عملیات گسترده هلال احمر در سطح استان خراسان رضوی تسویه ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی تامین اجتماعی سازمان برنامه و بودجه اجرای قانون همسان‌سازی بازنشستگان را به تاخیر نیندازد اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره «توماج صالحی» آزمون استخدامی آموزش و پرورش برگزار شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران در جاده‌های خراسان رضوی (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احتمال وقوع سیل و صاعقه در ۷ استان کشور (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| پیکر هشتمین جانباخته سیل در خراسان رضوی پیدا شد فرماندار نیشابور: تا کنون هیچ خسارت جانی ناشی از سیل گزارش نشده است| برآورد خسارت ۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریالی در این شهرستان (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام محور‌های مسدود در خراسان رضوی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنترل کامل انتظامی و امنیتی در منطقه سیل زده سیدی مشهد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) قصاص؛ مجازات تصادف فوتی بدون گواهینامه است؟ شاهدان دروغگو در دادگاه| آیا مجازات شهادت کذب بازدارنده است؟ بارش شدید باران در شهر‌های خراسان رضوی | محور درگز-کلات مسدود شد افزایش ۳ برابری بارش‌های مشهد نسبت به سال گذشته| آب سد‌های مشهد ۶ درصد افزایش یافت (۲۷ اردیبهشت) اکران تصاویر مشاهیر به مناسبت دهه ادب و حماسه در مشهد خسارت سیلاب به بدنه و لایه‌های زیرین محوطه تاریخی یاریم تپه درگز (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بارش شدید باران در خراسان رضوی | احتمال سیلابی شدن مجدد مسیرها (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سردردهای میگرنی دومین عامل ناتوانی بشر در جهان است| عضویت ایران در انجمن جهانی سردرد تعطیلی محور‌های گردشگری، تفریحی و بوم‌گردی مشهد تا روز دوشنبه
سرخط خبرها

بهترین معدن خاک کائولن کشور در گناباد

  • کد خبر: ۱۳۴۴۷
  • ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
بهترین معدن خاک کائولن کشور در گناباد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از شناسایی بهترین معدن خاک کائولن کشور در گناباد خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا مس‌فروش اظهار داشت: گناباد به لحاظ تخصصی با ظرفیت‌هایی که دارد حداقل در حوزه معدن و صنایع معدنی به استحقاق خودش نرسیده و فاصله جدی با وضعیت مطلوب دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه گناباد از خیلی از شهر‌های دیگر شاخصه‌های آن بالاتر است، ولی در حوزه معدن و صنایع معدنی به حق خودش نرسیده و باید کاری بیشتری در این حوزه صورت بگیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به دلایل محتلف این عقب افتادگی اظهار کرد: دلیل آن این است که بایستی دولت برنامه برای تقویت شرایط حاضر داشته باشد و دلیل دیگر آن بخش خصوصی است که بتواند از اضلاع مختلف سرمایه‌گذاری کند و بتواند زنجیره تولید را انجام و کار را در بازار داخلی و خارجی تقویت کند که در این صورت است که قدرت بیشتری پیدا می‌کند و دولت هم باید بستر را فراهم کند.

مس‌فروش خاطرنشان کرد: گناباد جای فعالیت‌های بیشتر و رشد بهتر را دارد و برنامه برای این شهرستان داریم؛ کارشناسان ما بیشتر به گناباد در جهت تولید و فعالیت‌های بیشتر بخش صنعت گناباد سفر خواهند کرد تا به نقطه مطلوب برسیم.

وی ادامه داد: یکی از گرفتاری‌های واحد‌های صنعتی، واردات مواد است که بعضی از زمان‌ها یک هفته به طول می‌انجامد که نظر ما این است که نبایستی حتی یک ساعت به طول انجامد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: عدم ثبات قوانین یا بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها با توجه به شرایط تغییر می‌کند و این مشکل بخش تولید است و ما در این زمینه مصمم هستیم که کار سرمایه‌گذار را حل و کمک حال او در شرایط تحریم باشیم و ضابطه‌ها را روان‌تر کنیم.

مس‌فروش عنوان کرد: ۱۰ درصد واحد‌های تولیدی گناباد نیمه فعال است یعنی ۱۶ واحد تولیدی و  برای طرح‌های بالای ۶۰ درصد برنامه جدی داریم که راه‌اندازی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف گناباد در حوزه معادن اظهار داشت: بهترین خاک کائولن کشور در گناباد وجود دارد و وقتی بهترین خاک است بهترین محصول از آن حاصل می‌شود و محصولاتی نظیر چینی بهداشتی و مظروف، سرامیک، کاشی می‌توان تولید کرد.
 
منبع: تسنیم
گزارش خطا
برچسب ها: معدن گناباد
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->