۳۰ هزار سکه در حراج امروز فروش رفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ۲۵۰ همت تسهیلات بانک کشاورزی برای متقاضیان + فیلم پلمب ۲ مشاور املاک در محدوده قاسم‌آباد مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | پلمب ۱۱ بنگاه از ابتدای سال افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد چرا تعداد پرواز‌های داخلی تهران-مشهد نسبت به گذشته نصف شده است؟ اندر فواید خاموشی صادرات مرغ از تمامی مرز‌ها بلامانع است مرور خاطره تلخ سال گذشته و افت ۲۰ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی برای خرید گوشت مرغ + ویدئو جولان سکه طلا همچنان در کانال ۴۰ میلیون تومان | حباب سکه تخلیه نشد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی ساخت واحدهای مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور کلید خورد شرایط جدید فروش نقد و اقساطی خودرو پژو پارس + جدول (اردیبهشت ۱۴۰۳) فروش بلیت قطار در دست سه اپلیکیشن پایتخت‌نشین | بیکاری ۲ هزار اپراتور در سراسر کشور تجمع خانه‌های با رهن کمتر از ۱۰۰ میلیون در منطقه رسالت مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) به‌زودی صدور دسته‌چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اگر قصد خرید طلا دارید بخوانید | پیش‌بینی مهم از بازار طلا (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز یازدهمین جلسه حراج سکه طلا از ساعت ۱۲ امروز (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی چهار روز آینده قیمت قطعی و علی الحساب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد | چه کسانی می‌توانند ثبت نام کنند؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | دنا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سالگرد روز سیاه بورس و فرار ۶۶ همتی حقیقی‌ها از بازار! ثبت نام جدید ایران خودرو بدون قرعه کشی با تحویل فوری + جزئیات (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار ارز در پی مخابره پیامی مهم از ریاض و بغداد به تهران (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) درباره افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار مشهد | صورت‌حساب گرانی گوشت منتشر شد + جدول
سرخط خبرها

بزرگترين لندفيل مهندسی كشور در مشهد احداث می‌شود

  • کد خبر: ۱۲۳۹۱
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
بزرگترين لندفيل مهندسی كشور در مشهد احداث می‌شود
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در نشست تخصصی با حضور کارشناس ارشد آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن (جایکا) و هیئت همراه که امروز ۲۸ آذرماه در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، از آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگترین لندفیل مهندسی_بهداشتی (دفن پسماند) کشور در شهر مشهد با اعتبار بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریا ل به مساحت ۲۹ هکتار در مجتمع صنعتی شماره ۲ در کیلومتر ۳۵ جاده‌ی مشهد -میامی خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز، ابوالفضل کریمیان در این نشست که جانشین رئیس و معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز حضور داشت با بیان این خبر افزود: برای اجرایی‌شدن عملیات این پروژه که در راستای بهسازی محل دفن پسماند‌ها و با همکاری متخصصین و مشاورین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور صورت می‌گیرد، بودجه لازم تأمین و کارگروه تخصصی تشکیل شده است و این دو اقدام اساسی باعث می‌شود این طرح هر چه زودتر به نتیجه برسد.
دبیر کارگروه مدیریت پسماند‌های کلان شهر‌های کشور اظهار داشت: این اولین لندفیلی خواهد بود که با اهداف زیست محیطی و با استفاده از لوله‌گذاری و سیستم مکانیزه جمع‌آوری شیرابه در کشور احداث می‌شود.
در ادامه جانشین رئیس و معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز با اشاره به بخشی از گفته‌های کریمیان، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند مشهد درخصوص تعلق خاطر کارکنان این مدیریت نسبت به کار خود اظهار داشت: از مهم‌ترین نقاط مثبتی که در این مجموعه می‌بینم همین احساس تعلقی است که شما به آن اشاره کردید؛ چون در بسیاری موارد افراد متخصص حضور دارند، اما به دلیل عدم دلبستگی کار‌ها به کندی پیش می‌رود.
 
