برخورد پراید با تریلی در خواف ۲ کشته داشت + عکس اختتامیه پویش "نان و مهر" ویژه دانش آموزان مناطق محروم برگزار شد | توزیع ۶۰هزار صبحانه گرم در ۲۲۰ مدرسه خراسان رضوی خرید ملک ورثه‌ای چه دردسرهایی دارد؟ رییس کمیته امداد: ۳۰۰ هزار میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان داده می‌شود قتل اشتباهی در جنوب تهران (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) عبدالرسول پورعباس سرپرست سازمان ملی سنجش شد تغییر روند رسیدگی به معافیت پزشکی سربازان تصادف شدید خودرو پراید و میکسر در بزرگراه پیامبر اعظم(ص)+تصویر جزئیات برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ویژه داوطلبان سیل‌زده (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ورود ۱۴۵ هزار گردشگر سلامت به مشهد در سال ۱۴۰۳ مصرف کدام کنسروها ممنوع است؟ طرز تهیه کیک توت‌فرنگی با مارمالاد و کرم کاستارد + عکس کشف ۷۳ فقره سرقت ضبط و پخش خودرو در مشهد دستبرد ۸ میلیاردی به یک ساعت‌فروشی در مشهد ویدئو | فرود بدون چرخ یک هواپیمای باری در فرودگاه استانبول پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری در مشهد چه مقدار آب برای سلامت کلیه‌ها لازم است؟ بهترین روش برای نو و تمیز نگه‌داشتن فرش‌ها علت چرخش مچ پا چیست؟ عوامل خطر «زوال عقل زودرس» را بشناسید
سرخط خبرها

جزئیات طرح مهم مجلس برای تغییر قانون سربازی (۲۳ مهر ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۸۹۰۳۳
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵
جزئیات طرح مهم مجلس برای تغییر قانون سربازی (۲۳ مهر ۱۴۰۲)
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از طرح‌های کمیته دفاعی کمیسیون متبوعش برای اصلاح قانون سربازی صحبت کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، جلیل رحیمی جهان‌آبادی درباره تغییر قوانین خدمت سربازی گفت: در کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بعضی از نمایندگان طرحی در خصوص خدمت سربازی دارند که هم‌اکنون در حال بررسی است و می‌خواهیم دو مشکل را در بحث نظام وظیفه تعیین تکلیف کنیم.

وی اظهار کرد: موضوع اول این است که عده‌ای از جوانان به دلایلی در حال تحصیل در خارج از کشور هستند که بسیاری از این‌ها خدمت سربازی را انجام نداده‌اند و برای رفت و آمد به کشور و دیدار با خانواده‌هایشان با مشکل مواجه هستند لذا می‌خواهیم این امر را برای دانشجویانی که در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم تحصیل می‌کنند، تعیین تکلیف کنیم تا بتواند با معافیت تحصیلی که دارند به کشور رفت و آمد کند و انقطاع فرهنگی رخ ندهد و به خانواده‌ها فشار نیاید، چون گاهی‌وقت‌ها خانواده‌ها مجبورند برای دیدار با فرزندشان به کشور محل تحصیل یا به یک کشور ثالث بروند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: مشکل دوم بحث نخبگان و تحصیل‌کردگان است که خدمت نظام وظیفه را انجام نداده‌اند.

وی افزود: اگر از افراد تحصیل‌کرده در پادگان‌ها نگهداری کنیم تا به کار‌های روزمره بپردازد نمی‌توانیم از این افراد استفاده مفید داشته باشیم چراکه این افراد می‌توانند به شیوه‌های دیگر خدمت کنند. برای این امر هم در کمیته دفاعی برنامه‌ریزی صورت گرفته و این موارد در حال اصلاح است.

رحیمی جهان‌آبادی اظهار کرد: امیدواریم در هر دو حوزه بتوانیم خروجی کمیته و کمیسیون امنیت ملی را به صحن بیاوریم و تاییدیه آن را بگیریم تا به قانون تبدیل شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در حوزه نظام وظیفه جدای از تایید مجلس و شورای نگهبان به نظر ستادکل نیرو‌های مسلح هم احتیاج داریم، چون تصمیم‌گیر حوزه نظام وظیفه است و ما تلاش می‌کنیم همکاری و همفکری لازم با نیرو‌های مسلح را داشته باشیم و احتمالا بعد از برنامه هفتم این امر در دستورکار مجلس قرار می‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->