وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را تهدید کرد قدردانی امیرعبداللیهان از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از فلسطین تاکید مقام حماس بر پیگیری مذاکرات و آتش بس | نتانیاهو به دنبال توافق نیست لاپید: پایان جنگ بدون دستیابی به توافق ممکن نیست یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد امیرعبداللهیان: باید رژیم سرکش و اشغالگر فلسطین را متوقف، محاکمه و مجازات کرد ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار شعار هزاران صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایهود باراک: حمله به رفح یک اشتباه بزرگ راهبردی است صادق خان برای سومین دور شهردار لندن شد جنایت جدید صهیونیست‌ها در کرانهٔ باختری (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دومین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین علیه اسرائیل (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعزام ۵ بالگرد اسرائیلی به غزه برای انتقال نظامیان مجروح تجمع حامیان فلسطین در پایتخت پاکستان و ابراز همبستگی با دانشجویان آمریکا + تصاویر خانواده نظامیان اسرائیلی هم به معترضان جنگ پیوستند زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم + فیلم عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه تاکید کرد سندرز خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید سازمان ملل: هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادران خود را از دست می‌دهند
سرخط خبرها

جامعه کارگر درگیر با مشکلات معیشتی / حقوق امسال تنها کفاف ۱۵ روز زندگی

  • کد خبر: ۱۶۷۴۵
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
جامعه کارگر درگیر با مشکلات معیشتی / حقوق امسال تنها کفاف ۱۵ روز زندگی
با توجه به اینکه در سال گذشته هزینه زندگی سر به سر ۳ میلیون و ۷۵۰ برآورد شده بود، حقوق مصوب سال قبل تنها برای گذران ۱۵ روز از زندگی یک کارگر کافی بوده است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ علی اصلانی اظهار داشت: با توجه به اینکه حقوق کارگری بر اساس قانون مطابق با رشد تورم محاسبه نمی‌شود. در دو سال اخیر با توجه به شرایط اقتصادی کشور، جامعه کار و کارگر به دلیل کاهش هزینه سبد کالای خانوار‌های ایرانی با مشکلات معیشتی روبرو شد.

اصلانی با اشاره به نظر کارشناسی نماینده‌های کارفرما، دولت و جامعه کارگری، گفت: هزینه زندگی سر به سر با در نظر گرفتن سبد کالای خانوار سه و نیم نفره حدود سه میلیون و ۷۵۰ هزار نفر تعیین شده بود و یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به عنوان حقوق کارگران به تصویب رسید.

عضو کانون عالی شورای اسلامی کار البرز با عنوان اینکه هر کارگر ایرانی سال گذشته به صورت روزانه ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان درآمد داشته است، گفت: با توجه به اینکه هزینه زندگی سر به سر ۳ میلیون و ۷۵۰ برآورد شده بود، حقوق مصوب سال قبل تنها برای گذران ۱۵ روز از زندگی یک کارگر کافی بوده است.

وی با عنوان اینکه تا سال ۹۶ هزینه سبد کالا برای خانوار‌های چهار نفره محاسبه شده بود، افزود: با کاهش انگیزه جوانان برای ازدواج، کاهش آمار فرزندآوری، تحریم و تورم از سال گذشته هزینه سبد کالای هر خانوار برای سه و نیم نفر محاسبه می‌شود.

اصلانی گفت: علت مشکلات ۴۰ ساله معیشتی قشر کارگر این است که حقوق کارگران با توجه به ماده ۴۱ قانون کار بر اساس تورم، افزایش قابل ملاحظه‌ای ندارد.

عضو کانون عالی شورای اسلامی کار عنوان کرد: انتظار می‌رود دولت به جامعه کارگری ایران با ۱۵ میلیون عضو با جدیت درصدد رفع مشکلات آن‌ها باشد.
 
منبع: ایلنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->