آخرین وضعیت طرقبه و شاندیز پس از بارش شدید باران از زبان فرماندار | یک نفر از مرگ حتمی نجات یافت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم ترافیک در تمامی معابر شهری مشهد پر حجم است (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) پس از بارش شدید همه محور‌های اصلی خراسان رضوی باز است (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) هشدار شهرداری مشهد؛ شهروندان از تردد در بلوار نماز جدا خودداری کنند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت از خدمات دهی قطار شهری مشهد در پی بارش شدید باران امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهدمقدس: مسیرهای پرخطر در مشهد مسدود شده است | همشهریان از تردد پرهیز کنند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال محدودیت ترافیکی در مسیر‌های منتهی به میادین اصلی مشهد در پی بارش شدید باران (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش شدید باران در جاده‌های خراسان رضوی (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) سرپرست مدیریت بحران خراسان رضوی: آمادگی صددرصدی داریم | بارش ۲۵ میلی‌متری در مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌آهن مشهد: تاخیر حرکت قطار‌ها در مشهد صفر است | مسافران زودتر به سمت راه‌آهن حرکت کنند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کدام خیابان‌ها و زیرگذر‌های های مشهد مسدود هستند؟ (شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) احتمال جاری شدن سیل از بالادست به سمت مشهد وجود دارد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه پرواز‌های فرودگاه مشهد طبق برنامه انجام خواهد شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حضور استاندار خراسان رضوی در مرکز کنترل و مدیریت ترافیک مشهد همزمان با بارش تگرگ و رگبار باران هشدار مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی: مشهدی‌ها خیابان‌ها را تخلیه کنند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ممنوعیت تردد در بزرگراه امام علی (ع) و تمامی پل‌های زیرگذر مشهد (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) رصد لحظه به لحظه وضعیت بارندگی مشهد در مرکز کنترل ترافیک مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس و فیلم فعالیت ۲۵۰ هزار نفر ساعت نیروی انسانی در سطح شهر پس از سیلاب مشهد تسهیلات ویژه پرداخت بدهی‌های ساختمانی شهرداری مشهد به مناسبت دهه کرامت
سرخط خبرها

۶ ویژه‌برنامه فرهنگی در دهه پایانی صفر در مشهد برگزار می‌شود

  • کد خبر: ۱۸۳۵۷۴
  • ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
۶ ویژه‌برنامه فرهنگی در دهه پایانی صفر در مشهد برگزار می‌شود
شهرداری مشهد در حوزه فرهنگی با همه توان مراسم و برنامه‌های عزای دهه آخر صفر را برگزار می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز مهمان‌های امام رضا (ع) کم‌کم دارند خودشان را به مشهد می‌رسانند و به همین منظور همه ارکان شهر از چند ماه پیش آماده مهمان‌داری و میزبانی از ۸ تا ۱۰ میلیون زائر طبق پیش‌بینی‌ها شده است. درکنار اقدامات حمل‌ونقلی و خدمات شهری و...، شهرداری مشهد در دهه آخر صفر امسال به صورت ویژه‌تری به موضوع‌های فرهنگی می‌پردازد و برنامه‌های گسترده‌ای برای این ۱۰ روز پیش‌بینی کرده است؛ اقداماتی که با پیاده‌روی جاماندگان اربعین آغاز شد و با فضاآرایی و پیش‌بینی برای اسکان زائران و طرح‌های فرهنگی مختلف مثل هر محله یک زائرسرا و. تا روز بعد از شهادت امام رضا (ع) ادامه خواهد داشت.

برپایی ۳۰۰ ایستگاه صلواتی

فضاآرایی شهر مشهد در دهه آخر صفر قرار است امسال گسترده‌تر از سال گذشته انجام شود و علاوه بر آستان قدس رضوی، هیئات مذهبی و تشکل‌ها با شهرداری همکاری خواهند داشت. معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، پیش از این از انجام فضاآرایی ویژه دهه آخر صفر در معابر و خیابان‌های منتهی به حرم خبر داده بود.

یوسف اسماعیل‌زاده گفت: ۴۰۰ سازه استرابورد، ۲۵۰ بیلبورد، ۴۷ قاب مفاخر، ۴۰۰۰ آویز ستونی، ۱۰۷۰ جلو اتوبوسی بخشی از فضاآرایی‌های دهه آخر صفر امسال مشهد است که از سوی شهرداری انجام می‌شود. همچنین فضاآرایی محیطی در قالب ۳ هزار و ۵۰۰ بیرقی بی‌آرتی، ۳ هزار بیرقی سردری، هشت عدد پرچم ساختمانی در میدان شهدا و ۱۵۰۰ عدد پرچم اهتزاز در مکان‌های خاص انجام شده است.

در ادامه محمد باغبان، رئیس اداره امور زائران سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، درباره مشارکت شهرداری با مردم و تشکل‌ها در برپایی موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی توضیح داد: مردم و تشکل‌ها با مشارکت شهرداری ۳۰۰ ایستگاه صلواتی در مسیر‌های منتهی به حرم مطهر رضوی و مبادی ورودی شهر برپا خواهند کرد و سیزده‌موکب در شهر با حضور تشکل‌های مربوط به بانوان نیز راه‌اندازی خواهد شد.

