معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
سرخط خبرها

جزئیات فروش سهام عدالت از طریق بانک

  • کد خبر: ۲۷۳۴۷
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
  • ۲۶
جزئیات فروش سهام عدالت از طریق بانک
فرایند‌های اجرایی و مقررات فروش سهام عدالت از طریق بانک‌ها در شورای عالی بورس در دست بررسی و تصویب است که به محض تصویب به اطلاع مردم خواهد رسید.
به گزارش شهرآرانیوز، حسین فهیمی، سخن‌گوی ستاد راهبری آزاد سازی سهام عدالت، گفت: اختیار به مردم داده شده است تا با مراجعه با سایت سهام عدالت روش سهام‌داری مستقیم را انتخاب کنند. افرادی که این روش را انتخاب می‌کنند سهام‌دار ۳۶ شرکت بورسی که در پرتفوی سهام عدالت قرار دارد می‌شوند و سهام این شرکت‌ها مستقیم وارد دارایی آن‌ها می‌شود.

وی افزود: بنابراین هر مشمول سهام عدالت باید تصمیم‌گیری کند که آیا توانایی مدیریت سهام این ۳۶ شرکت را دارد یا نه؟ برای این کار نیاز به دانش بورسی است.

ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به بورس
فهیمی بیان کرد: افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب می‌کنند نیازی به مراجعه به سایت سهام عدالت ندارند. در صورت انتخاب روش غیر مستقیم جمع دارایی سهام افراد در شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سامان‌دهی می‌شود و افراد در این روش فقط سهام دار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی هستند. در آینده شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در بورس یا فرابورس پذیرفته می‌شوند و معاملات از طریق بورس انجام می‌شود و افراد می‌توانند تصمیم‌گیری کنند که سهامشان را نگهدارند یا بفروشند.

سخن‌گوی ستاد راهبری آزاد سازی سهام عدالت گفت: نکته مهم این است که در روش غیر مستقیم سهام ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیر بورسی پرتفوی سهام عدالت در سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی تجمیع می‌شود و افراد در نهایت سهام‌دار یک شرکت خواهند بود.

فهیمی ادامه داد: در این روش امکان دسترسی به سهام ۳۶ شرکت بورسی به صورت مستقیم وجود ندارد.

وی بیان کرد: در روش مستقیم محدودیت فروش سهام وجود دارد و سهام‌داران نمی‌توانند به یک‌باره سهام عدالتشان را بفروشند؛ جدول زمان‌بندی فروش سهام عدالت به‌زودی در شورای عالی بورس تصویب می‌شود.

سخن‌گوی ستاد راهبری آزاد‌سازی سهام عدالت گفت: تا کنون بیش از ۹ میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند.

مشمولان سهام عدالت شماره همراه و شبای خود را در سامانه وارد کنند
وی افزود: تمام سهام‌داران سهام عدالت باید به سایت سهام عدالت مراجعه و شماره همراه معتبر فعال به نام خودشان و شماره شبای حسابشان را در سامانه وارد کنند تا از این طریق اطلاع‌رسانی لازم انجام شود.

سخن‌گوی ستاد راهبری آزاد‌سازی سهام عدالت گفت: وارد ‌کردن شماره تلفن همراه و شماره شبا در سامانه سهام عدالت اجباری است و اگر فردی این کار را انجام ندهد به عنوان سهام‌دار غیر‌فعال شناخته می‌شود و نمی‌تواند از حقوق سهام عدالت بهره‌مند شوند.

فهیمی گفت: برای انتخاب روش مستقیم تا ساعت ۲۴ روز ۸ خرداد ماه فرصت وجود دارد و این تاریخ تمدید نخواهد شد.

وی در ادامه درباره فراهم شدن امکان ویرایش روش سهام‌داری گفت: افراد اگر روش مستقیم را انتخاب کردند امکان ویرایش ندارند، در آینده می‌توانند با ورود سهام سرمایه‌گذاری استانی به بورس سهام این شرکت‌ها را خریداری کنند.

سخن‌گوی ستاد راهبری آزاد‌سازی سهام عدالت گفت: افراد تصمیم خود را با دقت بگیرند، زیرا امکان ویرایش وجود ندارد.

فهیمی درباره زمان ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به بورس گفت: شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی برای ورود به بورس نیاز به اصلاح و به‌روزرسانی صورت‌های مالی دارند تا در بورس یا فرا‌بورس پذیرفته شوند.

سخن‌گوی ستاد راهبری آزاد‌سازی سهام عدالت گفت: بعد از ۸ خرداد فرایند پذیرش شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در بازار سرمایه آغاز می‌شود.

