سکه به کمتر از ۴۰ میلیون تومان سقوط کرد | حباب سکه کاهشی شد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | ریزش بی‌ارزش (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) خبر جدید وزیر راه درباره نهضت ملی مسکن امشب یارانه واریز می‌شود (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) رکوردشکنی سود بدون ریسک اوراق اسناد خزانه اسلامی + نمودار دلیل کاهش پی‌درپی نرخ دلار چیست؟ (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلیل کاهش شدید قیمت نات کوین چیست؟ حقوق اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ بازنشستگان کشوری واریز شد نحوه انتقال نات‌کوین از ربات تلگرام به کیف‌ پول و فروش آن + روش استیک‌کردن یا سرمایه‌گذاری کشف و توقیف ۲۱ تن پای مرغ غیربهداشتی در مشهد | در خرید گوشت چرخ‌کرده دقت کنید  در خواست اتاق اصناف مشهد از واحد‌های صنفی برای کمک به سیل‌زدگان استان ایران خودرو محصولات هایما را گران کرد+ جدول (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار در آستانه ورود به کانال ۵۶ هزار تومان (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) توزیع ۲۲ هزار تن انواع کود‌های یارانه‌ای بین کشاورزان خراسان رضوی طی سال جاری آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در خراسان‌رضوی | افزایش ۱۷ درصدی قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان سودای صعود در روز‌های رکود بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد خسارت در بخش کشاورزی بر اثر سیلاب در مشهد دعوت از نیروگاه‌ها برای عرضه برق تولیدی در بورس راه‌اندازی سامانه جدید عرضه خودرو‌های برقی | شروع ثبت نام از فردا + لینک (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام حجت به طلافروشان | یک توصیه به مردم: طلای خود را از طلافروشی‌های متصل به سامانه بخرید زمان بعدی حراج شمش طلا مشخص شد + جزئیات و مشخصات شمش طلای استاندارد یکصدوشانزدهمین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در مشهد برگزار شد ریزش دلار به کانال ۵۷ هزار تومان | حباب سکه چقدر شد؟ + جدول (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی فایل‌های اجاره در خیابان امام رضا (ع) مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آموزش گام به گام مدیریت تورم

  • کد خبر: ۱۵۲۲۱۰
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
آموزش گام به گام مدیریت تورم
فرض کنید مسئولی هستید که از شما انتظار دارند قیمت برخی کالا‌ها را مدیریت کنید.

فرض کنید مسئولی هستید که از شما انتظار دارند قیمت برخی کالا‌ها را مدیریت کنید. در این هنگام باید حتما به روش‌های زیر متوسل شوید.

همیشه به یاد داشته باشید مهم نیست که قیمت ثبات ندارد، بلکه مهم آن است که صندلی و میز ریاستی که پشت آن نشسته اید ثبات داشته باشد.

سعی کنید از کنفرانس‌های خبری دوری کنید، چون خبرنگاران سؤالاتی می‌پرسند که اصلا برای شنیدنش آمادگی ندارید. حتی از کنفرانس‌های خبری که از قبل خودتان سؤالات از پیش تعیین شده را به خبرنگاران داده اید هم خودداری کنید، چون ممکن است یکی از خبرنگار‌ها شیطنت کند و سؤال جدیدی بپرسد که شما نتوانید جواب منطقی برایش پیدا کنید. فقط در مصاحبه‌هایی حضور پیدا کنید که خبرنگار حکم پایه میکروفون را دارد و حرفی نمی‌زند و فقط شما هستید که اجازه حرف زدن دارید.

هیچ وقت نگویید اگر ما نبودیم قیمت فلان چیز، از ۴۷ هزار تومان هم بیشتر بود و ممکن بود حتی به ۶۰ هزار تومان برسد، چون ممکن است در زمان مدیریت شما به بالای ۷۰ هزار تومان هم برسد.

فرت و فرت اخبار مرتبط با گرانی را تکذیب کنید و بگویید مثلا این بسته اینترنت برخلاف آنچه رسانه ‎ها می‌گویند گران نشده است و خودتان از سر کوچه خودتان با گوشی خودتان به همان قیمت قبل خریده‎ اید.

مردم که نرخ تورم تمام  کشور‌های دنیا را ندارند؛ بنابراین می‌توانید بگویید این تورم، تورم جهانی است و کلا قیمت‌های جهانی بالا رفته است و کشور‌هایی مثل بورکینافاسو تورم بیشتری را دارند تجربه می‌کنند.

توپ را به زمین هر کسی غیر از خودتان بیندازید و حتی بگویید تقصیر ما و نحوه مدیریت ما نیست، تقصیر مردم است که به یک باره تقاضایشان برای خرید کالای فوق افزایش یافته است.

وعده دهید که افزایش قیمت‌ها متوقف خواهد شد و به زودی شاهد قیمت‌های واقعی خواهیم بود. البته می‌دانیم رشد قیمت متوقف نخواهد شد، ولی خوب شما هم نباید وعده‌های خود را متوقف کنید.

بگویید ما اندازه ۷ هزار صفحه برنامه نوشته ایم، نگران هم نباشید، کسی نمی‌تواند از شما بخواهد که حتی هفت صفحه از آن ۷ هزار صفحه را به او نشان دهید. این دانش ‎آموزان هستند که ملزم هستند دفتر مشق خودشان را نشان دهند، شما ملزم به نشان دادن آنچه ادعا کرده اید که نوشته اید نیستید.

در پایان شاید بگویید‌ای بابا، مسئولیت داشتن که به این راحتی نیست و نمی‌شود در واقعیت این حرف‌ها را زد، ولی بدانید که اتفاقا از این هم راحت‌تر است و تمام این روش‌ها که گفته شد قبلا از سوی برخی مسئولان به کار رفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->