دستگیری مرد مامورنما در شهرک شهید رجایی مشهد واژگونی وانت در دزفول ۷ زن کارگر را مصدوم کرد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) هلال احمر به ۱۱۳۱ نفر از شرکت کنندگان در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی (ره) خدمات ارائه داد غرق شدن کودک ۸ ساله مشهدی در استخر گلخانه زلزله در میمند فارس (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) حریق خودرو پژو ۲۰۶ و تلاش آتش نشانان برای پیشگیری از انفجار +تصاویر(۱۴ خرداد ۱۴۰۳) تهران از فردا (۱۵ خرداد) بارانی می‌شود اعضای باند حرفه‌ای که کارشان «مختومه کردن پرونده‌ها» بود راهی زندان شدند| همدستی سه کارمند دادگستری با تبهکاران! غم‌های بزرگ چه بلایی بر سر تیروئید ما می‌آورند؟ جاده چالوس به کرج مسدود شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) پیش بینی وزش باد به عنوان پدیده غالب در خراسان رضوی (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) بایدها و نبایدهای طب سنتی درباره نوشیدن آب در روزهای گرم سال+ اینفوگرافی نکات مهمی که باید درباره واکسن «پنوموکوک» بدانید کشف بیش از ١۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اعمال می‌شود؟ آب پاکی روی دست بازنشستگان تامین اجتماعی | چرا همسان سازی حقوق برای تمام بازنشستگان اجرا نمی‌شود؟ «وام ازدواج» فرزندان بازنشستگان کشوری واریز شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) خاطرات شنیدنی پزشک امام(ره) از توجه ایشان به توصیه پزشکان بازداشت دو سارق موتورسیکلت در تهران| آنها پدر و پسر بودند دستگیری سارق سابقه‌دار حین سرقت از اداره ثبت‌احوال
سرخط خبرها

لزوم تدوین نقشه راه آب مشهد با همکاری دستگاه‌های مرتبط

  • کد خبر: ۱۸۹۲۸۱
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
  • ۲
لزوم تدوین نقشه راه آب مشهد با همکاری دستگاه‌های مرتبط
مدیر پروژه شهر دوستدار آب شهرداری مشهدمقدس بر لزوم تدوین نقشه راه‌آب مشهد با همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط به عنوان راهکاری برای تعادل‌بخشی و توسعه در این حوزه تأکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، ناصر صداقت در این خصوص اظهار کرد: عبور از ساختار آسیب‌پذیر در موضوع آب شهر مشهد، توجه به وضعیت فعلی و ایجاد نگاهی قابل دستیابی به آینده توسط تصمیم‌گیران و سیاست‌گذاران شهری را می‌طلبد و برای این موضوع باید متغیر‌های توسعه سرزمینی در برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای و سیاست‌گذاری‌های کلان یک منطقه یا حتی کشور مشخص باشد.

وی ضمن اشاره به موضوع شرایط بحرانی آب مشهد، افزود: موضوع آب شهر مشهد بیشتر از گذشته نیازمند برنامه مدیریتی و جامع با همکاری دستگاه‌های مرتبط است، افزایش سطوح زیرکشت در منطقه‌ای با اقلیم خشک، توسعه شهر مشهد بیش از توان اقلیمی منطقه، حفر چاه‌های غیرمجاز و مجاز بیشتر از توان آبخوانی، همگی نشانگر بحران آبی این دشت است.

صداقت در خصوص تدوین نقشه راه تعادل‌بخشی منابع و مصارف آب مشهد تصریح کرد: جامع‌نگری و توجه به برنامه‌های توسعه بلندمدت در موضوع آب با تمرکز بر پیوند‌های انرژی، کشاورزی و محیط زیست راهکاری است که ما را در عبور از شرایط موجود یاری می‌کند، در این خصوص لازم است با همکاری و مشارکت همه بخش‌ها به سوی تدوین نقشه راهی جامع برای دشت مشهد و حوزه کشف‌رود گام برداشت تا بتوان سندی برای بهبود و تعادل‌بخشی منابع و مصارف آب این دشت تنظیم کرد.

مدیر پروژه شهر دوستدار آب شهرداری مشهدمقدس در پایان یادآور شد: هدف شهر دوستدار آب این است که ضمن حفظ آب و محیط زیست شهری با همت همه نهادها، بتواند بهبود شرایط زیست شهری را برای مجاوران و زائران حضرت ثامن الائمه(ع) فراهم کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
0
0
مشکل مشهد اینه که تمام آب روستاهای اطرافش راهی مشهد شده و روستاها خشک شده تا مشهد آب داشته باشه. به همین دلیل تمام روستایی ها چون زمیناشون ارزون شده و خانه های شهر مشهد گرون میشه به طرف مشهد مهاجرت کردن تا هم پولشون از دست نره هم آب خوردن داشته باشنو هم اختلاف طبقاتی کم میشد. . درصورتی که اگر مهاجرت معکوس میشد خیلی بهتر بود وسعت شهر باعث می‌شد که ترافیک کم. آب هوای سالم‌تر ورفاه بیشتر شه. مشکل دوم چمن‌های بلورها و پارک‌ها هست که 100 برابر یک زمین گوجه آب لازم داره. یک متر گوجه هفته ای ده لیتر آب لازم داره ولی چمن یک متر 1000 لیتر آب در هفته میخوره.
منتقد سبز
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
0
0
درود بر مشهدی های عزیز، متاسفانه شهرداری مشهدPlan کوتاه مدت و بلندمدت جامع ای ندارد و اگر داشته با تعویض شورای شهر و شهردار ها، برنامه ها عوض و ... شده اند و خدمات شهری و مشهد پایتخت معنوی جهان اسلام و ... سیاسی شده و باعث کاهش مشارکت مردم در اکثر امور گردیده و این دیدگاه براشون ایجاد شده که دستگاه های دولتی به ملت بیشتر به اسکناس می‌نگرند و جای خدمتگزار با ملت عوض شده. در امور آب هم که وزارت نیرو با آن عظمت و پر مهندس بابرکت بیشتر به فکر تجارت و تعاونی اراضی و ... در خارج مشهد می‌باشند. در حالیکه حداقل به روشهای گوناگون میتوان از دانش و تخصص و تکنولوژیهای پیشرفته روز دنیا با هزینه کمتری بهره برد. متاسفانه عملکرد واقعی و با برنامه نمی بینم و اگر پیدا شود باید دید به ازای آن چقدر هزینه یا مواردی فدا کردند. التماس تفکر
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->