گفت‌وگو با مهدی یلی اورته‌چشمه، مکبر و خادم 12 ساله حرم امام رضا(ع)
  • کد مطالب: ۱۰۱۶۵۲
  • /
  • ۱۸ اسفند‌ماه ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۵

گفت‌وگو با مهدی یلی اورته‌چشمه، مکبر و خادم 12 ساله حرم امام رضا(ع)

مهدی یلی اورته‌چشمه، ۱۲سال دارد و کلاس ششم مدرسه شهیدمحرابی۲ است. او مکبر حرم امام‌رضا(ع) و مسجد امام‌حسین(ع) است.

شبنم کرمی- مسجد، خانه خدا و جایگاه پیامبر و محل امنی برای مومنان است. مسجد، بهشت روی زمین و مکانی است که انسان با حضور در آن به آرامش و اطمینان می‌رسد.

مهدی یلی اورته‌چشمه، ۱۲سال دارد و کلاس ششم مدرسه شهیدمحرابی۲ است. او مکبر حرم امام‌رضا(ع) و مسجد امام‌حسین(ع) است.

با مهدی که در اثر انس با قرآن موفقیت‌هایی نیز دراین‌باره کسب کرده است گفت‌وگو کردیم که می‌خوانید.

 

نخستین انس با قرآن

از ۵سالگی با کمک و راهنمایی‌های مادرم با کتاب خدا آشنا شدم و ۶ساله بودم که از طریق مهدالرضا در جلسات محفل انس با قرآنِ مسجد امام‌حسین(ع) واقع در شهرک نوید شرکت می‌کردم و به‌طور همزمان از جلسات آموزش تجوید مقدماتی نیز در مسجد علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) بهره می‌بردم.

 

برکات مسجد و قرآن

جزء۳۰ را با معنی، طی یک‌ماه به‌طور کامل حفظ کردم و در مسابقات قرآن و عترت منطقه‌ی مشهد سال۹۷ رتبه برتر را کسب کردم، پس از آن به‌صورت آنلاین در دارالقرآن یحیی‌بن‌زید آموزش را ادامه دادم.

در گروه همخوانی نیز حضور داشتم و سپس توانستم مکبر حرم امام‌رضا(ع) شوم، همچنین مداحی و نوحه‌سرایی محرم و صفر را در مسجد به‌عهده دارم، بر ادعیه‌خوانی مسلط هستم و در دعای ندبه، زیارت عاشورای مسجد را می‌خوانم، مناجات ماه رجب و صلوات شعبانیه را به‌طور کامل حفظ کردم و بعد از نماز در حرم و مسجد می‌خوانم.

انس با قرآن و رفتن به مسجد سبب شده است که در رفتار و حرف زدنم مراقبت بیشتری در مقایسه با گذشته دارم و درباره کارهایی که می‌خواهم انجام دهم بیشتر فکر می‌کنم.

 

افتخارات من

کسب رتبه‌های برتر آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن سال۹۸، مسابقات قرائت قرآن منطقه تبادکان سال۱۴۰۰، آزمون «نورباران آیات» در سال‌های۹۶، ۹۷ و ۹۸ منطقه تبادکان، کسب رتبه دوم اذان مسابقات اذان مسجد امام‌حسین(ع) محله نوید و رتبه برتر مسابقات دارالقرآن را تاکنون در کارنامه فعالیت‌های قرآنی خود دارم.

همچنین افتخار مکبری در آستان قدس رضوی و مسجد محله خودمان و پوشیدن لباس خادمی حرم رضوی را دارم و اکنون دوشنبه‌شب‌ها در شیفت خود، مکبری نماز مغرب و صبح حرم را به‌عهده دارم و صبح قبل از نماز صبح هم در محفل انس با قرآن در ایوان مقصوره شرکت و نزد دوستان و استادان، قرآن تلاوت می‌کنم.

 

من و بچه‌های مسجد

مسجد فقط برای عبادت نیست؛ در مسجد همچنین عضو فعال بسیج هستم و در مراسمات مختلف در شستن ظروف و نظافت مسجد کمک می‌کنم و با کمک دوستان مسجدی خود کوچه‌ها را پرچم می‌زنیم و مداحی یا مولودی می‌خوانم.

در تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی و شهدای گمنام هم حضور داشتم. با بچه‌های مسجد فوتبال بازی می‌کنم، به استخر می‌روم، کتاب‌های علمی می‌خوانم و در کارهای هنری مانند ساخت زیورآلات و معرق‌کاری هم دستی دارم و اکنون هم تحقیق و فعالیت‌هایی برای ساخت پهپاد دارم که نیازمند حمایت است، یک تراش برقی ساخته‌ام و تعویض روغن را هم آموزش دیده‌ام.

در حرم هم کارهای کامپیوتری انجام می‎دهم و در تعمیر موبایل مهارت دارم.

 

روزهای شاد با مسجد

دوستانم را به‌جای بازی کردن در کوچه یا بازی‌های موبایلی به مسجد جذب کردم و رفت‌وآمدهایم به حرم هم سبب شده است آن‌ها نیز تشویق شوند و در این مسیر گام‌هایی بردارند.

حالا در مسجد نماز می‌خوانند، در سخنرانی‌ها و در کلاس‌های تابستانی مسجد شرکت می‌کنند و آخر وقت در حسینیه بالای مسجد به بازی‌هایی مانند فوتبال و فوتبال‌دستی می‌پردازیم و روز شاد و به‌‎یادماندنی برایمان رقم می‌خورد.

همچنین با تشکیل یک گروه، کلاس آموزش مکبری برای بچه‌ها گذاشته‌ام. در حرم هم دوستان زیادی پیدا کردم که در فضایی معنوی و شاد، حس و حال خوبی را تجربه می‌کنیم.

 

برای آرزوی مادرم

قدردان زحمات مادرم و استادان گرامی؛ پنجه، مقدم، بازودار، حق‌طلب و خلوصی که تاکنون مرا حمایت و راهنمایی کرده‌اند هستم.

به مادرم در کارهای خانه و نگه‌داری و درس برادرانم کمک و آشپزی هم می‌کنم و غذاهای زیادی بلدم بپزم، در درس و تحصیل به لطف خدا تاکنون خیلی موفق بوده‌ام و امیدوارم در آینده، ضمن آموزش قرآن به دیگران، بتوانم مهندس مکانیک شوم.

آرزو دارم مداح اهل بیت شوم و در کربلا هم یک نماز پنج‎شنبه شب را مکبری کنم تا آرزوی مادرم برآورده شود.

 

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.