آزادسازی سهام عدالت مستقیم یا غیرمستقیم؟/ سوددهی کدام روش بیشتر است؟

به گزارش شهرآرانیوز، اگر شما نیز از مشمولان سهام عدالت هستید و به دنیال یافتن جزئیات بیشتری از روش‌های آزادسازی و مدیریت و خرید و فروش آن هستید، حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.


بیشتر بخوانید: آزادسازی سهام عدالت در سایت samanese.ir+آموزش تصویری


تفاوت روش مستقیم و غیرمستقیم چیست؟


روش مستقیم: درصورت انتخاب آزادسازی به روش مستقیم، مالکیت و مدیریت سهام عدالت به صورت مستقیم و بدون واسطه با لحاظ مراتب زیر به سهام‌دار سهام عدالت تخصیص و انتقال می‌یابد.


در این روش به میزان سهام تخصیص‌یافته به هر فرد در شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت و به تناسب ارزش مقطع واگذاری، تعدادی از سهام ۳۶ شرکت بورسی تخصیص خواهد یافت. علاوه بر آن این دسته از مشمولان سهام عدالت، به ازای سهام شرکت‌‌های غیربورسی سرمایه‌پذیر سهام عدالت، سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را نیز دریافت خواهند کرد.

در این حالت مسئولیت حفظ، نگهداری و مدیریت سهام اختصاص‌یافته به عهده سهام‌دار است و در راستای حفظ ارزش سهام تخصیص‌یافته، امکان نقل‌وانتقال سهام مزبور به غیر و فروش آن بر اساس محدودیت‌های زمانی و مقداری تعیین‌شده توسط شورای عالی بورس صورت خواهد گرفت. مطابق قانون تجارت مشمولان سهام‌دار محسوب‌ و از مزایای سهام تخصیص‌یافته از جمله سود و‌... بهره‌مند می‌شوند.


بیشتر بخوانید:

 

جزئیات معاملات سهام عدالت در بورس/اسامی نمادها و شرکت‌های سرمایه‌پذیر


روش غیرمستقیم: درصورت انتخاب آزادسازی به روش غیرمستقیم، مالکیت و مدیریت سهام عدالت مشمول سهام عدالت، با لحاظ مراتب زیر از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سامان‌دهی خواهد شد و سهام‌دار حق انتقال به غیر و دخل و تصرف در آن را نخواهد داشت. در این روش سود یا زیان قابل‌تخصیص به سهام‌دار براساس نحوه عملکرد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی تعیین می‌شود. با این تفویض اختیار، سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت متعلق به مشمولان توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سامان‌دهی خواهد شد.


بیشتر بخوانید: دریافت کد بورسی بدون احراز هویت+جزئیات


سوددهی کدام روش بیشتر است؟

نمی‌توان در‌‌این‌باره اظهارنظر کرد.


تکلیف کسانی که در فرصت مشخص‌ شده نتوانند وارد سامانه شوند چه می‌شود؟


سهام متعلق به افرادی که در فرصت اعلام‌شده به سایت اینترنتی سهام عدالت مراجعه نکنند یا روش مستقیم را انتخاب نکنند، در قالب روش غیرمستقیم و از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سامان‌دهی می‌شود.


چرا در سامانه گزینه ویرایش از روش آزادسازی مستقیم به غیرمستقیم پیش‌بینی نشده است؟


پیش‌فرض سامانه انتخاب روش غیرمستقیم در فرایند آزاد‌سازی برای مشمولان سهام عدالت است، مگر آنکه مشمولان برای انتخاب روش مستقیم به سامانه وارد شده و روش مستقیم را انتخاب کرده باشد.


بیشتر بخوانید:

 

صفر تا صد ETF به زبان ساده/ آیا سرمایه‌گذاری در صندوق واسطه‌گری مالی یکم سودآور است؟

 

ویدئو/سهام عدالت بین ۷ تا ۱۶ میلیون تومان ارزش دارد

 

جزئیات فروش سهام عدالت از طریق بانک