اولین گروه حج تمتع از فرودگاه مشهد اعزام شدند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیل در کلات هیچ فوتی نداشت برخورد کوئیک و پارس در مشهد ۶ مصدوم برجا گذاشت (۲۸ اردیبهشت) پرونده سیل مشهد روی میز کمیسیون اصل نود! کشف پیکر‌های چهار مفقود سیلاب در فریمان (۲۸ اردیبهشت) قتل جوان ۲۷ ساله افغان به‌خاطر توپ بازی! (۲۸ اردیبهشت) تمام خسارت‌های درمانی بازنشستگان تامین اجتماعی تا اسفند ۱۴۰۲ پرداخت شد | تسویه حساب ۲۰ روزه با بازنشستگان بازگشایی ۴۴ محور مسدود شده در خراسان رضوی (۲۸ اردیبهشت) تصادف پراید و پژو ۲۰۶ در قوچان ۷ مصذوم برجا گذاشت(۲۸ اردیبهشت) از ۸۱ روستای دارای سکنه سرخس فقط یک روستا جاده دسترسی ندارد نجات معجزه آسای جوان مشهدی از داخل چاه (۲۸ اردیبهشت) نامه سرگشاده نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی به رئیس جمهور درباره کارگران و بازنشستگان   محور صالح آباد - تربت جام بازگشایی شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) متلاشی شدنِ شبکه شیطان پرستی و دستگیری ۲۶۱ نفر نجات نیسان آبی با پنج سرنشین از درون سیلاب (۲۸ اردیبهشت) این پزشکان متخلف هستند عملیات گسترده هلال احمر در سطح استان خراسان رضوی تسویه ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی تامین اجتماعی سازمان برنامه و بودجه اجرای قانون همسان‌سازی بازنشستگان را به تاخیر نیندازد اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره «توماج صالحی»
سرخط خبرها

عدم تامین لوازم یدکی به علت گرانی باعث تصادف ماشین‌های سنگین می‌شود

  • کد خبر: ۱۵۲۹۷۶
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
عدم تامین لوازم یدکی به علت گرانی باعث تصادف ماشین‌های سنگین می‌شود
رئیس پلیس راهور فراجا گرانی قطعات و لوازم یدکی و فشار کار را عمده دلایل در تصادفات خودروهای سنگین به خصوص اتوبوس‌ها عنوان کرد و گفت: گرانی لوازم یدکی منجر به تعمیر قطعات به جای تعویض آن می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار کمال هادیانفر تصادف خودروهای حمل و نقل عمومی را یکی از دغدغه های پلیس عنوان کرد و افزود: البته میزان تصادف ناوگان عمومی زیر یک درصد است اما به دلیل جابه جایی تعداد و جمعیت زیاد مسافر همین عدد نیز برای ما عدد زیادی است.

وی گفت: عمده مشکل رانندگان اتوبوس فشار کاری و گرانی وسایل و قطعات است که قطعات معیوب در اتوبوس به جای تعویض مورد تعمیر قرار می گیرند که بیشتر در تریلی و اتوبوس‌ها دیده می شود و همین عاملی مهم در تصادفات خودروهای سنگین محسوب می شود..

رئیس پلیس راهور فراجا این مسئله را تهدیدی برای جان راننده و جان مسافران دانست و ادامه داد: امیدواریم وزارت صنعت ، معدن و تجارت شرایطی را به وجود بیاورد که این دست از وسائل نقلیه بتوانند با هزینه کمتر قطعات یدکی را تامین و تعویض کنند. 

معاینه فنی اتوبوس‌ها برای هر بار مسافرکشی

سردار هادیانفر همچنین به اجرای طرح انجام معاینه فنی برای هر بار مسافرکشی اتوبوس ها اشاره کرد و گفت: آنچه اکنون ابلاغ کردیم و در دست اجرا است و در پایانه های سطح شهر تهران قابل رویت است، هر اتوبوسی که برای مسافرگیری آماده می شود باید معاینه و بازدید فنی توسط افسر فنی مستقر در پایانه ها داشته باشد.

وی دریافت مجوز تردد را منوط به این معاینه فنی دانست و افزود: در صورت تایید فنی، سامانه برای دریافت برگه تردد و مسافرگیری اتوبوس باز می‌شود.

رئیس پلیس راهور این تایید فنی را مجزا از معاینه دوره ای عنوان کرد و اظهار داشت: معاینه فنی دوره ای که مربوط به حضور در مرکز فنی از جهت شاسی و آلایندگی و مواردی از این قبیل انجام می شود در جای خود محفوظ است.

به گفته سردار هادیان فر، به وزارت راه و شهرسازی و سازمان پایانه ها و شهرداری ها ابلاغ شد که به همراه پلیس بازدیدهایی را از ناوگان حمل و نقل عمومی به طور مستمر داشته باشند و تاکید شده رانندگان به طور ویژه معاینه فنی را انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به فشار کاری بر رانندگان افزود: تمامی کنترل ها بر فعالیت و ساعت کار رانندگان در حال انجام است که حداکثر ۹ ساعت کاری برای آنان در ۲۴ ساعت تعیین شد.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: از سامانه سپهر هم برای کنترل رانندگان استفاده می شود و طول مسیر، حرکت مبدا تا مقصد و میزان سرعت آنها به طور مستمر در سیستم پلیس در حال پایش است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->