دامنه نوسان بورس محدود شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶۰ لیتر سهمیه بنزین خردادماه امشب واریز می‌شود وجود ۵۶۰ هزار واحد خالی در کشور آخرین تحولات بازار پس از وقوع حادثه هوایی یارانه معیشتی، امشب قابل برداشت است (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سال گذشته ۴۲۸۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان پرداخت شد یارانه نقدی اردیبهشت ۱۴۰۳ کی واریز می‌شود + جزئیات فعال کارگری: کارفرمایان برای تبدیل وضعیت شغلی کارگران همکاری کنند واکنش شخصیت‌های اقتصادی به شهادت رییس‌جمهور مصرف گاز در ایران ۶ برابر متوسط جهانی وضعیت پرشدگی سد‌های خراسان‌رضوی و کشور + جدول (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اونس جهانی رکورد زد بورس تعطیل شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۰ واحد منزل مسکونی رایگان به مدت ۳ ماه در اختیار خانواده‌های سیل زده سپاه ۶۹ مشهد پیشرفت برقی‌سازی خط راه‌آهن مشهد-تهران صفر است | ۱۰۰ واگن مسافربری نو وارد شبکه حمل‌ونقل ریلی می‌شود نرخ میوه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول رئیس دایره بیمه کشاورزی خراسان‌رضوی: پرداخت غرامت به کشاورزان استان به‌سرعت انجام می‌شود بورس ۶۲ هزار واحد ریخت! | ۹۴ درصد نماد‌ها منفی شدند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مبلغ اجاره آپارتمان در منطقه راهنمایی مشهد سر به فلک کشید (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت فعالیت بازار طلای مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب در سکه همچنان وجود دارد
سرخط خبرها

از توزیع برنج توقیفی تا تعطیل نبودن نانوایی‌ها اطراف حرم

  • کد خبر: ۷۶۷۵
  • ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۳
از توزیع برنج توقیفی تا تعطیل نبودن نانوایی‌ها اطراف حرم
بازار مشهد مهیای خدمت‌‌‌رسانی به میلیون‌ها زائر دهه آخر صفر گردید
یلدا مهدوی| «آماده‌ایم.» این جمله مشترک مسئولان استانی برای ارائه خدمات به زائران امام‌رضا (ع) در آستانه روز‌های پایانی ماه صفر است. به گفته آنان، با توجه به تعطیلی‌هایی پیش رو، پیش‌بینی می‌شود تعداد زائرانی که در این روز‌ها به مشهد سفر می‌کنند بیش از آمار سال قبل باشد.
آن‌طور که معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی به شهرآرا گفته است، ۱۴۰۰ تن برنج پاکستانی توقیفی میان موکب‌های منتهی به مشهد توزیع می‌شود. این برنج‌ها به قیمت ۶۷۰۰ تا ۸۲۰۰ تومان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.
همچنین علی غفوری‌مقدم به توزیع گوشت منجمد برزیلی به منظور تهیه نذورات هیئت‌ها اشاره کرد و گفت: توزیع گوشت منجمد بزریلی با قیمت کیلویی ۴۵ هزار تومان میان هیئت‌ها و دسته‌جات عزاداری شروع شده است. معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی همچنین توزیع شکر با قیمت مناسب را از دیگر اقدامات در‌نظر‌گرفته‌شده برای روز‌های پایانی ماه صفر بیان کرد و افزود: شکر نیز کیلویی ۳۲۵۰ تومان در میان موکب‌ها و هیئت‌های مذهبی توزیع خواهد شد.

نانوایی‌های مشهد بدون تعطیلی
رئیس اتحادیه نانوایان مشهد نیز در گفتگو با شهرآرا گفت: شورای آرد و نان استان موضوع تأمین نان را از قبل مورد بررسی قرار داده و در این باره مصوباتی نیز داشته است. تأمین آرد مورد نیاز نانوایی‌ها و افزایش سهمیه نانوایان محدوده اطراف حرم مطهر رضوی یکی از این مصوبات است. مصطفی کشتگر حذف تعطیلی نانوایی‌های اطراف حرم مطهر رضوی را از یکی دیگر از اقدامات لحاظ‌شده برای این روز‌ها بیان کرد و افزود: هم‌ز‌مان با سالروز رحلت رسول اکرم (ص) نانوایی‌ها تعطیل‌اند، اما با توجه به حضور زائران، در ابلاغیه‌ای به نانوایی‌های محدوده ثامن اعلام شد این ایام تعطیل نباشند. سهم آرد آن‌ها نیز افزایش می‌یابد. در این روز‌ها نانوایان اطراف حرم و مناطق زائر‌پذیر به میزان نیاز می‌توانند آرد درخواست دهند.
رئیس اتحادیه نانوایان مشهد افزود: امسال در نظر داریم در خیابان‌های منتهی به حرم امام رضا (ع) چادر‌های نان برپا کنیم. به گفته او، با هماهنگی صورت‌گرفته با چند نانوایی، نان مورد نیاز این چادر‌ها در این نانوایی‌ها پخت، و پس از سرد شدن، بسته‌بندی می‌شود تا در این چادر‌ها به زائران و مردم ارائه شود.
کشتگر به اقدامات و تدابیر لازم برای تأمین آرد موکب‌های بین‌راهی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به حضور زائران در جاده‌های منتهی به مشهد، برای تأمین آرد موکب‌های بین‌راهی هیچ مشکلی نداریم و هماهنگی لازم صورت گرفته است.
مدیر نظارت و بازرسی اتاق اصناف مشهد نیز به اجرای طرح نظارتی و بازرسی از ابتدای آبان در مشهد اشاره کرد و گفت: این طرح به مدت ۱۰ روز در مشهد اجرا می‌شود. نظر به حضور گسترده و غالب جمعیت زائران در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی، بیشتر نظارت‌ها و گشت‌زنی‌ها در این محدوده متمرکز خواهد شد. به گفته امیر دلداری ۴۰ گشت نظارت و بازرسی در این ایام بر عملکرد اصناف نظارت خواهند داشت. علاوه بر آن، ۵ پایگاه ثابت بازرسی در منطقه ثامن از جمله خیابان‌های بهجت، طبرسی، میدان بیت‌المقدس و ... در نظر گرفته شده است تا زائران بتوانند بدون مشکل رفت‌وآمد، شکایات و نظرات خود را مطرح کنند. به گفته او، این پایگاه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ شب فعال‌اند.
رئیس اتحادیه گوشت مشهد نیز بر آمادگی این اتحادیه برای تأمین گوشت مورد نیاز هیئت‌ها اشاره کرد و گفت: تأمین و توزیع گوشت در مشهد هیچ مشکلی ندارد. احدی تأکید کرد بازار گوشت به دلیل افزایش تقاضا‌ها برای خرید و مصرف هیئت‌ها و مجالس مردمی ملتهب نخواهد شد و در این باره گوشت گران نخواهد شد. به گفته او، هم‌اکنون گوشت زنده در بازار مشهد کیلویی ۳۸ تا ۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->