اختصاص معلم خصوصی و سالن مطالعه برای دانش آموزان سیدی مشهد که امتحان نهایی دارند انجام ۲۰۰ عملیات آتش‌نشانی مرتبط با سیل مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) غربالگری جنین ممنوع شده یا استاندارد؟ محمد، دومین نام پرطرفدار پسران در انگلستان شد! تداوم بارش شدید باران و تگرگ در خراسان‌رضوی | انسداد ۳ مسیر جاده‌‌ای در استان (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوت یک موتورسوار براثر تصادف در میدان استقلال مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعداد تماس‌های اورژانس مشهد رکورد زد | از تماس‌های غیراورژانسی بپرهیزید (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) احتمالاً دیگر بارشی به این میزان در مشهد نداریم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای مرحله دوم طرح هوشمند کنترل سارقان با پابند الکترونیک امتحانات نهایی دانش‌آموزان لغو شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ناتوانی در صدور کارت امتحانات نهایی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی | شدت بارش‌ها از روز یکشنبه کاهش می‌یابد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دانش‌آموزان بدون کارت امتحان نهایی، به مدرسه یا میزخدمت مستقر در نواحی آموزش‌وپرورش مراجعه کنند میدان امام علی (ع) به امام حسن (ع) بسته شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از سکه ولایت عهدی امام رضا(ع) در مشهد کشف ۴۰ کیلوگرم چای تریاکی در فرودگاه امام (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حضور ۳۸۰ پزشک و پرستار در شهرستان‌های خراسان‌رضوی (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی حوزه سلامت مشهد برای مواجهه با حوادث احتمالی ناشی از سیلاب بیش از ۴ هزار تماس با اورژانس مشهد درپی بارش باران‌های سیل‌آسا
سرخط خبرها

غربالگری دیابت و فشارخون ۲میلیون کارگر در خراسان رضوی (۲۰ دی ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۰۵۴۶۳
  • ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
غربالگری دیابت و فشارخون ۲میلیون کارگر در خراسان رضوی (۲۰ دی ۱۴۰۲)
مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد امروز چهارشنبه(۲۰ دی ۱۴۰۲) در مرکز بهداشت استان برگزار شد.

مجید جعفری‌نژاد، معاون فنی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در ابتدای این مراسم با اشاره به ضرورت‌های حفظ سلامت اجتماعی و پیشگیری از ابتلا به دیابت و فشارخون عنوان کرد: پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون با هدف کنترل سلامتی جامعه هدف و جلوگیری از بروز آسیب‌های آینده طراحی شده است.

وی ادامه داد: امروزه بیش از ۶۰ درصد از جامعه ما دارای شاخص توده بدنی بالایی هستند و ۳۰ درصد جامعه نیز دیابتی شده اند که این، به سبک زندگی اشتباه ما باز می‌گردد.

جعفری‌نژاد خاطرنشان کرد: از ابتدای آغاز طرح غربالگری دیابت و فشارخون، ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از افراد بالای ۱۸ سال در محدوده تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی مشهد شناسایی شده‌ که یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از آنان تحت غربالگری قرار گرفته‌اند و با تفاهم‌نامه‌ای که با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد خواهیم کرد، جامعه هدف این اداره را هم پوشش خواهیم داد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار شهرآرانیوز مبنی بر الزامات این غربالگری و هم‌پوشانی آن با آزمایش‌های بدو استخدام کارگران توضیح داد: آنچه مشخص است این است که طبعا رفتار‌های بدنی افراد همواره یکسان نیست و بعید است کسی که معاینات بدو استخدام را سپری می‌کند، مثلا ۳ سال بعد هم به همان صورت باقی بماند.

پوشش حداکثری سلامت کارگری

همچنین محمدامین بابایی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در ادامه این مراسم طی سخنانی عنوان کرد: سلامت نیروی کار برای ما اهمیت فراوانی دارد و بازرسی‌های بسیاری با همکاری معاونت بهداشتی در حوزه ایمنی داشته‌ایم.

وی با اشاره به فعالیت‌های مشترک با شبکه بهداشت ادامه داد: گزارش‌های مشترک در حوزه سلامت برپایه اهمیت سلامت کارگران و کارفرمایان برای ما حائز اهمیت است و امروز هم محور فعالیت مشترک ما غربالگری ملی دیابت و فشارخون است.

بابایی ادامه داد: ما در سراسر استان قریب به ۲ میلیون نفر جامعه کارگری داریم که در قالب این غربالگری مورد معاینه قرار خواهند گرفت و پس از پایان این طرح ملی، بازهم به فعالیت‌های مشترک با معاونت بهداشتی دانشگاه ادامه خواهیم داد.

وی درخصوص اقدامات لازم پس از غربالگری کارگران توضیح داد: افرادی که مبتلا به دیابت و فشارخون شده باشند، به صورت رایگان در مراکز درمانی تامین اجتماعی تحت درمان قرار خواهند گرفت و در صورت افزایش بیماری یا سایر موارد، می‌توانند از مرخصی‌های استعلاجی هم بهره‌مند شوند.

گفتنی است، از الزامات تفاهم‌نامه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با معاونت بهداشت دانشگاه، بهره‌مندی از ظرفیت‌های طرفین در زمینه فرهنگ‌سازی و سواد سلامت و پیشگیری از بیماری در کارگران خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->