سود بانکی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟ | نحوه محاسبه سازِ ناکوک صاحبخانه‌ها برای مستاجران | قانون گریزی مالکان در تعیین اجاره بها برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی گلخانه و کشت گلخانه‌ای در مشهد دهمین نمایشگاه تجهیزات و ملزومات منزل در مشهد برگزار می‌شود ترس جدید بورسی‌ها از دامنه نوسان | ریزش ۲۲ هزار واحدی بورس (۷ خرداد ۱۴۰۳) افزایش ۶.۵ درصدی سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع غذایی در خراسان‌رضوی مقایسه وضعیت سد‌های خراسان رضوی در کشور تا زمان آخرین بارندگی در استان (۷ خرداد ۱۴۰۳ ) آلمان بزرگ‌ترین واردکننده پسته ایران حباب سکه در سطوح بالا قرار دارد + جدول (۷ خرداد ۱۴۰۳) در ادامه نظارت‌ها بر بازار مسکن | پلمب ۲ مشاور املاک در مشهد قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۷ خرداد ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۷ خردادماه ۱۴۰۳) پیگیری طرح مسکن کارگری در معاونت اجتماعی وزارت کار چگونه ملک خود را با قیمت بالاتری بفروشیم؟ علت حساسیت بازار ارز نسبت به انتخابات ریاست مجلس چه بود؟ (۷ خرداد ۱۴۰۳) خصوصی‌سازی خودروسازان چگونه زمینه تخلفات بزرگ را فراهم می‌کند؟ پشت پرده افزایش قیمت محصولات ایران خودرو چه بود؟ (۷ خرداد ۱۴۰۳) استنکاف شرکت‌های بیمه از پرداخت خسارت تگرگ به خودروها در مشهد معافیت مالیاتی جدید تصویب شد ۱۴۸ کیلوگرم شمش طلا در حراج حضوری مرکز مبادله معامله شد (۶ خرداد ۱۴۰۳) مرغ در بازار ارزان شد (۶ خرداد ۱۴۰۳) | قیمت جدید هر کیلوگرم مرغ تازه و منجمد در بازار سقف افزایش اجاره در استان‌ها مشخص می‌شود + فرمول تعیین سقف افزایش اجاره پیش بینی بورس دوشنبه (۷ خرداد ۱۴۰۳) | ریزش بورس ادامه دارد؟ پیش بینی قیمت طلا و سکه دوشنبه (۷ خرداد ۱۴۰۳) | آیا ریزش قیمت طلا و سکه ادامه دارد؟ تکلیفِ امسال وزارت رفاه برای اجرای «کالابرگ» | برنامه دولت برای تسویه با فروشگاه‌های طرف قرارداد ۴ خودروی برقی مجوز پلاک تاکسی گرفتند
سرخط خبرها

خط فقر واقعی در ایران چند میلیون تومان است؟ + فیلم

  • کد خبر: ۹۵۲۴۰
  • ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
  • ۲
خط فقر واقعی در ایران چند میلیون تومان است؟ + فیلم
معاون وزیر رفاه در یک گفتگو‌ی تلویزیونی تعریف تازه‌ای از خط فقر ارائه داد، تعریفی که اصول علمی نداشت، محمد دلاوری را قانع نکرد و خیلی‌ها که در فضای مجازی و پای تلویزیون حرف‌های او را شنیدند ابهامشان چند برابر شد.

محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ شاید واژه خط فقر بار‌ها به گوشتان خورده باشد؛ واژه‌ای که معیاری برای مشخص کردن سطح فقر افراد یک جامعه یا دارابودن آن هاست. در تعریف خط فقر یا آستانه فقر آمده است که خط فقر حداقل درآمدی است که برای زندگی در کشوری خاص در نظر گرفته می‌شود. در ایران هم نهاد‌های مختلفی هستند که گاهی مبلغی را به عنوان خط فقر در جامعه مشخص می‌کنند.

اینجا ببینید:

تعداد بازدید : 1220

در روز‌های گذشته خط فقر و حواشی آن موضوع برنامه «تهران ۲۰» محمد دلاوری در شبکه تهران بود که میهمان آن معاون رفاه اجتماعی وزیر رفاه و تأمین اجتماعی بود. دلاوری از میهمان برنامه که جایگاه سازمانی او ارتباط مستقیمی با موضوع برنامه دارد، با استناد به گزارشی که به تازگی منتشر شده است، می‌پرسد که حقوق زیر ۱۰ میلیون تومان زیر خط فقر است؟ که معاون وزیر رفاه این عدد را رد می‌کند و با ارائه استدلال‌هایی که هیچ کدامشان نمی‌تواند مجری برنامه را قانع کند، در تلاش است که خط فقر در ایران را حدود ۴ میلیون وخرده‌ای بیان کند.

معاون وزیر رفاه طوری از عدد پیشنهادی خود برای خط فقر دفاع می‌کند که انگار یا از تورم موجود در جامعه خبر ندارد و مدت هاست برای خرید اقلام ضروری زندگی به فروشگاه مراجعه نکرده است.

او معتقد است که میانگین خط فقر در کشور برای یک خانواده چهارنفره حدود ۴میلیون تومان و برای شهر تهران کمی بیشتر و نزدیک ۵میلیون تومان است. او در ادامه تأکید می‌کند که منظورش تأمین نیاز‌های یک خانواده با این عدد در حالت عادی است و نمی‌توان آن را به کل جامعه با سطح درآمدی مختلف تعمیم داد.

استدلال‌های معاون آقای وزیر نتوانست مجری برنامه را راضی کند، آن قدر که محمد دلاوری ترجیح داد از پرسیدن صرف نظر کند. موضوعی که به نظر می‌رسد باید به آن توجه داشت، این است که وقتی مسئول مستقیم سطح رفاه جامعه نتواند در رسانه ملی از استدلال‌های خود دفاع کند، اتفاق ناگواری است و مخاطبی که پای تلویزیون نشسته است و هر روز با خط فقر و افزایش قیمت کالا‌های ضروری دست وپنجه نرم می‌کند، نمی‌تواند آن را درک کند.

این روز‌ها قیمت کالا‌هایی که شهروندان به صورت روزانه به تأمین آن‌ها نیاز دارند، مدام در نوسان است و طبق تعریف خط فقر نمی‌توان عدد دقیقی برای این خط در نظر گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ارجمندی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
1
0
وقتی معاون وزیر رفاه این است فاتحه مع الصلوات
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
0
0
این ها باید برکنار بشوند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->