توزیع ۳۰۰۰ غذای گرم بین سیل زدگان منطقه سیدی مشهد خدمات آستان قدس رضوی به مردم سیل‌زده مشهد | اختصاص ۱۰۰ واحد رایگان در زائرشهر رضوی نقاره حاجت‌ها یادی از آیت ا... محمدتقی بهجت| رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند حق همسایگی امام مهربان زندگی باشکوه با مهندسی معرفتی امام رضا (ع) خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی به سیل‌زدگان مشهد قاضی‌زاده هاشمی: پیام انقلاب اسلامی به عالم، بیداری اسلامی و فهم مستقل بود آزادسازی ۱۶۰۰ زندانی جرایم غیرعمد با نذر امام رضا(ع) | اجرای عملیات عمرانی در ۳۰۸ روستا + فیلم آیا نماز آیات برای طوفان و رعد و برق واجب است؟ حرمِ عشق و زیارتنامه ای که باید عارفانه خواند آغاز و بهره‌برداری از ۱۵ پروژه شاخص آستان قدس رضوی در کشور | افتتاح ۴ پروژه در روستای هندل آباد یادی از مرحوم آیت ا... سید عبدا... فاطمی، خطیب مخلص تبریزی| آیینه دلان از تو صفا می‌گیرند تاریخچه لوله کشی آب در مسجد جامع گوهرشاد| باقیات الصالحات تاجر تبریزی در مشهد سِر حج در نگاه شاعران بزرگ علمدار نهضت رضوی| بررسی زندگی و سیره احمدبن‌موسی(ع) حضور ۷۰۰۰ خادم فعال در بقاع متبرکه خراسان رضوی خدمت‌رسانی ویژه کفشداران حرم مطهر رضوی به زائران دهه کرامت
سرخط خبرها

حجت الاسلام مروی: دهه کرامت می‌تواند موجب تقویت بنیان‌های معرفتی جامعه شود

  • کد خبر: ۱۶۴۷۵۵
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
حجت الاسلام مروی: دهه کرامت می‌تواند موجب تقویت بنیان‌های معرفتی جامعه شود
تولیت آستان قدس رضوی گفت: هرکدام از مناسبت های دینی و مذهبی فرصت‌هایی برای تربیت و عمق بخشی به معارف دینی هستند که باید آنها را غنیمت شمرد و دهه کرامت نیز یکی از این فرصت‌های بسیار خوب است که در جای خود می‌تواند موجب تقویت بنیان‌های معرفتی و دینی جامعه شود.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام احمد مروی روز پنجشنبه در مجمع مشورتی دهه کرامت که با حضور مسئولان ارشد خراسان رضوی برگزار شد افزود: مناسبت‌های مذهبی فرصت‌هایی بی‌بدیل و بی‌نظیری هستند که خداوند متعال به برکت وجود نورانی ائمه اطهار (ع) به انسان‌ها برای بهره برداری فرهنگی عنایت کرده است.

وی ادامه داد: در دهه کرامت به برکت وجود مقدس حضرت رضا (ع) و حضرت معصومه (س) باید معرفت افزایی توام با ایجاد نشاط و شادابی در میان مردم و به ویژه نسل جوان رقم بخورد و نسل جوان به عنوان نسل مستعد و آینده ساز جامعه نیازمند معرفت افزایی است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: مناسبت‌های مذهبی همچنین بهانه‌هایی برای توجه به نسل جوان هستند لذا در دهه کرامت باید نسبت به معرفت افزایی در رابطه با دین و امامت برای جامعه و به ویژه نسل جوان کوشید و در کنار توجه به ارتقای قدرت تحلیل و بصیرت، نشاط و شادابی را در جامعه افزایش داد.

مروی افزود: در ایام دهه کرامت باید با فراهم آوردن فضا‌های مفرح و ایجاد نشاط مؤمنانه، هر دو قشر مذهبی و خاکستری جامعه را جذب برنامه‌های این ایام کرد و همان گونه که در روایات آمده در غم اهل بیت (ع) غمگین و در شادی آن حضرات باید شادمان بود.

وی با بیان این که جشن‌های دهه کرامت باید مردمی و با بهره گیری از نوآوری و خلاقیت‌های جوانان برگزار شود اضافه کرد: سال گذشته شهرداری تهران جشن خوبی را ویژه عید غدیر برگزار کرد که مورد استقبال مردم و تحسین رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت که امیدواریم به همین نحو در شب و روز میلاد حضرت ثامن الحجج (ع) جشنی باشکوه، مؤمنانه و امام رضایی در شهر امام رضا (ع) در یکی از خیابان‌های منتهی به حرم مطهر برگزار شود.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: مسوولان استانی با استفاده از تجربیات موفق گذشته خود در فرصت باقی مانده تا میلاد حضرت رضا (ع)، باید بستر‌های لازم برای برگزاری مردمی، باشکوه و باعظمت جشن‌های دهه کرامت را فراهم آورند.

مروی افزود: جوانان، سرمایه‌های اصلی و اساسی کشور هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند و دیده شوند و در صورتی که در این زمینه غفلت شود و برنامه ریزی و تمهیدات لازم برای آنان صورت نگیرد، طراحان نظام استکباری برای جذب آن‌ها تلاش خواهند کرد، که اغتشاشات سال گذشته محصول دیده شدن نسل جوان توسط چشمان نامحرم و خائن بیگانگان و دشمنان بود.

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: از پیشنهاد آستان قدس رضوی در خصوص برگزاری جشنی تجمیعی و ویژه در خیابان امام رضا (ع) استقبال می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تشکیلاتی و استفاده از تجربیات اندوخته گذشته، دهه کرامتی باشکوه را رقم بزنیم.

اول ذی‌القعده همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) روز دختر و تا سالروز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در یازدهم ذی القعده به نام "دهه کرامت" نام‌گذاری شده است.

منبع: آستان نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->