین در ادامه از پیشرفت در کار تهیه طرح پهنه‌بندی حریم مشهد خبر داد و گفت: برای این سند قرارداد منعقد شده و از سویی شورای راهبری حریم و کمیته فنی در این زمینه تشکیل شده و مشاور این طرح نیز در انتظار ابلاغ است تا به‌زودی کار خود را شروع کند. وی با بیان اینکه روز سه‌شنبه این هفته کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تشکیل خواهد شد، افزود: این جلسه با حضور نمایندگانی از استانداری و اداره‌کل راه‌وشهرسازی برگزار می‌شود و قرار است 3موضوع مهم طرح پهنه‌بندی حریم، ضوابط بلندمرتبه‌سازی و پیگیری طرح‌های تفصیلی بررسی شود. اواسط شهریورماه امسال، ساسان نورین‌مقدم، مدیرکل دفتر مطالعات شهری شهرداری مشهد، از آماده شدن طرح تفصیلی جنوب‌غرب خبر داده بود، اما مهدی‌نیا، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر، اعلام کرد که بر اساس آنچه دیده شده است، هنوز هماهنگی‌های لازم میان ارکان‌ مختلف شهرداری با مشاوران طرح وجود ندارد و آن‌طور که به نظر می‌رسد، این طرح پخته نیست. مهدی‌نیا همچنین درباره جلسه جمع‌بندی که همان زمان با حضور شهردار مشهد برگزار شد، اظهار کرد: آنچه از این جلسه برداشت می‌شد، این بود که بیشتر بخش‌های مختلف شهرداری مانند معاونان و شهرداران مناطق، ارتباط منسجمی با مشاوران طرح‌ها نداشته‌اند و اطلاعاتشان به‌روز نیست؛ به همین دلیل نمی‌توانند قضاوت کنند. وی ادامه داد: مدیرکل اداره امور شهرسازی شهرداری اعلام کرد که هنوز از محتوای دفترچه ضوابط طرح تفصیلی که از اسناد مهم این طرح است، خبر ندارد. رضا خواجه‌نائینی، معاون مالی و پشتیبانی شهردار، هم همان زمان اظهار کرد که هنوز از تراز مالی فیزیکی طرح که از مهم‌ترین اسناد مالی این طرح است، اطلاعی ندارد. همچنین مدیران حمل‌ونقلی نیز اعلام کردند که در موضوع افتراقات طرح تفصیلی با طرح جامع حمل‌ونقل اطلاعاتی داده نشده است.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر مشهد بیان کرد: من هم اعلام کردم که اگر شهرداری طرح را به کمیسیون ارسال کند، با امضای شهردار ارسال شده است و نشان می‌دهد که تمام ارکان شهرداری به اجماع رسیده‌اند و به همین دلیل دیگر پذیرفته نیست که در زمان بررسی این طرح در شورا یا کمیسیون، صداهای مختلفی از مدیریت‌شهری بشنویم.
حالا مهدی‌نیا از اعلام آمادگی کارگروه معماری و شهرسازی شورای شهر مشهد خبر داده و گفته است که بعد از این جلسه قرار است تا اصلاحات در طرح تفصیلی جنوب‌غرب مشهد صورت بپذیرد، هماهنگی‌های لازم شکل بگیرد و مکاتبات با شورای شهر انجام شود. کارگروه هم برای بررسی این طرح آماده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->