سانحه رانندگی در سبزوار هشت مصدوم برجا گذاشت (۲۵ خرداد ۱۴۰۳) اعتراض نماینده ولی فقیه به بازداشت زائران ایرانی در حج هنوز نمی‌توان زمان دقیقی برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام کرد! حق اولاد و عائله‌مندی بازنشستگان با حقوق خرداد ماه ۱۴۰۳ پرداخت می‌شود + جزئیات آیا مشکل پرداخت مستمری و حق پرستاریِ افراد دارای معلولیت حل شد؟ بازنشستگان تأمین اجتماعی نگران فرمول اجرای متناسب‌سازی حقوق هستند قول مساعد وزیر کار برای بازنشستگان؛ همسان‌سازی اجرا می‌شود مراد صحرایی: باید طوری کار کنیم که همه دانش آموزان طعم عدالت را بچشند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (جمعه، ۲۵ خرداد ۱۴۰۳) | وزش باد شدید خراسان رضوی را فرا می‌گیرد ترمیم حقوق پرسنل سلامت در بودجه ۱۴۰۳ وقوع رگبار و گردوخاک در برخی استان‌های کشور (۲۵ خرداد ۱۴۰۳) توصیه‌های رئیس جمعیت هلال‌احمر به حجاج ایرانی نتایج نهایی آزمون آموزگاری ۱۴۰۳ چه زمانی اعلام می‌شود؟ مرگ تلخ نوجوان یازده ساله مشهدی در استخر ذخیره آب (۲۴ خرداد ۱۴۰۳) مرگ کارگر میانسال به علت سقوط در چاله آسانسور (۲۴ خرداد ۱۴۰۳) هشدار شیوع انفجاری «تب دنگی» در مشهد| پروازهای امارات به فرودگاه هاشمی ‌نژآد خطرناک است اختلاف خانوادگی رنگ خون گرفت| یک کشته و دو مجروح در اقدام مسلحانه داماد جنایتکار (۲۴ خرداد ۱۴۰۳) آغاز تدوین طرح ارتقای کمی و کیفی خدمات هلال احمر به زائران مشهدالرضا(ع) قتل فجیع دخترعمو به خاطر عشق آتشین | قاتل ۲۳ ساله خودش را حلق‌آویز کرد قتل خونین مافیایی‌ها به خاطر یک دختر!
سرخط خبرها

۴۰۰ داروخانه زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد از فهرست توزیع شیرخشک حذف شدند

  • کد خبر: ۱۹۴۰۲۱
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
۴۰۰ داروخانه زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد از فهرست توزیع شیرخشک حذف شدند
بر‌اساس اعلام دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، ۵۰‌درصد داروخانه‌های زیرنظر این دانشگاه کدملی نوزاد را ثبت نمی‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز حدود یک ماه از اجرای طرح توزیع شیرخشک با کد‌ملی نوزاد در مشهد می‌گذرد و به گفته رئیس اداره امور فراورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و شیرخشک معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، اکنون ۵۰‌درصد داروخانه‌های زیرمجموعه دانشگاه، کد‌ملی را در سامانه تیتک ثبت نمی‌کنند و در‌واقع بدون ثبت کدملی شیرخشک را توزیع می‌کنند؛ مسئله‌ای که به‌گفته جواد دانایی، سبب شده است سهمیه برخی از داروخانه‌ها در توزیع شیرخشک بسوزد.

دانایی در گفتگو با خبرنگار شهرآرا درباره جزئیات بیشتر این مسئله اظهار کرد: از ۱۹۸۸ داروخانه‌ای که زیرنظارت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد هستند، چهارصد داروخانه به‌دلیل ثبت نکردن کد‌ملی نوزادان برای دریافت شیرخشک حذف و چهار داروخانه نیز برای برخورد به تعزیرات ارجاع داده شده‌اند.

