توزیع بسته های بهداشتی دوران بلوغ بین دختران دانش آموز در خراسان رضوی از تولیدات هنرمندان درباره جوانی جمعیت حمایت می‌شود حرم مطهر امام رضا (ع) گلباران می‌شود روایت یک بانوی نخبه از تجربه زندگی با چادر در آمریکا و ژاپن تست آمینوسنتز در دوره بارداری و هزینه بالای آن چطور می‌توان از سحر و جادو در امان ماند؟ باید و نبایدهای تعامل با کودکان چاق انتشار جزئیات جدید از پرونده دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای معصومه شکوری، ناظر داوری فینال لیگ قهرمانان زنان آسیا ماجرای مخفیانه زنان یک روستا که سوژه شد نگاهی به زندگی و خدمات مادر علم زنان و مامایی ایران ویدئو | فراخوان ثبت نام بیمه اجتماعی رایگان ویژه مادران صادر شد + لینک ثبت نام سرطان تخمدان؛ یکی از علل شایع مرگ و میر زنان نقش مهم ماما در کاهش مرگ و میر مادران و کودکان ویدئو | گفتگوی آزاد با دختران در خودرو ون پلیس زنان با ورزش در میانسالی می‌توانند سال‌های بدون فعالیت خود را جبران کنند چه عواملی در مشارکت سیاسی زنان نقش دارد؟ گذری بر تاریخ مامایی در ایران | قصه قابله روسی در مشهدِ یک قرن پیش ۱۵ هزار زوج مشهدی امسال در طرح «باهم» ثبت‌نام می‌شوند
سرخط خبرها
۹۵ درصد سقط جنین ها در کشور مشروع است

۹۵ درصد سقط جنین ها در کشور مشروع است

  • کد خبر: ۲۲۴۳۴۵
  • ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۴
معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری گفت: ۹۵ درصد از این سقط جنین‌ها مشروع و در روند زندگی طبیعی رقم می‌خورد.

مریم احمدی - شهرآرانیوز؛ انسیه خزعلی عصر جمعه در مراسم بیست و چهارمین همایش مدیران بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در مشهد با اشاره به عوامل فرهنگی موثر در سقط جنین در کشور اظهار کرد: طبق پژوهش‌های انجام شده عواملی مانند نخواستن فرزند بیشتر، اعتقاد به فاصله گذاری بیشتر بین بچه‌های متولد در خانواده، شاغل بودن والدین به تحصیل یا کار و یا تفکراتی که فرزند را مانع و سد آزادی می‌داند در سوق پیدا کردن به سمت سقط جنین تاثیرگذار است.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری گفت:۹۵ درصد از این سقط جنینها مشروع و در روند زندگی طبیعی رقم می‌خورد.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری افزود: البته که کار اقتصادی برای خانواده‌هایی که احساس می‌کنند امکان پرورش فرزند را ندارند نیز لازم است.

وی بیان کرد: سالانه بیش از ۲ برابر شهدایی که در جنگ تحمیلی داشته ایم در کشور سقط جنین انجام می‌شود.

انسیه خزعلی گفت: تاثیر عوامل فرهنگی در سقط جنین تاثیر به مراتب بیشتری از عوامل اقتصادی در کشور دارد.  

وی با توصیه به نهاد‌های حمایتی مانند موسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها در جهت ضرورت شناسایی این خانواده‌ها و حمایت از آنها از طریق بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها وغیره افزود: صحبت و حمایت از این خانواده به مراتب سهل‌تر و سریع‌تر از انجام هزینه در جهت درمان ناباروری است، اگرچه درمان‌های ناباروری هم در جای خود باید انجام شود.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری ادامه داد: اقدامات مراکز ناباروری ۳۰ درصد و شناسایی خانواده‌هایی که به سمت سقط جنین می‌رود تا ۵۰ درصد می‌تواند در افزایش جمعیت تاثیر مثبت داشته باشد.

وی بدون توضیحات بیشتر تصریح کرد: در زمینه آمار جمعیتی در شرایط بسیار بدی قرار داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه موسسات خیریه با فراهم کردن زمینه اشتغال برای افراد محروم و نیازمند می‌تواند در جهت تحقق شعار سال کار بردارند، گفت: حمایت از محرومان و نیازمندان وظیفه وجدان‌های بیدار است.

خزعلی ارائه مشاوره به زوجین را تنها در شرایط بروز اختلافات موثر ندانست و افزود: باید مشاوره‌ها به سمت آموزش و فرهنگ سازی برای تعامل و معاشرت موثر بین زوجین و خانواده هایشان قبل از بروز اختلاف پیش برود که یکی از اهداف مهم این معاونت است.

معاون امور زنان رییس جمهوری بیان کرد: ارتقای فرهنگ و ترویج فرهنگ صحیح استفاده از رسانه، نوع مد و پوشش و البته فرهنگ تغذیه و سلامت لازمه‌های خانواده امروز است.

وی ارائه خدمات مشاوره رایگان به زوجین جوان را یکی از دغدغه‌های این معاونت دانست و گفت: باید در سال نخست زندگی مشاوره رایگان برای تمامی زوجین جوان ارایه شود و برای زوجین دهک‌های یک تا هفت نیز در سال‌های دوم تا چهارم زندگی مشترک این خدمات مشاوره به صورت رایگان عرضه شود.

انسیه خزعلی در بخش پایانی سخنان خود کمک به مردم مظلوم غزه که زیربار نسل کشی و جنایت از بین می‌روند را ستود و گفت: آنهایی که در مقابل این جنایات سکوت می‌کنند در حقیقت انسانیت را نفی می‌کنند و آنها که با وجدان بیدار حمایت می‌کنند، جوانه‌های ظهور را زنده می‌کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.