فقط افرادی که اطلاعات آن‌ها در سامانه سهام عدالت وجود دارد مشمول هستند
فهیمی در پاسخ به اینکه برخی افراد برگه سهام عدالت دارند، اما مشخصات آن‌ها در سامانه سهام عدالت وجود ندارد، تکلیف این افراد چیست؟ گفت: افرادی که برگه سهم دارند، اما در سامانه سهام عدالت سهمی به نام آن‌ها وجود ندارد مشمول نیستند. در حال حاضر معیار مشمول بودن داده‌های مرکز اطلاعات سهام عدالت است و فقط به افرادی که نام آن‌ها در سامانه وجود دارد سهام شرکت‌ها داده می‌شود. فعلا برنامه‌ای برای افرادی که برگه سهام عدالت دارند، اما در سامانه مشمول شناخته نمی‌شوند نداریم.

وی در پاسخ به اینکه از چه تاریخی امکان فروش سهام عدالت فراهم می‌شود، بیان کرد: سهام شرکت‌های پرتفوی سهام عدالت از ارزشمندترین سهام‌های بورس است و برای توانمندسازی خانواده‌های ایرانی داده شده است تا افراد در بلندمدت از سود این شرکت‌ها بهره‌مند شوند.

سخن‌گوی ستاد راهبری آزاد‌سازی سهام عدالت افزود: بعد از اینکه تعداد متقاضیان سهام‌داری به روش مستقیم مشخص شد، سازمان بورس زمان و میزان فروش سهام را اعلام خواهد کرد. افراد با مراجعه به کارگزاری‌ها می‌توانند سهامشان را بفروشند.

فهیمی بیان کرد: در تلاش هستیم تا سیستم بانکی را نیز برای فروش سهام عدالت آماده کنیم.

سخن‌گوی ستاد راهبری آزاد‌سازی سهام عدالت درباره خرید و فروش سهام عدالت از طریق بانک‌ها گفت: رئیس جمهور تأکید دارند علاوه بر فروش سهام از طریق کارگزاری‌ها، شبکه بانکی نیز این امکان را فراهم کند.

فهیمی بیان کرد: زیرساخت‌ها برای خرید و فروش سهام از طریق شبکه بانکی در حال آماده‌سازی و فرایند‌های اجرایی و مقررات آن در شورای عالی بورس در دست بررسی و تصویب است که به محض تصویب به اطلاع مردم خواهد رسید.

حذف مرحله احراز هویت سجام برای سهام‌داران سهام عدالت
وی تصریح کرد: افرادی که روش مستقیم سهام‌داری را انتخاب می‌کنند نیاز به کد بورسی دارند. سازمان بورس برای افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند کد بورسی در نظر گرفته است و برای فعال‌سازی کد بورسی نیاز به شناسایی و احزار هویت افراد است.

سخن‌گوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت گفت: برای افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند مرحله احزار هویت سجام حذف شده است به شرط اینکه افراد در یکی از بانک‌های کشور حساب داشته باشند و با مراجعه به سامانه سهام عدالت شماره همراه معتبر و شماره شبای حسابشان را وارد کنند. در این صورت مراجعه حضوری برای احراز هویت وجود ندارد و کدبورسی آن‌ها فعال می‌شود.

فهیمی بیان کرد: افرادی که قصد فروش یا نگهداری سهام عدالتشان را دارند نیازی به دریافت کد بورسی ندارند و فعلا دست نگه دارند و اقدامی انجام ندهند و فقط شماره شبا و شماره همراه معتبر خود را در سامانه سهام عدالت وارد کنند.

وی درباره احراز هویت الکترونیکی گفت: در حال حاضر احزار هویت الکترونیکی به صورت آزمایشی شروع شده است و به‌زودی سامانه احراز هویت الکترونیکی رونمایی می‌شود.

سخن‌گوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت افزود: برای احراز هویت الکترونیکی لازم است افراد با ورود به سامانه سجام به سؤالات داخل سایت پاسخ دهند و کارت ملی هوشمند خود را بارگذاری و جمله‌ای که در سایت به آن‌ها داده می‌شود را تکرار کنند. تمام این اقدامات ثبت و ضبط می‌شود و بعد از تأیید، فرایند احراز هویت انجام می‌شود.