استقبال از زائران

امسال شهرداری مشهد با مشارکت تشکل‌های مردمی قرار است در پنج محور موضوع استقبال از زائران پیاده را دنبال کند و این اقدام برای زائران سواره در سه محور انجام خواهد شد. مبادی ورودی شهر در بولوار حر در جاده سرخس، محور مشهد- نیشابور، محور مشهد- قوچان، سه‌راه فردوسی، محور کلات و... برای زائران پیاده برنامه‌ریزی و پایانه مسافربری امام رضا (ع)، محور مشهد – نیشابور و محور قوچان ویژه استقبال از زائران سواره آماده و مهیا شده است. در این ایستگاه‌ها خدمات مختلفی از جمله نذورات، خیاطی، کفاشی، هلال احمر و خدمات درمانی، راهنمای زائر و دیگر خدمات عمومی، تخصصی و فرهنگی به زائران ارائه می‌شود.

«حسینیه ایران» ویژه برنامه میدان شهدا

براساس برنامه‌ریز‌ی‌های انجام شده، عرصه میدان شهدا قرار است به کانون برنامه‌های فرهنگی و هنری دهه آخر صفر تبدیل شود و علاوه بر پخش ۸۰ ساعت برنامه زنده از این عرصه، برنامه‌های گسترده‌ای برای زائران و مجاوران پیش‌بینی شده است که رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد درباره آن‌ها گفت: برنامه‌هایی مثل نمایش آیینی، برگزاری سرود، مراسم تقدیر از پیشکسوتان تعزیه و اختتامیه پاتوق‌های سرود انقلاب اسلامی با مشارکت حوزه انقلاب اسلامی دراین محل برگزار خواهد شد.

علی مسافری ادامه داد: «حسینیه ایران» ویژه‌ترین برنامه‌ای است که قرار است در میدان شهدا برگزار شود و عمده طراحی و تمرکز اصلی ما روی برگزاری این برنامه در عرصه میدان شهداست. در این مراسم ۱۰ هیئت مذهبی از شهر‌های مختلف کشور مراسم‌های آیینی و مذهبی ویژه خودشان را در میدان شهدا اجرا خواهند کرد.

باشگاه «مانا» با چای‌خانه قاسم‌بن‌الحسن (ع)

نوجوانان مشهدیِ باشگاه «مانا» خادمان زائران امام رضا (ع) خواهند شد و در موکب نوجوانان و چای‌خانه قاسم‌بن‌الحسن (ع) در میدان شهدا به زائران خدمت‌رسانی خواهند کرد. یوسف اسماعیل‌زاده، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با بیان اینکه رسالت باشگاه ارتباط‌گیری با نوجوانان است و قرار است تا از ظرفیت اعضای باشگاه در ایام دهه پایانی ماه صفر استفاده شود گفت: در کنار «چای‌خانه قاسم‌بن‌الحسن (ع)» قرار شده خدمات دیگری نیز به زائران دهه پایانی ماه صفر در میدان شهدا ارائه شود. براساس فراخوان‌های منتشر شده بیش از ۵۰۰ نوجوان از طریق تشکل‌ها برای خدمت‌رسانی به زائران در این برنامه که «قرار نوجوانی» نام دارد اعلام آمادگی کرده‌اند. همچنین موکب سوغات و هنر هم برپا خواهد شد که در آن دختران نوجوان فعالیت خواهند کرد.

راهنمایی ۲۴ ساعته زائران

ایستگاه‌های راهنمای زائر امسال برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران ۲۴ ساعته شدند. محمد باغبان، دبیر کمیته تکریم و استقبال ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد، با اعلام این خبر گفت: هجده پایگاه راهنمای زائر در اطراف حرم مطهر رضوی به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند و ۳۸ اکیپ هم به صورت سیار به راهنمایی زائران خواهند پرداخت.

۶ ویژه برنامه فرهنگی

سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری در دهه آخر صفر ۱۴۰۲ برای اجرای شش برنامه ویژه فرهنگی، برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای انجام داده است. در مسیر بهشت یکی از این برنامه‌هاست که با هدف ایجاد مسیر خدمت ویژه به زائران در قالب مشارکت در برپایی بیش از ۲۰۰ موکب در خیابان امام رضا (ع) اجرایی می‌شود. همچنین در برنامه پویش نایب‌الزیاره مردم به نیابت از شهدای دفاع مقدس به زیارت امام رضا (ع) می‌روند و در قرار زیارت تشرف گروهی اقشار خاص مثل ایثارگران، ساکنان حاشیه شهر، خانواده شهدا و... به حرم مطهر رضوی برنامه‌ریزی شده است.

«هر محله؛ یک زائرسرا» هم یکی دیگر از این ویژه‌برنامه‌هاست که در آن ظرفیت‌های مردمی برای اسکان زائران و ارائه خدمات به آن‌ها فعال می‌شود و در کنار آن جشنواره فیلم کوتاه و فراخوان «قدمت بر چشم» با محوریت نگاهی نو به فرهنگ میزبانی مشهدی‌ها از زائران برگزار خواهد شد. حسینیه ایران هم برنامه دیگری است که در سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری برای روز‌های دهه آخر صفر پیش‌بینی شده است که در آن هیئات مذهبی شهر‌های مختلف کشور در عرصه میدان شهدا به اجرای برنامه‌های آیینی و مذهبی خودشان می‌پردازند.

اجرای ۶ ویژه برنامه فرهنگی در دهه پایانی صفر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->