رمزگشایی از ۲۹ فقره سرقت کابل های برق در طرقبه شاندیز  ساخت دستگاه‌های تولید کمپوست برای استفاده خانگی انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در قوچان + تصاویر (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعتراف تکان دهنده سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت شتابزدگی و عجله؛ علت ۸۴ درصد از حوادث برقی خراسان رضوی زمان برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل‌زده خراسان جنوبی اعلام شد معمای پرونده خونین برادرکشی در مشهد (۱۱ اردیبهشت) معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد+سند سارق انباری خانه‌ها دستگیر شد جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت نجات ۳ نفر از درون حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد درگیری ۲ همکلاسی در شوش رنگ خون گرفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد
سرخط خبرها

مسمومیت ۲۹۴ نفر با گاز مونوکسید کربن در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۲۵۳۰
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱
مسمومیت ۲۹۴ نفر با گاز مونوکسید کربن در خراسان رضوی
سخنگوی اورژانس کشور گفت: از اول مهر تا به امروز ۲ هزار و ۷۰۸ نفر دچار مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن شده‌اند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به آخرین آمار مسمومیت‌ها با گاز مونواکسیدکربن اظهار کرد: گاز مونواکسیدکربن که بر اثر سوختن ناقص نفت و گاز تولید می‌شود به دلیل آنکه هیچ رنگ و بویی ندارد، بسیار خطرناک است.

سخنگوی اورژانس کشور ادامه داد: اگر بخاری در محیط منزل یا کار مستعمل باشد و یا دودکش مناسبی برای آن در پشت‌بام نصب نشده باشد این مسئله می‌تواند منجر به مسمومیت در فضای بسته شود.

خالدی بیان کرد: تمایل ترکیب گاز مونواکسیدکربن با هموگلبین خون ۲۵۰ برابر بیشتر از اکسیژن است و با بالا رفتن درصد این گاز مونواکسیدکربن در اتاق باعث مسمومیت می‌شود.

او اضافه کرد: مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن اکسیژن‌رسانی را به بافت‌های مختلف را دچار اختلال می‌کند که علائمی مانند سردرد، تهوع، استفراغ، سرگیجه و در نهایت بیهوشی و تشنج در افراد بروز پیدا می‌کند.

سخنگوی اورژانس کشور تأکید کرد: از اول مهر تا به امروز ۲ هزار و ۷۰۸ نفر دچار مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن شده‌اند که بیشترین آمار مربوط به استان‌های تهران با ۵۴۴ نفر، خراسان رضوی ۲۹۴ نفر، فارس ۲۹۱ و آذربایجان شرقی با ۱۹۲ نفر است.

فوت ۱۲۶ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن

خالدی بیان کرد: بر اثر مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن ۱۲۶ نفر فوت کردند که از این تعداد بیشترین آمار فوتی در استان آذربایجان شرقی با ۱۶ نفر، استان فارس ۱۳ نفر و استان اصفهان با ۱۲ نفر بوده است.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->