منبع: YJC
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نیلوفر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
0
0
سلام
کسی که زندان هست و‌راهی نداره برای احراز هویت اینا باید چیکار کنن؟کاش اخباراتون کاملتر بود
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
فعلا میتوانید وارد سایت عدالت شوید و گزینه مستقیم را انتخاب نمایید و سر فرصت بقیه کارها را انجام دهید برای شخصی که زندان هست شما میتوانید انجام دهید
حسن علوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
0
2
طریف فروش چطوری من میخوام بفرشم
حسن علوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
0
6
طریف فروش چطوری من میخوام بفرشم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
0
1
خیجه ملاپور لیلی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
0
سلام کاش اول خوب اطلاع رسانی میکردن تا مردم به اشتباه تصمیم نگیرن الان ماباید چیکار کنیم که اطلاعات بورسی نداریم وروش مستقیم انتخاب کردیم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
1
سلام ما دو سال پیش شماره شبا ثبت کردیم و سود سهام عدالت را دریافت کردیم آیا دوباره نیاز هست که شماره شبا ثبت کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
0
غیرمستقیم سودداره فقط
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
7
به شما چه ربطی داره مردم چند درصد میخوان بفروشن ،،بابا مشکل دارم بی کارم نه یارانه نه معشتی هر جا م سیستم بستس ندارم به کدوم کصکش بگم عقد کردم موندم خداااا خدا نیستی خستم شد
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
واقعا حرفت درسته،مردم همه نیازدارن،پول ندارن،بدبختن،همه بدهکارن،بیشرفا هر روز یه بازی جدید درمیارن که به مردم پول ندن.
Arian
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
3
سلام می خواستم بدونم که فقط روش مستقیم میتوینیم۲۰درصد سهاممون رو بفروشیم یا غیر مستقیم هم این شرایط رو داره لطفا جواب بدین
رضا بایرامی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
0
باسلام ما الان چکار کنیم مستقیم بزنیم یا نزنیم فقط اینها تابه حال هیچی نگفتن
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
0
1
همش دروغه،اول گفتن میشه فروخت کلا،حالا میگن فقط ۲۰درصدشومیشه فروخت،به زودی میگن فروش درکارنیست.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
0
2
به نظر من اجازه بدن همه سهامو بفروشیم بهتره چون خیلیا عین من به پولش احتیاج دارن 30درصدگره ای از‌کارآدم با نمیکنه از رهبرم امام خامنه ای هم متشکرم که همچین طرحی رو اجراکردن خیلی بموقع بود چون منم ازکرونا زیان دیدم ازمسئولین تقاضا دارم رسیدگی کنند هر کی موافقت لایک کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
اینجا لایک بازی نیست که مگه اینستا گرامه لایک کنید
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
0
1
سلام سهام دارم به ارزش 500 هزار میفروشمش اگر کسی خواست زنگ یا پیام بده سر قیمت کنار میایم 09198403605
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
0
0
این چ وضعیه من به پولش نیاز دارم 20درصد میتونن بفروشن یعنی چه آخه
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
0
0
سهام 500 هزاری دارم میفروشم سر قیمت هم کنار میایم هرکسی خواست پیام بده کاملا قانونی تو دفتر اسناد رسمی وکلات میدم بهش 09372978824
عبدالزهراسیاحی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
0
0
سهام عدالت
عباس
Netherlands
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
0
1
سوال مهم اینه آیا دارندگان سهام عدالت در ضرر آن نیز شریک هستند؟!
عباس
Netherlands
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
0
0
سوال مهم اینه آیا دارندگان سهام عدالت در ضرر آن نیز شریک هستند؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
0
0
سهام عدالت میخرم هر کی خواست زنگ بزنه سر قیمتشم توافق میکنم 09381726389
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
0
0
سلام من کارای آزادسازی سهام رو انجام دادم اما شبای حساب قبلی که سود حساب سهام قبلا توش واریز میشد رو در سامانه سجام ثبت نکردم حساب جدید دادم ایا مشکلی داره لطفا راهنمایی بفرمایید
میثم
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
0
0
سلام واقعا تو قرن بیست ویکم راهی دیگه نبود که مردم به بانک مراجعه نکنن تو این اوضاع کرونا چرا از طریق اینترنتی نمیشه به بانک وکالت داد. وقتی که روش غیر مستقیم رو انتخاب کردیم یعنی دیگه اختیار دادیم دست خود بورس چرا دوباره مردم بیچاره باید برن بانک میدونید چه خبر میشه تو بانک‌ها میدونید با این اوضاع کرونا چه بلایی سر مردم میاد واقعا راهی دیگه نبود یا اونهایی که این روش ها رو ایجاد میکنن افرادی بیسوادان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
1
1
سلام من وشوهرم ودوپسرم جاماندیم از سهام عدالت ثبت نام نکردیم چکار باید بکنیم خواهش میکنم راهنمایی کنید
شهسوار
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
1
0
ماحدود 23روزه برای فروش سهام عدالت از طریق بانک ملت اقدام کردیم چون بد جور به پول نیاز داشتیم ولی هنوز یک ریال به حسابمون نیومده تو سامانه نوشته اگر به حسابتون پولی نیومد بعداز ده روز به بانکها برید ولی وقتی اونجا میریم اونا هم میگن به ما ربطی نداره
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->