فروش لباس تاناکورا ۲ واحد صنفی را در مشهد به پلمب کشاند ورود ۱۴ هواپیمای اورهال‌شده به ناوگان حمل‌ونقل هوایی کشور قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) نات‌کوین به‌زودی لیست خواهد شد + جزئیات حافظه سازمانی؛ ثبت دانش پنهان جزئیات تازه درباره رقم و زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) با کمتر از ۲۰ میلیون تومان چه مدل موبایلی می‌توان خرید؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساندویچ پانل پشم سنگ چیست و چه کاربردی دارد؟ مبالغ ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومان برای رهن آپارتمان‌های منطقه سیدی مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) محمود سیادت: بهار سرمایه‌گذاری در افغانستان از راه رسیده است آیا بازار خودرو به آرامش رسیده است؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۳ در راه بورس ویدئو | چک صیادی را آنلاین نقد کنید تجارت آمریکا و ایران ۲ برابر شد (اردیبهشت ۱۴۰۳) مصوبه مداخله بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارز تمدید شد تخلف خروج بیش از ۲ هزار کیسه آرد از شبکه پخت نان در مشهد سخنگوی صنعت آب کشور: ۵۶۵ میلیارد تومان به تنش آبی مشهد اختصاص داده شده است بورس در سرازیری | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خرید و فروش دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور اجاره آپارتمان در آزادشهر مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا خرید و فروش طلا مشمول مالیات می‌شود؟ توقف شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی به دلیل نقص فنی مگر حقوق نیروی انسانی را با دلار ۶۰ هزار تومانی می‌دهند که می‌خواهند ارز صادراتی خود را بالا بفروشند؟ ربع سکه ۶.۶ میلیون تومان گرانتر است (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در حوزه آجیل و خشکبار استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین ۴۶ درصد افزایش داشته است
سرخط خبرها

استاندار خراسان رضوی: بخش خصوصی یکی از ضلع‌های مهم اقتصاد خراسان‌رضوی است

  • کد خبر: ۱۵۷۴۷۰
  • ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
استاندار خراسان رضوی: بخش خصوصی یکی از ضلع‌های مهم اقتصاد خراسان‌رضوی است
استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از ضلع‌های مهم اقتصاد استان بخش خصوصی است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ یعقوبعلی نظری، شامگاه ۱۶ فروردین ماه در آیین تجلیل از صادرکنندگان خراسان رضوی که در هتل ثامن مشهد برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت صادرکنندگان با وجود مشکلات موجود و شرایط اقتصادی امروز کشور  بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است. در خراسان رصوی در واگذاری فعالیت به بخش خصوصی بسیار جدی هستیم، ولی از بخش خصوصی نیز انتظاراتی داریم. اگرچه این موضوع  را به عنوان یک ضرورت جدی در تحول اقتصادی می‌دانیم، اما بخشی از این موضوع باید در لایحه ملی تصمیم گیری شود. مشارکت در تدابیر، تصمیمات و راهکار‌های برون رفت از مسائل به صورت استانی مهم است.

وی افزود: هسته‌های مردمی در ارتباط با ارتقا بخشی، رونق بخشی و حل مسائل و معظلاتی که به صورت استانی می‌توانیم درباره آن تصمیم گیری کنیم، باید شکل گیرد.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: از بخش خصوصی تقاضا  داریم که تعامل تدبیری و تصمیم سازی باید در استان به معنای واقعی شکل گیرد. اتاق بازرگانی و بقیه بخش‌های فعال حوزه اقتصادی استان این کار را انجام دهند و ما آمادگی داریم این تعامل مشترک با حضور بخش خصوصی را ایجاد کنیم. نگاه تحولی دولت در استان در ۶ حوزه تعریف شده است. حوزه اول اقتصاد است. در حوزه اقتصاد و ماقبل آن موضوع هدایت سرمایه دارای اهمیت است و  ۵ محور در بحث سرمایه باید در استان مدیریت شود. محور اول سرمایه خرد مردمی است که نباید از آن غافل شویم.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: قرارگاه مردمی تحت عنوان جذب و هدایت سرمایه و تامین منابع است، زیرا در استان به زیرساخت نیاز داریم. این زیرساخت تسهل کننده و رونق دهنده فعالیت اقتصادی است و لازم است منابع آن در ظرفیت‌های دولتی استفاده  شود. مولد سازی در این بخش است که در دستور کار دولت است. منابع بانکی، سرمایه خارجی، سرمایه داخلی بخش خصوصی و ... محور‌های دیگر بخش سرمایه است. در سال قبل ۶۲ همت توسط بخش خصوصی برای رشد ۷.۲ درصدی اقتصادی استان در نظر گرفته شد که خوشبختانه ۷۰ همت محقق شد. اعتقاد داریم در سال جاری منابع بانکی مبتنی با نیاز‌های اقتصادی و با اهداف معین باید هدایت شود و بخش خصوصی باید در این زمینه به ما کمک کند.

نظری با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی یکی از محور‌های طرح تحولی، حوزه صادارت و ترانزیت است، گفت: ذیل این طرح‌ها پروژه داریم و این پروژه و پیاده‌سازی آن اهمیت دارد. این پروژه‌ها در حوزه صادارت و ترانزیت مبادی مرزی و گمرکات، زیر ساخت‌ها و. است. بخش‌های تخصصی می‌توانند گره مشکلات بزرگ را باز کنند و بنابراین بخش خصوصی در حوزه تجارت می‌تواند برای حل مشکلات کمک کند. ما اعتقاد جدی به ورود بخش خصوصی در زمینه تصمیم گیری و اجرا داریم.

وی با اشاره به مشکل اقتصاد خراسان رضوی خاطرنشان کرد: چرا باید سرانه درآمدی استان نسبت به کشور پایین باشد؟. مشکل استان ما کمبود واحد‌های بزرگ است و استان ما واحد‌های کوچک و متوسط زیادی دارد. یکی از محور‌های طرح تحولی در استان ایجاد صنایع  بزرگ است. صنایع کوچک، متوسط و بزرگ در کنار هم می‌توانند مکمل یکدیگر بوده و چرخ اقتصاد استان را بچرخانند.   مقام معظم انقلاب درباره واگذاری فعالیت‌ها و مشارکت بخش خصوصی بسیار تاکید می‌کنند و یکی از ضلع‌های مهم اقتصاد استان بخش خصوصی است. سرمایه گذارن و حوزه تجارت در استان حتما باید ساماندهی شوند. اگر ساماندهی نشوند، نمی‌توانیم حرکت نظام‌مند را دنبال کنیم. اعتقاد داریم و تکلیف شده که بخش خصوصی را به معنی واقعی کلمه وارد تصمیم گیری، اجرا و عمل کنیم و ما به نقش حاکمیتی که نظارتی، حمایتی و  هدایتی است، عمل کنیم.

سرمایه گذاری بخش خارجی در استان طی سال گذشته ۳.۵ برابر شده است 

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: بر اساس آمار و ارقام سرمایه گذاری بخش خارجی در استان طی سال گذشته ۳.۵ برابر شده است که این‌ها نشانه‌های خوبی است. در استان ظرفیت‌های کشاورزی، صنعتی، معدنی و ... خوبی وجود دارد که این‌ها امکان خوبی برای فعالیت اقتصادی در استان است.  

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->