دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت حال کارگران خوب می‌شود، اگر «امنیت، معیشت و مسکن» کارگران را دریابید آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش ۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به علت خشکسالی آغاز فروش فوری و پیش فروش محصولات سایپا + جدول (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دامنه نوسان بورس تغییر می‌کند؟ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو‌های وارداتی از هفته آینده در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (١١ اردیبهشت ١۴٠٣) شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث حذف شد
سرخط خبرها

اجرای پویش «بی‌قیمت نخریم» در مازندران، قزوین و اردبیل

  • کد خبر: ۱۳۲۰۰
  • ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹
اجرای پویش «بی‌قیمت نخریم» در مازندران، قزوین و اردبیل
ایجاد این پویش بازتاب‌های گسترده‌ای بین شهروندان و مسئولان کشوری و استانی داشته است، به‌طوری‌که حسین مدرس خیابانی، قائم‌مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی، با ارسال نامه‌ای به سازمان‌های ناظر بر بازار، درج قیمت و الصاق برچسب نرخ کالا را اجباری اعلام کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، اول آذر‌ماه امسال بود که روزنامه شهرآرا همراه با سازمان صمت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف مشهد به منظور حفظ حقوق مصرف‌کنندگان اقدام به ایجاد پویش «بی‌قیمت نخریم» کردند. در این پویش، شهروندان می‌توانند تخلفات مربوط به درج نکردن قیمت کالا‌ها را با شماره‌های ۱۲۴ و ۸۰۰۰۱۲۴ به سازمان صمت و با شماره پیامک ۳۰۰۰۷۲۸۹ به شهرآرا اعلام و موضوع را پیگیرى کنند. تاکنون در قالب پویش «بی‌قیمت نخریم» قاضی تعزیرات حکومتی، بازرسان صمت و اتاق اصناف و شهرآرا از بازار‌های مختلف مشهد بازرسی کرده‌اند. ایجاد این پویش بازتاب‌های گسترده‌ای بین شهروندان و مسئولان کشوری و استانی داشته است، به‌طوری‌که حسین مدرس خیابانی، قائم‌مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی، با ارسال نامه‌ای به سازمان‌های ناظر بر بازار، درج قیمت و الصاق برچسب نرخ کالا را اجباری اعلام کرد. در این راستا روز گذشته مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران از اجرای پویش «بی‌قیمت نخریم» برای جلوگیری از گران‌فروشی در بازار استان خبر داد. یدا... ملکی در خصوص پویش بی‌قیمت نخریم گفت: این پویش از سوی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد شد و با توجه به برآورد حضور تأثیرگذار شهروندان و دستاورد‌های مطلوب و ثمربخش آن ضرورت دارد مسئولان اصناف و اتحادیه‌ها نیز به این موضوع دقت کافی داشته باشند و الزام افراد به نصب برچسب قیمت کالا و خدمات را متذکر شوند. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین نیز از اجرای طرح پویش مردمی «بی‌قیمت نخریم» به منظور مقابله با گران‌فروشی و تنظیم بازار خبر داد. سعید نبیل گفت: یکی از راهکار‌های تنظیم بازار و فراهم ساختن شرایط سالم انتخاب کالا و خدمات برای مصرف‌کنندگان، رعایت نصب برچسب قیمت توسط فروشندگان بوده که در مواد مختلف قانونی به آن‌ها اشاره شده است. در همین راستا پویش «بی‌قیمت نخریم» با محوریت انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به عنوان تنها تشکل مردمی قانونی در حوزه حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در دستور کار سازمان قرار گرفته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز گفت: پویش کالای «بی‌قیمت نخریم» با محوریت انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در استان اردبیل اجرا می‌شود. رامین صادقی افزود: به منظور تحقق اهداف مورد نظر، از ظرفیت‌های اتاق‌های اصناف، اتحادیه‌ها، تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی از جمله انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مرکز استان و شهرستان‌های تابعه استفاده می‌کنیم.
شایان ذکر است هفته گذشته انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان نیز با صدور اطلاعیه‌ای از عموم مردم خواست به پویش «بی‌قیمت نخریم» ملحق شود.
در این اطلاعیه آمده بود: انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در راستای آگاه‌سازی عموم مصرف‌کنندگان از حقوق خود ضمن حمایت از پویش «بی‌قیمت نخریم» از عموم مردم تقاضا می‌کند با حضور فعال در این پویش همگانی و اعمال مشارکت اجتماعی و مسئولیت‌های مدنی و اخلاقی خود در مدیریت بازار از بنگاه‌های اقتصادی‌ای که قیمت فروش را در معرض دید مصرف‌کننده قرار نداده‌اند خرید نکنند تا آن‌ها به رعایت قانون ملتزم شوند، چراکه با نخریدن کالا‌ها و خدمات بدون درج قیمت موجبات ارشاد و هدایت متخلفان به رعایت قانون فراهم می‌شود و متقابلا حمایت از خرید کالا‌ها و خدمات دارای برچسب قیمت نیز باعث تشویق حامیان حقوق مصرف‌کننده و پایبندی فروشنده‌ها به قیمت‌های درج‌شده می‌شود.
 
اجرای پویش «بی‌قیمت نخریم» در مازندران، قزوین و اردبیل
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->