کشف ۱۴۰۰ گرم تریاک از معده یک قاچاقچی در بجستان (۳۰ اردیبهشت) سپاه مشهد و اصناف تامین برخی کالاهای ضروری سیل‌زدگان مشهد را برعهده گرفتند ادامه بارندگی و مه تا فرداشب در منطقه حادثه بالگرد رئیس‌جمهور بازداشت زن‌وشوهر کلاهبردار (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بالگرد حامل ابراهیم رئیسی از چه نوعی بود؟ + تصویر بازدید از موزه‌های تاریخ طبیعی کشور تا سوم خرداد ماه رایگان است پهپاد‌های هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور اعزام شدند شهرستان ورزقان کجاست و چقدر با تبریز فاصله دارد؟ منطقه جلفا کجاست؟ عواقب اجاره کارت‌های بانکی پلمب ۱۳ پاتوق خرده فروشان مواد افیونی در مشهد روزگار تلخ مرد مشهدی پس از ۵ ازدواج ناموفق پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ٣٠ اردیبهشت ١۴٠٣) | آغاز مجدد بارش باران و رعدوبرق از اواسط هفته مردی که زن دومش را به قتل رسانده بود، از قصاص نجات یافت + عکس تولیت آستان قدس رضوی: مرکز درمان ناباروری بشری برای اقشار آسیب‌پذیر که توان مالی ندارند، ایجاد شده است آموزش‌های تخصصی یک‌ساله برای زوجین در آستانه ازدواج برگزار می‌شود هزینه‌کرد ۱۳۴۶ میلیارد تومان برای بیمارستان رضوی از سال ۱۳۹۹ تاکنون وزیر بهداشت در مشهد: مراجعه یک میلیون ‌و ۲۰۰ هزار نفر به مراکز درمان ناباروری کشور در سال گذشته مشاوره رایگان روانشناسی برای زوجین در سال اول زندگی مشترک مشکل تک‌جنسیتی سالمندی پیش روی کشور است
سرخط خبرها

۲ مظنون آتش سوزی تالاب انزلی روانه زندان شدند

  • کد خبر: ۱۲۴۰۶۵
  • ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴
۲ مظنون آتش سوزی تالاب انزلی روانه زندان شدند
دادستان بندر انزلی با اشاره به آتش سوزی تالاب انزلی گفت: از شب گذشته چهار مظنون تحت نظر بودند که پس از تحقیقات مقدماتی در دادسرا دو نفر روانه زندان شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، اکبر سبحانی امروز در حاشیه بازدید از روند اطفاء آتش سوزی بخشی از تالاب بندر انزلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در خصوص آتش زدن بستر تالاب بندر انزلی دیشب چهار متهم دستگیر و تحت نظر بودند که پس از تحقیقات مقدماتی در دادسرا دو نفر روانه زندان شدند.

سبحانی با اشاره به اینکه قانونگذار در ماده ۶۷۵ قانون مجازات اسلامی افرادی که اراضی دولتی را آتش می‌زنند، چنانچه به قصد مقابله با حکومت جمهوری اسلامی ایران نباشد یک تا پنج سال مجازات دارد همچنین قانونگذار به موجب ماده ۲۰ قانون هوای پاک از حیث آلودگی زیست محیطی و دود غلیظ آن در سطح شهر پراکنده می‌شود که دیشب نیز متاسفانه شاهد این دود غلیظ در بندر انزلی بودیم آنجا هم قانونگذار جرم انگاری کرده است.

دادستان بندر انزلی تاکید کرد: همچنین به موجب قسمت اخیر ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات مصوب سال ۱۳۷۵  نیز قانونگذار جرم انگاری کرده و در واقع افرادی که قصد دست درازی به اراضی دولتی دارند و هدف شان این است که این اراضی را که اموال دولتی هستند را تصرف کنند و به این سبب تالاب را آتش می زنند قطعاً دستگاه قضایی برخورد قاطع خواهد داشت و اجازه نمی‌دهد یک وجب از اراضی دولتی را تصرف کنند و برای این افراد هم تشکیل پرونده داده شده است.

سبحانی تصریح کرد: در گذشته نیز شاهد آتش افروزی هایی در بستر تالاب بودیم که تشکیل پرونده شده و آرای خوبی نیز صادر شده است و در اجرای احکام در حال اجراست و بعضی پرونده‌ها تازه به دست ما رسیده و مجازات حبس برای آنها در نظر گرفته شده است.

دادستان بندر انزلی گفت: از حیث مجازات نسبت به پرونده هایی که در گذشته تشکیل شده و منجر به صدور احکام قطعی شده اجرای آن هم به نوعی پیشگیری از جرم خواهد بود و در واقع افرادی که قصد سو دارند و فرصت طلب هستند و می خواهند اراضی دولتی را تصرف کنند اجرای مجازات هم به نوعی پیشگیری از جرم محسوب می‌شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->