بورس تعطیل شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۰ واحد منزل مسکونی رایگان به مدت ۳ ماه در اختیار خانواده‌های سیل زده سپاه ۶۹ مشهد پیشرفت برقی‌سازی خط راه‌آهن مشهد-تهران صفر است | ۱۰۰ واگن مسافربری نو وارد شبکه حمل‌ونقل ریلی می‌شود نرخ میوه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول رئیس دایره بیمه کشاورزی خراسان‌رضوی: پرداخت غرامت به کشاورزان استان به‌سرعت انجام می‌شود بورس ۶۲ هزار واحد ریخت! | ۹۴ درصد نماد‌ها منفی شدند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مبلغ اجاره آپارتمان در منطقه راهنمایی مشهد سر به فلک کشید (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت فعالیت بازار طلای مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب در سکه همچنان وجود دارد سکه به کمتر از ۴۰ میلیون تومان سقوط کرد | حباب سکه کاهشی شد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | ریزش بی‌ارزش (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) خبر جدید وزیر راه درباره نهضت ملی مسکن امشب یارانه واریز می‌شود (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) رکوردشکنی سود بدون ریسک اوراق اسناد خزانه اسلامی + نمودار دلیل کاهش پی‌درپی نرخ دلار چیست؟ (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) سنگ اندازی سامانه‌های متعدد دولت الکترونیک پیش پای کسب وکار‌ها  دلیل کاهش شدید قیمت نات کوین چیست؟ حقوق اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ بازنشستگان کشوری واریز شد نحوه انتقال نات‌کوین از ربات تلگرام به کیف‌ پول و فروش آن + روش استیک‌کردن یا سرمایه‌گذاری کشف و توقیف ۲۱ تن پای مرغ غیربهداشتی در مشهد | در خرید گوشت چرخ‌کرده دقت کنید  در خواست اتاق اصناف مشهد از واحد‌های صنفی برای کمک به سیل‌زدگان استان ایران خودرو محصولات هایما را گران کرد+ جدول (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار در آستانه ورود به کانال ۵۶ هزار تومان (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) توزیع ۲۲ هزار تن انواع کود‌های یارانه‌ای بین کشاورزان خراسان رضوی طی سال جاری آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در خراسان‌رضوی | افزایش ۱۷ درصدی قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان
سرخط خبرها

بازار خودرو تا ۹ ماه دیگر رونقی ندارد

  • کد خبر: ۱۸۷۱۵۹
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸
بازار خودرو تا ۹ ماه دیگر رونقی ندارد
رییس اتحادیه صنف نمایشگاه داران خودرو مشهد گفت: به دلیل عدم وجود سرمایه‌گذار در بازار خودرو و نداشتن انگیزه برای خرید و فروش و اتمام پیک‌های مسافرتی بعید است در بازار خودرو حداقل تا ۹ ماه دیگر رونقی به وجود بیاید.

حسین حسینی در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص وضعیت بازار خودرو عنوان کرد: قیمت‌ها کماکان ثابت است و بازار در رکود به سر می‌برد. فصل مدارس آغاز شده و دیگر سفر و خرید و فروشی وجود ندارد.

وی در خصوص شگرد خودروسازان برای جلوگیری از ریزش بیشتر قیمت خودرو افزود: خودروسازان اگر بخواهند خودرو‌ها را تحویل دهند، حتی اگر ۱۰۰ میلیون هم محصول خود را گران‌تر کنند باز هم از بازار ارزان‌تر در می‌آید که باز هم باعث ریزش قیمت خودرو خواهد شد، اما هنوز خودرو‌های ثبت‌نامی در طرح‌های گذشته تحویل داده نشده است.

بازار خودرو همانند بورس دیگر سرمایه‌گذار ندارد

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه داران خودرو مشهد ادامه داد: در حال حاضر سرمایه‌گذار دیگر به بازار خودرو اعتمادی ندارد. بازار خودرو همانند بازار بورس شده است، و دیگر کسی در آن سرمایه‌گذاری نمی‌کند. بازگشت سرمایه‌گذاران به بازار خودرو زمان‌بر است که بعید می‌دانم با تحویل ندادن خودرو‌ها توسط خودروسازها، قیمت خودرو‌ها در بازار تغییری کند.

عدم برابری عرضه و تقاضا در بازار خودرو به روند کاهشی قیمت‌ها ادامه می‌دهد

حسینی تصریح کرد: تا زمانی که عرضه و تقاضا با یکدیگر برابری نکند قطعا قیمت ماشین یا گران خواهد شد و یا ریزش خواهد داشت. عرضه و تقاضا در بازار خودرو در حال حاضر با یکدیگر به شدت فاصله دارد. این موضوع نیز ملتزم آن است که قیمت‌های خودرو کماکان روند کاهشی داشته باشد.

امیدی به افزایش قیمت خودرو وجود ندارد

وی یادآور شد: امیدی به افزایش قیمت خودرو وجود ندارد. فروشنده‌ها به دلیل اینکه به نقدینگی خود نیازمندند مجبور می‌شوند ماشین خود را زیر قیمت به فروش برسانند که همین موضوع باعث کاهش قیمت خودرو می‌شود.

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه داران خودرو مشهد خاطرنشان کرد: اگر خودرو‌هایی که در انبار‌ها خوابیده وارد بازار شود و فروشندگان نیز بیشتر شوند، قیمت خودرو ریزش بیشتری خواهد داشت.

حسینی گفت: از زمانی که صحبت ماشین‌های وارداتی مطرح شد، مردم منتظر واردات ماندند. همچنین شایعاتی در فضای مجازی مطرح شد که قیمت خودرو‌های وارداتی پایین‌تر از ماشین‌های ایرانی است. زمانی که این اتفاق رخ داد، کسانی که در بازار خودرو سرمایه‌گذاری کرده بودند، همان ابتدا سرمایه خود را از بازار بیرون کشیدند. این سرمایه‌ها باعث شد که باز هم قیمت خودرو ریزش پیدا کند.

بازار خودرو در ماه‌های آینده چه روندی خواهد داشت؟

وی در خصوص پیش‌بینی‌اش از آینده بازار خودرو گفت: در حال حاضر زمان مسافرت‌ها به اتمام رسیده و در نوروز هم به دلیل تقارن با ماه رمضان، بعید است با پیک مسافرتی همراه شویم. پس از آن هم با امتحانات مدارس روبرو می‌شویم، از همین رو بعید می‌دانم حداقل ۸ تا ۹ ماه دیگر بازار خودرو رونق پیدا کرده و خرید و فروشی اتفاق بیافتد.

حسینی افزود: چون دیگر انگیزه‌ای برای خرید و فروش و پیک مسافرتی هم وجود ندارد، سرمایه‌گذاری هم در بازار نیست. وقتی این دلایل را کنار یکدیگر بگذاریم باعث می‌شود بازار خودرو به طور خودکار قفل شود، مگر اینکه دولت بخواهد رونقی به بازار بدهد، اما من امیدی از رونق مجدد بازار حداقل تا نوروز نمی‌بینم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->