نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۱ امروز اعلام می‌شود + لینک سایت سنجش (۲۸ شهریورماه ۱۴۰۱)

به گزارش شهرآرانیوز، محمدعلی زلفی گل افزود: تأخیر صورت گرفته در اعلام نتایج نهایی کنکور امسال ناشی از آن بود که منتظر دریافت سوابق تحصیلی داوطلبان از آموزش و پرورش بودیم.

به گفته وی، از امروز تمامی داوطلبانی که در کنکور امسال شرکت کرده و اقدام به انتخاب رشته کرده بودند، می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org برای کسب اطلاع از وضعیت قبولی خود در دانشگاه‌ها اقدام کنند.


فوری: نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۱ اعلام شد + لینک


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: امسال بیش از یک میلیون و ۱۵۷هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی شدند که از بین آن‌ها حدود ۵۳۰ هزار داوطلب در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرش می‌شوند. همچنین از این ۵۳۰ هزار نفر پذیرفته شده نهایی حداقل ۳۰۳ هزار نفر بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش خواهند شد که این روز‌ها منتظر دریافت سوابق تحصیلی آن‌ها از آموزش و پرورش بودیم.

وی افزود: تمامی پذیرفته شدگان از هفته آینده براساس جدول زمانی که توسط سازمان سنجش اعلام خواهد شد، باید برای ثبت نام به دانشگاه‌های خود مراجعه کنند.

زلفی گل در خصوص تفکیک داوطلبان پذیرفته شده گفت: در رشته پزشکی تعداد ۹ هزار و ۷۰۰ داوطلب، در رشته دندانپزشکی ۱۹۰۰ نفر و در رشته داروسازی هم ۱۴۰۰ داوطلب در دوره‌های روزانه، شبانه، مناطق محروم و دانشگاه آزاد پذیرش خواهند شد و به طور کلی ۱۲ هزار و ۹۰۰ نفر در سه رشته پرطرفدار علوم پزشکی برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ پذیرفته می‌شوند.

وی افزود: سال تحصیلی جدید برای دانشجویان قبلی از دیروز به صورت کاملا حضوری آغاز شد، ولی پذیرفته شدگان جدید از هفته دوم مهر سر کلاس خواهند رفت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: دانشجویانی که در شهر‌های دور از محل سکونت خود پذیرفته شده اند، نگران نباشند، زیرا ظرفیت‌های خوابگاهی را نسبت به سال گذشته افزایش داده ایم و از بخش خصوصی هم کمک گرفته ایم. همچنین صندوق رفاه دانشجویان برای ترمیم و بازارایی خوابگاه‌ها با دانشگاه‌ها وارد مذاکره شده است.

وی گفت: طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ۱۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی‌ها و ۱۰ درصد از درآمد اختصاصی دانشگاه‌ها باید صرف ساخت خوابگاه‌های متاهلی شود. از این رو سعی کرده ایم این مبلغ را از ظرفیت مصوبات سفر ریاست جمهوری در این زمینه تامین کنیم.

زلفی گل گفت: مقدمات اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص کنکور سراسری سال آینده در حال برنامه ریزی است و آنطور که پیش بینی شده نخستین مرحله از کنکور سراسری سال آینده، هفته آخر دی امسال برگزار می‌شود و آزمون دوم هم اواسط تیر ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

وی تأکید کرد: در کنکور سال آینده ۴۰ درصد سوابق تحصیلی با تاثیر قطعی و ۶۰ درصد نمره کسب شده در آزمون ملاک قبولی در کنکور است.

منبع: اطلاعات


بیشتر بخوانید:

استعلام آنلاین حساب‌ها، وام‌ها و چک‌های برگشتی + لینک سامانه (۲۹ شهریورماه ۱۴۰۱)

رنگ‌های جدید برای خودرو‌های ایران‌خودرو مشخص شدند + عکس

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ (۲۸ شهریورماه ۱۴۰۱)

خودرو‌های وارداتی رسوبی به مزایده می‌روند + لیست خودرو‌ها (۲۸ شهریورماه ۱۴۰۱)