سرخط خبرها

درباره تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر روند نقل‌وانتقالات باشگاه‌های فوتبال

  • کد خبر: ۹۹۴۵۴
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۶
درباره تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر روند نقل‌وانتقالات باشگاه‌های فوتبال
رای همین هم باشگاه‌هایی مثل پورتو سعی می‌کنند به کمک وجود بازیکنان محبوبی مثل مهدی طارمی، تا جایی که می‌شود از حضور هواداران ایرانی حاضر در شبکه‌های اجتماعی برای بالارفتن تعداد دنبال‌کننده‌هایشان استفاده کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فصل نقل‌وانتقالات زمستانی به پایان رسید و باشگاه‌های مختلف عملکرد متفاوتی از خود رقم زدند، اما ما در این مطلب سعی کردیم خیلی کوتاه درباره تأثیر شبکه‌های اجتماعی باشگاه‌های فوتبال در روند نقل‌وانتقالات باشگاه‌ها حرف بزنیم. بگذارید مطلب را با یک نقل قول شروع کنیم.

مدیر شبکه‌های اجتماعی سابق یکی از باشگاه‌های بزرگ لیگ‌برتری می‌گوید: «گاهی احساس می‌کنید نمی‌توانید برنده شوید. شرایط اغلب توسط نتایج دیکته می‌شوند. اگر این تیم عملکرد خوبی داشته باشد، پنجره نقل‌وانتقالات شادتر است. من گاهی فکر می‌کنم مردم باور دارند فردی که مدیریت حساب توییتر باشگاهی را برعهده دارد، مسئول هر اتفاقی است که در این باشگاه رخ می‌دهد؛ شامل استراتژی نقل‌وانتقالات.»

همین چندجمله به بهترین شکل ممکن، تأثیرگذاری روانی شبکه‌های اجتماعی بر ذهن هواداران یک باشگاه را نشان می‌دهد؛ خلاقیتی که می‌تواند حس پیروزی و یک خرید متفاوت را برای یک باشگاه رقم بزند. برای مثال باشگاه اف‌سی کراسنودار در اوایل ماه جاری میلادی با یک تصویر و بیانیه که در صفحات اجتماعی این باشگاه ازجمله توییتر منتشر شد، اعلام کرد که دنیل فارکه، سرمربی سابق نوریچ‌سیتی، را به خدمت گرفته است.

این بیلبورد شامل عکسی هنری از این مربی آلمانی با کتی ضخیم بود که به نظر می‌رسید در زمینی یخی ایستاده که با جنگلی احاطه شده است.
دلیل این کار؟ شاید تلفظ فارکه کمی شبیه به «Fargo» باشد؛ فیلم برنده اسکار از برادران کوئن در سال ۱۹۹۷ در جغرافیایی مشابه، اما این فقط در صورتی صادق است که نام خانوادگی او را با لهجه روسی بگویید.
انتقال فارکه شاید خارج از پنجره نقل‌وانتقالات نهایی شد، اما اعلام جذب او یادآور طرز تفکر باشگاه‌ها در سراسر جهان بود.

چندساعت بعد، نیوکاسل‌یونایتد خبر جذب کریس وود از برنلی را اعلام کرد. عکس معارفه او در همین شبکه اجتماعی چندان خلاقانه نبود (بازیکن جدیدی که پیراهن باشگاه را نگه داشته است و لبخند می‌زند)، اما کلمات بالای این عکس نشان می‌داد که دست‌کم بعضی افراد در این باشگاه بسیار هیجان‌زده هستند: «ما وود را گرفتیم.»
این حرکت جذابیت سایت رسمی باشگاه را افزایش داد که باعث شد بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و قدرت بیشتری در مذاکره با حامیان مالی مشتاق به این باشگاه داد تا بدانند که چندنفر برند آن‌ها را به‌خصوص در لحظات کلیدی در طول این فصل می‌بینند.

پنجره‌های نقل‌وانتقالات بیش از پیش به‌عنوان فرصتی برای باشگاه‌ها دیده می‌شوند تا شخصیتشان را نشان دهند و بخشی از سرمایه‌گذاری‌هایشان را به‌صورت غیرمستقیم جبران کنند.
همان‌طور که یک مدیر شبکه اجتماعی که برای چندین باشگاه فوتبال بزرگ کار کرده است، می‌گوید: «در کنار پیروزی در دیداری مهم یا فتح یک جام، نقل‌وانتقالات بزرگ‌ترین موضوع از نظر افزایش جذابیت در شبکه‌های اجتماعی است. به نظر می‌رسد که هواداران در بعضی موارد بیشتر از هر چیزی برای یک انتقال هیجان‌زده می‌شوند. نرخ تعامل صفحه زیاد می‌شود. اینکه استراتژی درستی انتخاب کنید، بسیار مهم است.»

امروز کسی شک ندارد که میزان اقبال هواداران به شبکه‌های اجتماعی یک باشگاه چه تأثیر شگرفی در میزان ارزش‌گذاری برند دارد. برای همین هم باشگاه‌هایی مثل پورتو سعی می‌کنند به کمک وجود بازیکنان محبوبی مثل مهدی طارمی، تا جایی که می‌شود از حضور هواداران ایرانی حاضر در شبکه‌های اجتماعی برای بالارفتن تعداد دنبال‌کننده‌هایشان استفاده کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->