سرخط خبرها

افزایش نیروهای خدماتی تا آماده‌سازی محل اسکان

  • کد خبر: ۷۲۲۹
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷
افزایش نیروهای خدماتی تا آماده‌سازی محل اسکان
هم‌زمان با فرارسیدن دهه آخر صفر و حضور زائران، شهرداری منطقه ثامن اعلام‌ کرد
نیشابوری
خبرنگار شهرآرا محله

هم‌زمان با فرارسیدن دهه آخر صفر که مصادف با روز شهادت امام‌رضا (ع) و حضور چند صد هزارنفری زائران در مشهد است، شهرداری منطقه ثامن از اعلام آمادگی همه بخش‌هایش برای میزبانی خبرداد؛ که بر اساس آن افزایش تعداد ساعت رفت و رو ب، اسکان اضطراری، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و موارد مشابه از جمله آن‌هاست.

آن‌طور که نعمتی، شهردار منطقه ثامن، گفت: از نخستین اقدامات برای دهه آخر صفر، افزایش ۳۵ درصدی نیرو‌های کارگر خدمات شهری است که علاوه‌بر آن تعداد ماشین‌آلات جمع‌آوری و حمل زباله نیز افزایش می‌یابد. نعمتی تصریح کرد: روزانه بیش از ۶٠هزار مترمربع از خیابان‌های اصلی منتهی به حرم مطهر رضوی به‌صورت مکانیزه و شبانه‌روزی رفت‌وروب می‌شوند که برای این امر علاوه‌بر نیرو‌های پاکبان، ۴ دستگاه ماشین جاروب مکانیزه نیز به‌کار گرفته خواهد شد. وی در تشریح دیگر اقدامات اضافه‌کرد: مسیر تشرف زائران و عزاداران در خیابان‌های اصلی منتهی به حرم مطهر رضوی، هم‌زمان با روز رحلت نبی‌اکرم (ص) و همچنین در روز شهادت امام‌رضا (ع)، با استفاده از ٢۵دستگاه عطرافشانِ کارگذاشته شده در پیاده‌روها، به‌صورت مکانیزه معطر خواهد شد. نعمتی از برنامه‌ریزی برای شست‌وشو، تنظیف و رفع نقص روزانه مخازن زباله ۱۱۰۰ لیتری و سطل‌های زباله منطقه باتوجه به بالا رفتن جمعیت زائران و افزایش تولید زباله و نیز آهک‌پاشی جایگاه این مخازن و سطل‌های ثابت خبر داد.

سالن وحدت آماده اسکان اضطراری است
شهردار منطقه ثامن باتوجه به سردشدن هوا طی چند روز اخیر و احتمال وقوع بارندگی در روز‌های آینده، به آماده‌سازی مجموعه ورزشی وحدت واقع در بولوار وحدت، برای تأمین اسکان اضطراری زائران در صورت نیاز اشاره کرد و گفت که ۲ دستگاه کانکس سرویس‌بهداشتی و حمام موقت در محوطه مجموعه ورزشی وحدت مستقر می‌شود و سیستم‌های گرمایشی آن نیز رفع نقص و راه‌اندازی خواهد شد.
نعمتی به افزایش فعالیت‌های واحد رفع سدمعبر در این ایام هم اشاره کرد و گفت: فعالیت ۲۴ ساعته این واحد و جلوگیری از چادرخوابی و اتراق با خودرو ون و نیز جمع‌آوری موتورسیکلت‌ها از پیاده‌رو‌ها و دوربرگردان‌های حرم مطهر با همکاری پلیس راهور، از دیگر برنامه‌های واحد سدمعبر این معاونت برای تسهیل در امر تردد زائران و مجاوران رضوی است.

آماده‌سازی ۵۲۰۰ جای پارک برای خودرو‌ها
شهردار منطقه ثامن در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه در ایام پایانی ماه صفر محدودیت‌های ترافیکی از سوی پلیس راهور در اطراف حرم مطهر رضوی اعمال می‌شود، علاوه‌بر نصب تابلو‌ها و بنر‌های اطلاع‌رسانی از وضعیت انسداد معابر و خیابان‌های اطراف حرم، حدود ۵۲۰۰ جای پارک شامل پارکینگ‌های موقت روباز و پارکینگ‌های عمومی طبقاتی در اختیار شهروندان و زائران قرار خواهد گرفت.

برپایی ۱۸ ایستگاه صلواتی در اطراف حرم
شهردار منطقه ثامن مشهد در ادامه به‌سامان‌دهی داوطلبان ارائه خدمات افتخاری به زائران و عزاداران در دهه آخر صفر نیز اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه چندسالی است بحث ثبت‌نام از خادمان افتخاری در سامانه‌ای که به همین منظور از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد طراحی شده انجام می‌شود، امسال نیز با هماهنگی آن مجموعه و به همت معاونت فرهنگی شهرداری منطقه ثامن، داوطلبان خدمت‌رسانی در خیابان‌های منتهی به حرم مطهررضوی در ایستگاه‌های صلواتی دارای مجوز سامان‌دهی خواهند شد. به گفته وی برپایی ایستگاه‌های واکس صلواتی، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، خیاطی و ترمیم لباس، مشاوره و دیگر خدمات باتوجه به تخصص داوطلبان خدمت، در کنار ایستگاه‌های صلواتی دارای مجوز انجام می‌شود. نعمتی گفت: تاکنون مجوز برپایی حدود ۱۸ ایستگاه صلواتی در معابر و خیابان‌های سطح ۲ منطقه ثامن، با هماهنگی نیروی انتظامی، آتش‌نشانی و دیگر نهاد‌های مرتبط صادر شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->