بر‌اساس آمار رسمی، در مشهد هشتصد داروخانه خصوصی و شصت داروخانه دولتی وجود دارد؛ با‌این‌حال دانایی درباره اینکه چه تعداد از داروخانه‌های مشهد از فهرست توزیع شیرخشک حذف شده‌اند، چیزی نگفت.

رئیس اداره امور فراورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و شیرخشک معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی این را هم گفت که در بازرسی از داروخانه‌‎های متخلف ملاحظاتی داشتیم تا مردم در دسترسی به شیرخشک دچار مشکل نشوند؛ برای مثال در شهرستان‌هایی که یک داروخانه دارند، به آن‌ها اخطار دادیم و از فهرست حذف نشدند.

دانایی با بیان اینکه وزارت کشور به تعهدات خود مبنی بر صدور کد اختصاصی برای اتباع جهت گرفتن شیرخشک عمل نکرده است، گفت: اتباع باید برای دریافت شیرخشک به دفتر‌های کفالت مراجعه کنند تا بر‌اساس کدی که به آن‌ها تعلق می‌گیرد، شیرخشک را تحویل بگیرند، اما این فرایند زمانبر است و دفتر‌های کفالت فعلا این اقدام را انجام نمی‌دهند؛ بنابراین بسیاری از اتباع، بدون ثبت در سامانه، شیرخشک را دریافت می‌کنند. پیش‌بینی می‌کنیم این زیرساخت‌ها به‌زودی مهیا و ۵۰‌درصد دیگر هم در سامانه ثبت شود.

به گفته او، علاوه‌براین، برخی داروخانه‌ها هم بدون ثبت در سامانه، شیرخشک را توزیع می‌کنند که این اقدام تخلف است.

دانایی با تأکید بر اینکه دانشگاه علوم‌پزشکی همه داروخانه‌هایی را که به آن‌ها شیرخشک برای توزیع می‌دهد، رصد می‌کند، خاطرنشان کرد: داروخانه‌هایی که هیچ ثبتی نداشته باشند، از فهرست ما حذف و داروخانه‌های دیگر جایگزین می‌شوند. او ادامه داد: داروخانه‌های متخلف، علاوه بر حذف از فهرست تحویل شیرخشک، در‌صورت تکرار، به تعزیرات معرفی خواهند شد.

دانایی همچنین از افزایش ۱۵‌درصدی میزان سهمیه شیرخشک دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد نسبت به ماه‌های قبل خبر داد و گفت: در شهر‌های خراسان‌رضوی بر‌اساس جمعیت، توزیع شیرخشک انجام می‌شود و اکنون وضعیت توزیع نسبت به ماه‌های قبل بهتر شده است و با کمبودی مواجه نیستیم.

تخصیص ۹۰۰‌هزار قوطی شیرخشک به استان

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد نیز در‌این‌باره گفت: حدود ۹۰۰‌هزار قوطی شیرخشک در ماه‌های مهر و آبان به خراسان‌رضوی تخصیص یافته است. به گزارش وبدا، علی روحبخش خاطرنشان کرد: در مهر‌ماه امسال ۴۰۱‌هزار‌و‌۴۴۸ قوطی شیرخشک به استان تخصیص یافت که از این میزان ۸۸‌درصد جذب شده است و در آبان‌ماه نیز ۴۶۱‌هزار‌و‌۴۷۰ قوطی شیرخشک تخصیص یافته که تاکنون ۲۳‌درصد جذب شده است. او با بیان اینکه توزیع و استعلام‌گیری ثبت داروخانه‌های زیرنظارت دانشگاه از سامانه زنجیره تأمین به‌صورت مستمر بازدید و ارزیابی می‌شود، تصریح کرد: از تاریخ ۲۰‌مهر‌ماه تاکنون ۱۰۹‌مورد بازدید از داروخانه‌های زیر‌پوشش درخصوص نحوه توزیع شیرخشک انجام شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->