سرخط خبرها

افتتاح کارگاه صنایع دستی فرت بافی در سبزوار

  • کد خبر: ۱۲۴۹۱
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
افتتاح کارگاه صنایع دستی فرت بافی در سبزوار
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار از افتتاح کارگاه صنایع دستی فرت بافی آرادخت در این شهر خبرداد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدرضا حسینی افزود: تولیدات فرت بافی در این کارگاه با رنگ‌ها و طرح‌های متنوع تبدیل به مانتو، کت مردانه و .. می‌شود.
او ادامه داد: این کارگاه موحب اشتغال ۴ نفر به صورت مستقیم درمحل کارگاه شده است، هم چنین ۱۰ نفر دیگر در طرح مشاغل خانگی با این کارگاه فعالیت می‌کنند. رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار گفت: با توجه به این که امسال توسط مقام معظم رهبری به نام رونق تولید نامگذاری شده است، توجه ویژه‌ای به صنایع دستی داریم و در همین راستا کارگاه‌های صنایع دستی را ایجاد می‌کنیم.
حسینی تاکید کرد: صنایع دستی از تولیداتی است که به دلل این که مواد اولیه آن وارداتی نیست و کارگاه‌های آن نیز به دستگاه‌های خاص و هزینه بر نیاز ندارد، با کمترین هزینه اشتغال ایجاد می‌کند، ضمن این که صادرات صنایع دستی می‌تواند ارزآوری بالایی داشته باشد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: با توجه به رشد گردشگری این الزام وجود دارد که صنایع دستی به عنوان سوغات گردشگران نیز رشد و توسعه پیدا کند.
او با اشاره به راه اندازی کارگاه صنایع دستی فرت بافی در سبزوار اظهار کرد: فرت بافی یکی از مهمترین هنر‌های دست این منطقه بوده است که در گذشته اغلب پارچه‌های مورد استفاده و پوشاک مردم شهرستان سبزوار توسط زنان در کارگاه‌های پارچه بافی و فرت بافی تهیه می‌شد و این موضوع باعث شده بود مردم منطقه در زمینه پوشاک، متکی به دیگران و نیز مصرف گرا نباشند.
حسینی یادآورشد: در گذشته از پارچه‌های تولیدی در کارگاه‌های فرت‌بافی انواع چادر شب و حوله تهیه می‌شد که امروز بر اساس نیاز بازار از آن انواع مانتو، کت، شلوار، شال و کیف تولید می‌شود.
او افزود: جنس پارچه‌های فرت به طور معمول نخی، پنبه ای، کتان و مخملی است که با اقلیم و آب و هوای کویری شهرستان سبزوار تناسب دارد.
این کارگاه صنایع دستی به مدیریت هنرمند صنابع دستی خانم نوحه سرا در بلوار مدرس، مدرس ۳۰ روبروی تالار وصال شهر سبزوار قرار دارد.
سبزوار در فاصله حدود ۲۴۰ کیلومتری از مشهد مرکز خراسان رضوی قرار دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->