کار شناسایی پهپاد ترکیه‌ای ‌‌در منطقه سقوط بالگرد با مشکل مواجه شد‌  اطلاعیه شماره ۴ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر قاتل بی رحم پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد بازداشت شد همراهی نکردن قشر متوسط جامعه با نهضت افزایش جمعیت متادون سالانه جان ۳ هزار نفر را می‌گیرد ریزش آوار ساختمان در حال تخریب + تصویر (۳۰ اردیبهشت) تمدید ساعات کاری دفاتر ازدواج به مناسبت میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) کشف ۱۴۰۰ گرم تریاک از معده یک قاچاقچی در بجستان (۳۰ اردیبهشت) سپاه مشهد و اصناف تامین برخی کالاهای ضروری سیل‌زدگان مشهد را برعهده گرفتند ادامه بارندگی و مه تا فرداشب در منطقه حادثه بالگرد رئیس‌جمهور بازداشت زن‌وشوهر کلاهبردار (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بالگرد حامل ابراهیم رئیسی از چه نوعی بود؟ + تصویر بازدید از موزه‌های تاریخ طبیعی کشور تا سوم خرداد ماه رایگان است پهپاد‌های هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور اعزام شدند شهرستان ورزقان کجاست و چقدر با تبریز فاصله دارد؟ منطقه جلفا کجاست؟ عواقب اجاره کارت‌های بانکی پلمب ۱۳ پاتوق خرده فروشان مواد افیونی در مشهد روزگار تلخ مرد مشهدی پس از ۵ ازدواج ناموفق پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ٣٠ اردیبهشت ١۴٠٣) | آغاز مجدد بارش باران و رعدوبرق از اواسط هفته
سرخط خبرها

رئیس سازمان غذا و دارو: محدودیتی در عرضه شیرخشک وجود ندارد

  • کد خبر: ۱۸۹۱۴۴
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
رئیس سازمان غذا و دارو: محدودیتی در عرضه شیرخشک وجود ندارد
رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به رفع مشکل کمبود شیرخشک تا یک‌ماه‌ آینده، گفت: فعلا محدودیتی در عرضه شیرخشک به هر کد ملی نوزاد، وجود ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید حیدر محمدی امروز در حاشیه همایش روز جهانی غذا در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر موضوع کمبود شیرخشک و عدم تامین ارز موردنیاز تولیدکنندگان این محصول برای واردات مواد اولیه شیرخشک، اظهار کرد: ارز موردنیاز واردات مواد اولیه شیرخشک در حال حاضر تخصیص داده شده و در چندماه گذشته در زمینه انتقال ارز به مشکل خورده بودیم که ناشی از مشکلات حاصل از تحریم بوده و این موضوع در حال حاضر رفع شده است؛ ما به تولیدکننده‌ها اعلام کردیم که تاخیر ایجادشده در انتقال ارز را جبران کنند تا نیاز به واردات نداشته باشیم.

وی افزود: برای بخشی از محصولات شیرخشک که دچار کمبود شده بودند مجوز موقت واردات صادر کرده‌ایم که میزان آن زیاد نیست. واردات موقتی و کوتاه مدت خواهد بود و با کمک تولیدکننده‌ها مشکل را مرتفع می‌کنیم و برآوردمان این است که تا یک ماه آینده مشکل کمبود شیرخشک برطرف خواهد شد.

محمدی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا محدودیتی در تعداد شیرخشک عرضه شده به ازای هر کد ملی وجود دارد؟ بیان کرد: خیر؛ فعلاً محدودیتی وجود ندارد و با کمک متخصصان اطفال و تغذیه در حال ارزیابی شرایط هستیم تا اگر نیاز شود، حداکثر سقف مجاز تخصیص شیرخشک به ازای هر کد ملی را مشخص کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: براساس تکلیف قانونی‌مان، شیرخشک‌های رژیمی و رگولار (معمولی) در سامانه تی‌تک برای شفافیت در زنجیره توزیع شیرخشک ثبت می‌شوند و اگر داروخانه‌ای شیرخشک را ثبت نکند سهمیه شیرخشکش قطع خواهد شد.

وی در واکنش به ادعای برخی داروخانه‌داران مبنی بر تحمیل هزینه به داروخانه‌ها بابت ثبت شیرخشک در سامانه سازمان غذا و دارو نیز گفت: داروخانه‌های قانونمند در حال اجرای این طرح هستند و این ثبت هیچ هزینه‌ای برای داروخانه‌ها ندارد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->