گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض» اکران مردمی فیلم سینمایی «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی و الناز حبیبی در سینما هویزه مشهد + فیلم سینما، آینه استحاله فرهنگی حضور زنان مشهدی در طرح طوبی، باعث هم‌فکری و هم اندیشی و تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود یادی از غلامرضا صدیق غریب، معلم فرهیخته مشهدی| شاعری که غریب نبود تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور نگاهی به سریال «اکازیون» به کارگردانی مسعود اطیابی| در سخیف بودن، استثنایی وجود ندارد! خلاقیت در هنر، هدایتگری در معلمی نشست طرح ملی طوبی، در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد برای معلم مهربان و روشنگرم «ناخن‌کشیدن روی صورت شفیع‌الدین»، رمانی از قاسم فتحی منتشر شد مسعود اسکویی درگذشت + علت فوت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ جای خالی طنز صادق و دلسوزانه «گل آقا» تجربه‌ای دلنشین: کنسرت محسن ابراهیم‌زاده در برج میلاد محمدرضا اربابی: در نمایش «میتینگ»، با نسل جوانی رو‌به‌رو هستید که مسائل روز را می‌شناسد
سرخط خبرها

انصراف دبیر کل و تعدادی از دبیران و داوران جشنواره تجسمی فجر

  • کد خبر: ۱۴۴۴۰
  • ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
  • ۱
انصراف دبیر کل و تعدادی از دبیران و داوران جشنواره تجسمی فجر
دبیر کل دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به همراه تعدادی از دبیران و داوران این جشنواره از حضور در این رویداد انصراف دادند.
به گزارش شهرآرانیوز، ابراهیم حقیقی دبیر دوازدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر به همراه تعدادی از دبیران و داوران بخش‌های مختلف این جشنواره در واکنش به سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران و جانبختن سرنشینان آن از حضور در دوازدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر استعفا کردند.

رومین محتشم دبیر بخش عکس این جشنواره به همراه سیف الله صمدیان، کیارنگ علایی و شهریار توکلی داوران بخش عکس با صدور بیانیه کوتاهی در فضای مجازی از حضور در این جشنواره انصراف دادند.

در متن بیانیه کوتاه دبیر و داوران بخش عکس دوازدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر آمده است: «در همدلی با قربانیان فاجعه اخیر ودرک شرایط اجتماعی و حال عمومی جامعه انسانی و فرهنگی، ما دبیر و هیات داوران بخش عکس دوازدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر به عنوان هنرمندانی مستقل که با هدف تداوم فعالیت‌های فرهنگی و هنری این مسئولیت را پذیرفته بودیم، از ادامه همکاری با این رویداد معذوریم و ضمن تشکر از عکاسان شرکت کننده، تأثر و همدلی عمیق خود را با مردم داغدار ایران اعلام می‌کنیم. چرا که همواره و در هر شرایطی مسائل انسانی بر فعالیت‌های هنری ارجحیت دارد.»

رضا رینه ای، دبیر بخش خوشنویسی این جشنواره نیز از حضور در این جشنواره در راستای همدلی با مردم ایران انصراف داد.

دبیر و داوران بخش گرافیک شامل مهدی مهدیان، علی باقری و مهدی فاتحی و همچنین دبیر و داوران بخش تصویرگری دوازدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر شامل مهنوش مشیری، علی هاشمی شهرکی، علی خدایی و پیمان رحیمی زاده در همین راستا از حضور در این جشنواره اعلام انصراف کردند.

دبیر و داوران بخش سرامیک این جشنواره نیز شامل فرزاد فرجی، مجید ضیائی، ‏صادق باقری و ‏هیربد همت آزاد از جمله انصراف دهندگان از حضور در این جشنواره هستند.

دبیر و داوران بخش مجسمه این رویداد شامل روح الله شمسی زاده، هادی عرب نرمی، کامبیز صبری و رضا قره‌باغی نیز از حضور در این جشنواره کناره گیری کردند.

ابراهیم حقیقی دبیر کل دوازدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر نیز شب گذشته با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود از حضور در این جشنواره اعلام انصراف کرد.

متن پیام ابراهیم حقیقی به شرح زیر است:

«یاران ناشناخته ام، چون اختران سوخته چندان به خاک تیره فرو ریخته اند سرد که گفتی دیگر زمین برای همیشه شبی بی ستاره ماند. (الف. بامداد)

با پوزش و احترام به هنرمندان، داوران، دبیران و همکاران مهربانی که در جشنواره تجسمی فجر در کنار هم بودیم و کار‌ها کردیم و دیگر نیستیم. با چشم اشکبار و رنج غمبار از دست رفتن هموطنان و فرزندان بلند قامتمان و با روحی آزرده، من هم بی یاری شما، در فضای تلخکامی و دروغ، ناتوانم از برگزاری جشنواره‌ای که قرار بود نشان شادمانی باشد و پیوند. چرا که شادمان نیستم و نیستیم.»

در همین راستا، لیلی گلستان مدیر گالری گلستان نیز از حضور در دوازدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر انصراف داد.
 
منبع: خبرگزاری صبا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هلیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
0
0
چرا وقتی اینهمه مدافعان امنیت می کشتند اشک تمساح نریختین
دیگه ما مردم حالمون از شما بهم می خوره
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->