۶۰ لیتر سهمیه بنزین خردادماه امشب واریز می‌شود وجود ۵۶۰ هزار واحد خالی در کشور آخرین تحولات بازار پس از وقوع حادثه هوایی یارانه معیشتی، امشب قابل برداشت است (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سال گذشته ۴۲۸۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان پرداخت شد یارانه نقدی اردیبهشت ۱۴۰۳ کی واریز می‌شود + جزئیات فعال کارگری: کارفرمایان برای تبدیل وضعیت شغلی کارگران همکاری کنند واکنش شخصیت‌های اقتصادی به شهادت رییس‌جمهور مصرف گاز در ایران ۶ برابر متوسط جهانی وضعیت پرشدگی سد‌های خراسان‌رضوی و کشور + جدول (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اونس جهانی رکورد زد بورس تعطیل شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۰ واحد منزل مسکونی رایگان به مدت ۳ ماه در اختیار خانواده‌های سیل زده سپاه ۶۹ مشهد پیشرفت برقی‌سازی خط راه‌آهن مشهد-تهران صفر است | ۱۰۰ واگن مسافربری نو وارد شبکه حمل‌ونقل ریلی می‌شود نرخ میوه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول رئیس دایره بیمه کشاورزی خراسان‌رضوی: پرداخت غرامت به کشاورزان استان به‌سرعت انجام می‌شود بورس ۶۲ هزار واحد ریخت! | ۹۴ درصد نماد‌ها منفی شدند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مبلغ اجاره آپارتمان در منطقه راهنمایی مشهد سر به فلک کشید (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت فعالیت بازار طلای مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب در سکه همچنان وجود دارد سکه به کمتر از ۴۰ میلیون تومان سقوط کرد | حباب سکه کاهشی شد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رییس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی: فرار مالیاتی را عموما در حوزه‌های غیر تولیدی داریم

  • کد خبر: ۱۷۱۵۶۴
  • ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳
رییس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی: فرار مالیاتی را عموما در حوزه‌های غیر تولیدی داریم
رییس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی گفت: در بخش صنعت به ضرس قاطع می‌توان گفت به دلیل شفافیت داده‌ای که دارند فرار مالیاتی نداریم. عموما فرار مالیاتی را در حوزه‌های غیر تولیدی داریم.

فیروز ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره مالیات ستانی در حوزه صنعت گفت: مالیات ستانی در کشور ما متاسفانه به دلیل زیر ساخت‌های ضعیفی که در یکی و دو ساله گذشته وجود داشت، حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد مالیات کشور را دو قشر دارای هویت یعنی صنعت و دیگری توسط حقوق بگیران ما انجام می‌شد.

به گفته رییس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی، اما طی دو سال گذشته جامعه آماری مالیات و ابزار‌های دقیق مالیات سنجی باعث شده فضا به نفع تولید شرایط بهتری پیدا کند و امروز دامنه شمول مالیات دهندگان توسعه پیدا کرده است و اقشار دیگری هم که گریز و فرار مالیاتی داشتند در دستور مالیات ستانی قرار گرفته اند.

وی در ادامه اضافه کرد: حدود ۴۰ درصد ظرفیت اقتصادمان به عبارتی اقتصاد سیاه و  در سایه فعالیت می‌کردند که هنوز هم بخشی از آن را داریم، عموما مالیات نمی‌دهند و مالیات گریز بودند و به دلیل زیر ساخت‌های نظارتی ناقصی که وجود داشت مالیات ستانی موفق نبود.

وی خاطرنشان کرد: اما امروز به تمام تراکنش‌های بانکی و فعل و انفعالات کلیه آحاد مردم، سازمان امورمالیاتی دسترسی دارد و این اتفاق خوبی بود که دو سال گذشته افتاده است و کم و بیش به سمتی می‌رویم که مالیات گریزی امر محالی باشد.

چتر حمایتی بر صنایع کوچک و مولد پهن باشد

رییس خانه صنعت و معدن استان در ادامه یادآورشد: دربحث مالیات ستانی مسلما اعداد بزرگی مطرح است. به طور مثال سال گذشته مالیات ستانی در استان خودمان بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان بوده است. صنایع کوچک و مولد را ما انتظار داریم چتر حمایتی دولت از جمله سازمان امور مالیاتی بر قرار باشد تا واحد کوچک و متوسط ما با سهم حدود ۸۵ درصدی از اشتغال صنعتی برای تداوم فعالیتشان حمایت صورت بگیرد دستگاه مالیاتی نگاه مهربانانه تری به این بخش داشته باشند.

فرار مالیاتی هنوز بر قرار است

ابراهیمی یادآورشد: امیدواریم شفافیت مالی به تمامی حوزه‌ها بر نظام اقتصادی و گستره اقتصادی کشور حاکم شود. وقتی این اتفاق افتاد طبعا عدالت در حوزه‌های مختلف از جمله مالیات ستانی بر قرار می‌شود.
وی افزود: در واقع هنوز هم مالیات ستانی صد در صد انجام نمی‌شود و فرار مالیاتی برقرار است. تا دو سال قبل که مالیات ستانی اساس عملکرد بر ممیزمحوری بود بیشتر فرار مالیاتی داشتیم. اما اکنون بحث بررسی بر اساس داده‌ها است و همین امر باعث می‌شود اشتباه کمتر اتفاق می‌افتد و اچحاف مالیاتی کمتراتفاق بیافتد.

فرار مالیاتی در بخش صنعت نداریم

به گفته ابراهیمی، در بخش صنعت به ضرس قاطع میتوان گفت به دلیل ساختار و نوع شکل گیری شان و شفافیتی که دارند چه در واحد‌های کوچک و بزرگ فرار مالیاتی نداریم و یا اگر هم باشد، آنقدر قابل توجه نیست. عموما فرار مالیاتی را در حوزه‌های غیر تولیدی داریم، واحد‌های تولیدی در اصل هویتشان برای همه دستگاه‌های اجرایی محرز است.

رییس خانه صنعت و معدن استان اضافه کرد: متاسفانه فعالیت ۴۰ درصدی حوزه‌هایی که گفته می‌شود اقتصاد در سایه دارند فرار مالیاتی اتفاق می‌افتد. اما حوزه‌های تولید همواره اخذ مالیات انجام شده است؛ که خوشبختانه این اتفاق طی دو سال گذشته باعث شده گستره مالیات ستانی وضعیت بهتری پیدا کند؛ بنابراین شفافیت داده‌ها دسترسی راحت به داده‌ها که فعال اقتصادی ناچار است درسامانه‌های مالیاتی ثبت کند این مالیات ستانی را امکان پذیر کرده است.

وی تاکید کرد: در حوزه صنعت، سامانه‌های متعددی داریم که اطلاعات فروش؛ انبارها، صادرات و واردات و ... باید جداگانه ثبت شود وامکان اینکه این حوزه با فرار مالیاتی مواجه شود بسیار کم است؛ و دسترسی مالیاتی که به داده‌ها امکان پذیر شده به عدالت مالیاتی نزدیک‌تر می‌شویم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->