ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

انجام دو عمل پیشرفته استنت‌گذاری قفسه سینه و شکمی به روش کم تهاجمی در مشهد

  • کد خبر: ۱۴۷۰۴
  • ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
انجام دو عمل پیشرفته استنت‌گذاری قفسه سینه و شکمی به روش کم تهاجمی در مشهد
به همت متخصصان گروه قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد دو عمل جراحی استنت گرفت در آئورت توراسیک قفسه سینه و استنت گرفت آئورت شکمی به روش Tivar و Evar با موفقیت در مرکز آموزشی پژوهشی درمانی امام رضا (ع) انجام شد.

به گزارش شهرآرانیوز، استاد گروه قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: عمل نخست بر روی بیمار ۵۶ ساله که مدت‌ها با مشکلات متعددی روبرو بود به روش استنت گرفت در آئورت توراسیک (قفسه سینه) با استفاده از آنژیوگرافی از طریق شریال فمورال (Tivar) انجام شد.

 

دکتر محمود شبستری نتایج این عمل را که با همکاری تیمی بسیار خوب اعضای هیات علمی گروه قلب، بیهوشی، مراقبت‌های ویژه و سایر گروه‌ها و اعضای مرتبط انجام شد بسیار مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: بیمار یک روز پس از عمل قادر به راه رفتن و دو روز بعد نیز از بیمارستان ترخیص می‌شود.

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام عمل جراحی استنت گذاری ترمیم آنوریسم شکمی آئورت از طریق شریان فمورال Evar به روش آنرژیوگرافی را دیگر عمل انجام شد عنوان کرد و گفت: نتایج این عمل نیز که در مدت یک ساعت به طور انجامید بسیار مطلوب بوده است.

 

دکتر شبستری با بیان اینکه تا پیش از این برای درمان بیماران باید از روش‌های عمل جراحی باز استفاده می‌شد که این امر موجب افزایش مدت زمان بستری و دوران نقاهت می‌شد خاطر نشان کرد: استفاده از این روش ضمن کاهش مدت زمان بستری موجب کاهش درد بیماران نیز می‌شود.

 

وی با بیان اینکه تهیه لوازم مصرفی برای این روش عمل هزینه بر است، اما خوشبختانه سازمان‌های بیمه گر آن را زیر پوشش قرار داده اند خاطر نشان کرد: در حال حاضر اتاق‌های عمل جراحی و کت لب بیمارستان امام رضا (ع) به پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی مجهز است که این امر موجب ایجاد زمینه انجام عمل‌های جراحی مدرن را فراهم نموده است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->