آیا مشکل پرداخت مستمری و حق پرستاریِ افراد دارای معلولیت حل شد؟ بازنشستگان تأمین اجتماعی نگران فرمول اجرای متناسب‌سازی حقوق هستند قول مساعد وزیر کار برای بازنشستگان؛ همسان‌سازی اجرا می‌شود مراد صحرایی: باید طوری کار کنیم که همه دانش آموزان طعم عدالت را بچشند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (جمعه، ۲۵ خرداد ۱۴۰۳) | وزش باد شدید خراسان رضوی را فرا می‌گیرد ترمیم حقوق پرسنل سلامت در بودجه ۱۴۰۳ وقوع رگبار و گردوخاک در برخی استان‌های کشور (۲۵ خرداد ۱۴۰۳) توصیه‌های رئیس جمعیت هلال‌احمر به حجاج ایرانی نتایج نهایی آزمون آموزگاری ۱۴۰۳ چه زمانی اعلام می‌شود؟ مرگ تلخ نوجوان یازده ساله مشهدی در استخر ذخیره آب (۲۴ خرداد ۱۴۰۳) مرگ کارگر میانسال به علت سقوط در چاله آسانسور (۲۴ خرداد ۱۴۰۳) هشدار شیوع انفجاری «تب دنگی» در مشهد| پروازهای امارات به فرودگاه هاشمی ‌نژآد خطرناک است اختلاف خانوادگی رنگ خون گرفت| یک کشته و دو مجروح در اقدام مسلحانه داماد جنایتکار (۲۴ خرداد ۱۴۰۳) آغاز تدوین طرح ارتقای کمی و کیفی خدمات هلال احمر به زائران مشهدالرضا(ع) قتل فجیع دخترعمو به خاطر عشق آتشین | قاتل ۲۳ ساله خودش را حلق‌آویز کرد قتل خونین مافیایی‌ها به خاطر یک دختر! برگزاری اختتامیه دوره زیست عفیفانه در مشهد شکایت از بیمارستان روانی به دلیل ضرب و جرح و مرگ مشکوک یک بیمار تصادف در خواف ۶ مصدوم برجای گذاشت (۲۴ خرداد ۱۴۰۳) زلزله نسبتاً شدید شهر قیر در حوالی شیراز را لرزاند + جزئیات (۲۴ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

وزیر آموزش و پرورش: اگر اصلاحات لازم انجام نشود، آینده خوبی در انتظار کشور نخواهد بود

  • کد خبر: ۱۷۹۶۷۱
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
وزیر آموزش و پرورش: اگر اصلاحات لازم انجام نشود، آینده خوبی در انتظار کشور نخواهد بود
وزیر آموزش‌وپرورش با تاکید بر این که سیمای آینده ایران را می‌توان از طریق آموزش و پرورش دید، تصریح کرد: اگر اصلاحات لازم انجام نشود، آینده خوبی در انتظار کشور نخواهد بود. اولویت هرکس که دل در گرو وطن و انقلاب داشته باشد، آموزش و پرورش است.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا مراد صحرایی صبح امروز در سی‌وهفتمین اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور ضمن گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به کشور، به تشریح روند برگزاری اجلاس سی و ششم پرداخت و گفت: چگونگی برگزاری اجلاس سال گذشته مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در آن اجلاس مهمانانی به ایراد سخنرانی پرداختند، اما فرصت گفتگو برای همکاران فرهنگی وجود نداشت. به همین دلیل امسال اجلاس به صورت ترکیبی یعنی مجازی و حضوری برگزار می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اجلاس امسال با شعار «معلم تمدن ساز، مدرسه اثربخش و ایران قوی» شروع به کار کرده است، اظهارکرد: تحول در آموزش و پرورش از معلم و با کمک معلم امکان‌پذیر است. در گذشته برنامه درسی نقطه عزیمت اجرای سند تحول قرار گرفت حتی نظام آموزشی را دچار تغییراتی کردیم و روی نوشتن برنامه درسی تاکید کردیم، اما نتیجه مطلوبی به دنبال آن حاصل نشد. در واقع از همان آغاز باید به دنبال این بودیم که نقطه عزیمت مدرسه و نقطه شروع تحول معلم باشد.

وی افزود: معلم عنصری است که اگر متحول شود، همه امور دچار تغییرات تحولی خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۵۲۱ مرکز تربیت معلم طی سال‌های دهه ۷۰ و ۸۰ فعال بوده‌اند، گفت: یک خطای راهبردی امروز کشور را به اینجا رسانده که معلم به عنوان هسته تحول‌سازی و قدرت ایران در جای خود نیست و آن از بین بردن و تضعیف مراکز تربیت معلم در آن مقطع بود.

صحرایی با اشاره به اینکه نقطه شروع رشد و پیشرفت در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، مدرسه است، اظهارکرد: معلم عامل این رشد و پیشرفت است. امروز در گام سوم تمدن‌سازی هستیم و باید پذیرفت که بدون معلم، تمدن‌سازی ممکن نیست و با وجود معلمان تمدن‌ساز مدارس قوی می‌شوند.

وی با تاکید بر این که سیمای آینده ایران را می‌توان از طریق آموزش و پرورش دید، تصریح کرد: اگر اصلاحات لازم انجام نشود، آینده خوبی در انتظار کشور نخواهد بود. اولویت هرکس که دل در گرو وطن و انقلاب داشته باشد، آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش با یادآور شدن این موضوع که باید به مدرسه بازگشت، اظهارکرد: بازگشتن به کلاس درس، بازگشتن به گذشته و شیوه‌های تربیت سنتی موضوعی اشتباه نیست، زیرا آن‌ها اصالت داشتند. نگاه به گذشته می‌تواند کلید حل مشکلات بزرگ باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه درباره ۱۰ موضوع مطرح شده برای اجلاس سی‌وهفتم گفتگو انجام می‌شود، گفت: شش برنامه ملی در دستور کار آموزش و پرورش است که اهتمام تمامی همکاران را می‌طلبد. این برنامه‌ها مبتنی بر سند تحول بنیادین است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: نقشه راه اجرایی سازی سند به عنوان برنامه عمل پیشرفت قابل توجهی داشته است و امیدواریم به زودی مسیر تایید و تصویب نهایی را طی کند.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبتنی بر چهار نگاشت حقوقی، رسانه ای، نهادی و مدرسه‌ای است، اظهار کرد: این نگاشت‌ها به صورت مفصل مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

صحرایی در پایان گفت: در خصوص سند تحول شش برنامه تربیت معلم و بهسازی نیروی انسانی، مهارت‌های نرم و سخت، احیای معاونت پرورشی و گسترش امید و نشاط و خودباوری در دستور کار قرار گرفته است، برنامه ملی فضای آموزشی، برنامه سنجش و شایستگی‌های عمومی و برنامه تقویت سواد خواندن را در دستور کار داریم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->