معرفی انیمیشن | یکسان «Alike»
  • کد مطالب: ۱۰۱۳۷۰
  • /
  • ۱۶ خرداد‌ماه ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۶

معرفی انیمیشن | یکسان «Alike»

انیمیشن کوتاه «یکسان» درباره‌ی پدر و پسری‌ است که خیلی همدیگر را دوست دارند.

عاطفه جوینی - همیشه فکر می‌کردم خیلی خوب است که ما آدم‌ها با یکدیگر تفاوت‌های زیادی داریم، یعنی همه‌ی ما یک‌جور فکر و یک‌شکل زندگی نمی‌کنیم.

نگاه همه‌ی ما آدم‌ها به دنیای اطرافمان با هم متفاوت است و همین ویژگی‌های منحصربه‌فردمان است که ما را از یکدیگر متمایز می‌کند.

همیشه فکر می‌کردم خیلی خوب است که جهان به این بزرگی، انتخاب‌های زیاد و نامحدودی در اختیار ما آدم‌ها قرار داده است و اجازه می‌دهد آن‌طور که می‌پسندیم، فکر و آن‌طور که فکر می‌کنیم، زندگی کنیم.

همیشه فکر می‌کردم این اتفاقات چه‌قدر خوبند اما بعد یادم افتاد خیلی از آدم‌ها هم هستند که شبیه به من فکر نمی‌کنند و معتقدند «زندگی همین‌طور یکنواخت و تکراری خوب است!» و به آن عادت کرده‌اند.

انیمیشن کوتاه «یکسان» درباره‌ی پدر و پسری‌ است که خیلی همدیگر را دوست دارند و هرروز صبح آماده می‌شوند که سر کار و مدرسه بروند.

پسرک تازه باید به دبستان برود ‌و ذوق و شوق بسیاری برای رفتن به مدرسه دارد. در شهری که این ۲ نفر زندگی می‌کنند همه‌ی آدم‌ها شبیه به هم هستند، یکسان و یک‌شکل!

مردم این شهر هیچ تفاوتی با هم ندارند و روند زندگی همه تکراری و شبیه به هم است. توی این دنیای یکسان، پسربچه دلش می‌خواهد متفاوت باشد و کارهای هیجان‌انگیزتری انجام دهد اما دنیای ماشینی و روزمره‌ی اطراف او می‌خواهد همه‌ی آدم‌ها را شبیه به هم کند.

اگر کسی بخواهد خلاقیتی نشان دهد یا شادی کند، همین دنیا جلوی او را می‌گیرد. داستان این انیمیشن به ما نشان می‌دهد می‌توانیم چه کارهایی انجام دهیم تا شبیه به دیگران نشویم.

اگر می‌خواهید با دنیای متفاوت و رنگی این پدر و پسر آشنا شوید، تماشای این انیمیشن کوتاه را از دست ندهید.

 

نام انیمیشن:
یکسان Alike

تاریخ انتشار:
۲۰۱۵

کشور:
اسپانیا

زمان:
۸ دقیقه

کارگردان‌ها:
دنیل مارتینز لارا
و رافائل کانو مندز

جایزه‌ها:
Goya Award for
best animated short film

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.