رئیس دایره بیمه کشاورزی خراسان رضوی: پرداخت غرامت به کشاورزان استان به سرعت انجام می‌شود بورس ۶۲ هزار واحد ریخت! | ۹۴ درصد نماد‌ها منفی شدند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مبلغ اجاره آپارتمان در منطقه راهنمایی مشهد سر به فلک کشید (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت فعالیت بازار طلای مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب در سکه همچنان وجود دارد سکه به کمتر از ۴۰ میلیون تومان سقوط کرد | حباب سکه کاهشی شد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | ریزش بی‌ارزش (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) خبر جدید وزیر راه درباره نهضت ملی مسکن امشب یارانه واریز می‌شود (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) رکوردشکنی سود بدون ریسک اوراق اسناد خزانه اسلامی + نمودار دلیل کاهش پی‌درپی نرخ دلار چیست؟ (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) سنگ اندازی سامانه‌های متعدد دولت الکترونیک پیش پای کسب وکار‌ها  دلیل کاهش شدید قیمت نات کوین چیست؟ حقوق اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ بازنشستگان کشوری واریز شد نحوه انتقال نات‌کوین از ربات تلگرام به کیف‌ پول و فروش آن + روش استیک‌کردن یا سرمایه‌گذاری کشف و توقیف ۲۱ تن پای مرغ غیربهداشتی در مشهد | در خرید گوشت چرخ‌کرده دقت کنید  در خواست اتاق اصناف مشهد از واحد‌های صنفی برای کمک به سیل‌زدگان استان ایران خودرو محصولات هایما را گران کرد+ جدول (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار در آستانه ورود به کانال ۵۶ هزار تومان (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) توزیع ۲۲ هزار تن انواع کود‌های یارانه‌ای بین کشاورزان خراسان رضوی طی سال جاری آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در خراسان‌رضوی | افزایش ۱۷ درصدی قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان سودای صعود در روز‌های رکود بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد خسارت در بخش کشاورزی بر اثر سیلاب در مشهد دعوت از نیروگاه‌ها برای عرضه برق تولیدی در بورس راه‌اندازی سامانه جدید عرضه خودرو‌های برقی | شروع ثبت نام از فردا + لینک (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

هویت در اسارت برند

  • کد خبر: ۱۶۳۱۹۷
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
هویت در اسارت برند
صنعت تبلیغات با سرمایه گذاری بر دو ویژگی «تمایز» و «همرنگی» افراد را به سمت خرید کالا‌های برند سوق می‌دهد.

اگر نگوییم گرایش به خرید کالا‌های برند شامل همه افراد می‌شود، دست کم می‌توان مدعی شد که بخش درخورتوجهی از شهروندان به خرید کالا‌های برند با وجود تفاوت قیمت زیادی که با کالا‌های مشابه دارند، علاقه نشان می‌دهند. اما ریشه چنین علاقه‌ای چیست؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که صنعت تبلیغات با سرمایه گذاری بر دو ویژگی «تمایز» و «همرنگی» افراد را به سمت خرید کالا‌های برند سوق می‌دهد. براین اساس وقتی که شما کالای برندی را می‌خرید، تبدیل به انسانی منحصربه فرد و خاص می‌شوید و کالایی استفاده می‌کنید که دیگران قادر به دسترسی و استفاده از آن نیستند. در واقع محصول برند سبب تمایز شما از دیگران شده و حس برتری به شما می‌دهد.

اما در همان زمان صد‌ها نفر دیگر نیز در حال خرید برند موردنظر هستند و این مسئله سبب می‌شود تا این افراد ضمن اینکه با خرید یک برند احساس یگانگی و خاص بودن می‌کنند، خودشان را از دیگران متمایز فرض کنند. در اینجا مصرف کنندگان به دودسته تقسیم می‌شوند، افرادی که کالای برند خریده و خاص و متمایزند و افرادی که خریداران کالا‌های معمولی بوده اند و البته به مدد تبلیغات، بخشی از آن‌ها در حسرت خرید کالای برند هستند.

این مسئله موجب می‌شود تا تب خرید کالای برند در جامعه همچنان داغ بماند و شرکت‌ها با تولید مداوم کالا‌های جدید سعی کنند که آتش درونی ایجادشده در افراد برای خرید کالای برند را روشن نگه دارند. ازاین رو می‌توان گفت که استفاده صنعت تبلیغات از دو وجه «تمایز» و «همرنگی» که نقش مهمی در شکل گیری هویت فردی افراد دارد، یکی از عوامل مهم توجه به خرید کالای برند است. برای همین است که در بازار‌های مختلف، برندسازی‌های دروغین با وجود آگاهی نسبی‌ای که شهروندان از این پدیده دارند، همچنان رونق دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->