اعلام ویژه‌برنامه بزرگداشت سالگرد ارتحال امام‌خمینی(ره) و قیام پانزده خرداد در حرم امام‌رضا(ع)   فرصت انابه همه چیز درباره روز دحوالارض | اعمال و توصیه‌های بزرگان ویدئو | ائمه معصومین(ع) هادیان همه بشریت در مسائل دین و دنیا هستند ویژه برنامه‌های سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در حرم مطهر رضوی اعلام شد آمار زائران ایرانی در حج از ۵۳ هزار نفر گذشت (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در مشهد بازدید تولیت آستان قدس رضوی از پروژه‌های عمرانی حرم امام‌رضا(ع) بارگاه منور رضوی، غرق در ماتم و نیایش در سوگ شهادت ثامن‌الحجج(ع) «انتظار»؛ سرمایه بشر برای ساخت جامعه مهدوی دکتر حسن انصاری: راه اصلاح و نوگرایی دینی از فقه و اجتهاد فقهی شروع می‌شود ارائه خدمات ویژه به زائران در مسیر‌های منتهی به حرم امام‌رضا(ع) صحن و بارگاه ملکوتی رضوی در روز زیارتی امام‌رضا (ع) رنگ عزا به خود گرفت | چرا ماه ذی‌القعده را ماه امام‌رضا (ع) می‌نامند؟ ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی در روز زیارتی امام رضا (ع) اعلام شد آداب بیست و سوم ذی القعده روز مخصوص زیارتی امام رضا (ع) + اعمال و ادعیه «شب شعر مکتب خدمت» نقش تبیینی در شناخت چهره شهید جمهور دارد ویژه برنامه‌های حرم امام رضا (ع) در روز زیارتی شنبه (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) تلاش برای نجاتِ اسناد شهدای دفاع مقدس مسئله اول آزادگان جهان چگونه در زندگی روزمره، حضرت پیامبر(ص) را الگو قرار دهیم؟
سرخط خبرها

تشدید پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر رضوی همزمان با موج پنجم کرونا

  • کد خبر: ۷۷۱۹۵
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۱
تشدید پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر رضوی همزمان با موج پنجم کرونا
همزمان با آغاز ماه محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، پروتکل‌های بهداشتی در حرم منور رضوی تشدید شد.
به گزارش شهرآرانیوز، با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کشور، آستان قدس رضوی دستورالعمل‌های بهداشتی در حرم مطهر حضرت رضا (ع) و نظارت بر اجرای آن را تشدید کرده است.

خادمان زائران حضرت رضا (ع) در این برهه زمانی تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا همانند ماه‌های گذشته دستورالعمل‌های بهداشتی را در عالی‌ترین سطح ممکن به اجرا بگذارند.

ضدعفونی کردن مستمر ورودی‌ها و صحن‌ها

رئیس اداره امور خدمات عمومی حرم مطهر رضوی در این باره می‌گوید: اجرای پروتکل‌های بهداشتی و نظارت بر آن در حرم مطهر رضوی، همانند ماه‌های گذشته به‌صورت شبانه‌روزی استمرار دارد و با توجه به فرارسیدن ماه محرم، این پروتکل‌ها تشدید شده است.

ضدعفونی سطوح، شیرآلات و سرویس‌های بهداشتی

محمدرضا سبزعلی به مصرف ماهانه ۳۰ تن محلول ضدعفونی‌کننده سطوح در حرم مطهر رضوی اشاره و تصریح می‌کند: با استفاده از ماشین‌های مجهز به پمپ واترجت و همچنین از پمپ‌های دوشی، ضدعفونی کردن صحن‌ها و ورودی‌های حرم مطهر به‌طور مستمر در حال انجام است تا طبق پروتکل‌های بهداشتی، بستر مناسبی برای حضور زائران فراهم شود.
 
در این راستا سطوحی همچون درها، شیرآلات، صندلی‌ها، جامُهری‌ها و ... که در تماس مکرر قرار دارد، چندین بار و حتی گاهی به‌صورت لحظه‌ای ضدعفونی می‌شود. به گفته او ضدعفونی مستمر و شبانه‌روزی سرویس‌های بهداشتی حرم مطهر رضوی نیز یکی از دستورالعمل‌های اجرایی در دوره مقابله با کروناست که در حال اجرا است و در همین راستا مایع دست‌شویی نیز بیش از میزان مورد نیاز تهیه شده و در دسترس زائران قرار گرفته است.

تامین ماهانه ۳ تن محلول ضدعفونی کننده

رئیس اداره امور خدمات عمومی حرم مطهر رضوی ادامه می‌دهد: همچنین ماهانه حدود ۳ تن محلول ضدعفونی‌کننده دست برای استفاده زائران در بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) تهیه می‌شود که با استفاده از دستگاه‌های ضدعفونی خودکار چشمی در گیت‌های ورودی و داخل رواق‌ها در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

وی می‌گوید: ضدعفونی مستمر مُهر‌های نماز و امکان تفکیک مهر‌های استفاده شده با استقرار جامهری‌های قابل حمل، فرش‌آرایی شطرنجی برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بازدید‌های منظم و مکرر از چگونگی تنظیف و رعایت بهداشت در حرم مطهر طبق شیوه‌نامه‌های موجود، از دیگر اقدامات اداره امور خدمات عمومی حرم مطهر رضوی است که در دهه اول محرم با جدیتی بیشتر دنبال می‌شود.

تقویت نظارت خادمان سلامت بر اجرای پروتکل‌ها

وی می‌افزاید: در کنار توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز در محل‌های مشخص، خادمیاران سلامت نیز به منظور توزیع محلول ضدعفونی‌کننده دست و ماسک بین زائران در صحن‌ها و رواق‌ها حضوری فعال دارند و بر اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت دارند.

به گفته سبزعلی این نظارت‌ها در مناسب‌هایی همانند دهه اول محرم، تشدید و تعداد خادمان سلامت افزایش می‌یابد تا میزان رعایت پروتکل‌ها به حداکثر میزان ممکن ارتقا یابد.
 
 
منبع:تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->