وی با بیان این که در ایران سرانه تولید زباله ۷۷۰ گرم در روز است افزود: تلاش ما باید در این راستا باشد که با فرهنگ‌سازی این میزان تولید زباله به ۴۵۰ گرم کاهش یابد که ۵۰ درصد این مقدار نیز می‌تواند توسط خانواده‌ها بازیافت شود.
وی با بیان این که فقط با بودجه سالانه رفت و روب در هر کلانشهر ما می‌توانیم در یک شهر ۱۰ پارک یا ۱۰ فرهنگسرا احداث و یا ۲۰۰ کیلومتر از معابر را بهسازی کنیم افزود: اگر مردم بدانند که هزینه نظافت شهر و جمع‌آوری زباله از جیب خود آن‌ها تامین می‌شود، هم زباله‌ی کمتری تولید می‌کنند و هم مراقب نظافت شهر هستند.
مسعود نصرتی سپس به شرایط احداث زباله‌سوز اشاره و تاکید کرد: از آنجا که در این نوع پروژه‌ها در صورت بروز اشتباه امکان اصلاح آن وجود ندارد بهتر است، قبل از هر چیز مطالعات لازم در زمینه‌ی مربوط انجام پذیرد تا هزینه‌ای به شهروندان تحمیل نشود.
 
احساس می‌کنم دوباره به زادگاهم بازگشته‌ام

در ادامه جلسه، یوشیدا، کارشناس ارشد آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) با بیان این که وی ۶ سال پیش به مدت یک سال به‌عنوان مشاور و کارشناس ارشد جایکا در زمینه مدیریت پسماند در شهر مشهد اقامت داشته است، گفت: حالا بعد از این مدت احساسم این است که دوباره به زادگاهم برگشته‌ام.
 
یوشیدا افزود: در آن زمان یک‌سری پروژه‌های پایلوت در مشهد و یک‌سری پروژه‌های آموزشی در سطح کشور اجرا شد که من مشاور این پروژه‌ها بودم.
وی با اظهار رضایت از کار‌های انجام شده در این مدت گفت: باید اذعان کنم که رضایت من از حدواندازه‌ی معمول گذشته است و بسیار خوشحالم که می‌بینم شما در این مدت کار‌های زیادی انجام داده‌اید. ما در آن زمان فقط توصیه‌هایی به شما در مورد دفن زباله‌های بیمارستانی مطرح کردیم، ولی الان می‌بینم که یک سیستم کارآمد برای جمع‌آوری و دفن این نوع زباله‌ها طراحی شده و یا می‌بینم که در زمینه بهبود لندفیل‌ها شما علاوه‌بر کار‌های انجام شده پروژه‌ی بسیار عظیمی را می‌خواهید شروع کنید.
یوشیدا همچنین اظهار داشت: یکی دیگر از پایلوت‌ها طرح رسیدگی به ضایعات ساختمانی و ساماندهی خاک و نخاله بود که طبق گزارشی که آقای کریمیان در این‌باره ارائه کردند شما در این زمینه کاملاً موفق عمل کرده‌اید.
یوشیدا همچنین به ارائه‌ی طرح‌های اجرا شده در مشهد و ارائه‌ی آن‌ها در همایشی در کره‌ی جنوبی اشاره کرد و گفت: مقاله‌هایی درباره پایلوت‌هایی که ما به کمک هم در اینجا اجرا کردیم در همایشی که در سال ۲۰۱۴ در کره جنوبی برگزار شد، توسط من ارائه شد که این مقالات برگزیده شدند ولی باز هم تاکید می‌کنم که اقدامات اصلی به کمک کارکنان و کارشناسان علاقه‌مند اینجا به نتیجه رسید.

لازم به ذکر است مدعوین در ادامه از مجتمع صنعتی شماره ۲ و لندفیل زباله شهر مشهد بازدید به عمل آوردند و با کار‌های انجام شده از نزدیک آشنا شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->