همه چیز درباره خواص گوجه سبز | میوه ترش و خوشمزه بهاری چند صبحانه فوق العاده برای کودکان| راهنمای کامل صبحانه برای کودکان ثبت تردد بیش از ۲ میلیون وسیله نقلیه در راه‌های خراسان رضوی جذب ۱۱ هزار معلم جدید در خراسان رضوی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ تسویه حساب معوقات حقوق بازنشستگان شروع شد (۸ خرداد ۱۴۰۳) | زمان اجرای همسان‌سازی با احکام جدید اعلام شد خبر جدید درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ۱۴۰۳ | بازنشستگان منتظر خبر‌های خوش همسان‌سازی حقوق باشند (۸ خرداد ۱۴۰۳) کافه سگ‌ها در تهران پلمب شد + فیلم توقف پنج‌ساعته پرواز‌های بین‌المللی مهرآباد در روز ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ سؤالات امتحان علوم پایه نهم دانش‌آموزان را شوکه کرد اطلاعیه مهم تأمین‌اجتماعی: بیمه‌شدگان اطلاعات حساب خود را به‌روز کنند + لینک سایت پرداخت معوقات حقوق فروردین بازنشستگان کشوری در برخی استان‌ها آغاز شد + جزئیات (۸ خرداد ۱۴۰۳) ثبت‌نام بیش از ۲۷ هزار جامانده نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی زودتر اجرایی شود رکورد اهدای عضو در مشهد شکسته شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی ( ٨خرداد ١۴٠٣) | افزایش باد و بارش‌های رگباری در ساعات بعدازظهر رشد ۱۴۰ درصدی تعداد روز‌های دارای هوای پاک در مشهد اعمال‌قانون ۱۷۰۱ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۰ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۸ خرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بولوار کوثر، میدان آزادی و پل ابوطالب در مشهد (۸ خرداد ۱۴۰۳) ۴۰ نکته کاربردی برای صرف غذا در محل کار | آداب یک ناهار کاری
سرخط خبرها
حقدادی عنوان کرد:

بیشتر کمبودها در مهدهای کودک متوجه ماسک، دستکش و ژل است

  • کد خبر: ۲۱۰۰۱
  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
بیشتر کمبودها در مهدهای کودک متوجه ماسک، دستکش و ژل است
معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی اظهار کرد: بیشتر کمبودها در مهدهای کودک متوجه ماسک، دستکش و ژل است، اگر کودکان حضور پیدا کنند قطعأ با کمبود مواجه خواهیم شد، ولی در حال حاضر با توجه به اینکه مهدها تعطیل هستند مشکلی نیست.
به گزارش شهرآرانیوز، پس از آن که بحث پرداخت شهریه مهد‌های کودک طی چند روز اخیر باعث نارضایتی والدین شد، مدیران بهزیستی کشور و اداره کل استان نسبت به چگونگی پرداخت شهریه و بررسی شرایط موجود به اظهار نظر پرداختند.

غلامحسین حقدادی ضمن توضیح شرایط موجود گفت: بین والدین و مدیر مهدکودک در هنگام ثبت نام قراردادی به امضاء رسیده که در آن ذکر شده حتی اگر یک روز از ماه فرزندشان را به مهد ببرند شهریه آن ماه را باید به صورت کامل پرداخت کنند و این مطلب بین دو نفر پذیرفته شده است.

وی عنوان کرد: والدین برای هر ماهی که نخواهند فرزند خود را به مهدکودک ببرند باید از ماه قبل آن به مدیر مهد اعلام کنند و در این صورت الزامی هم به پرداخت شهریه نیست، ولی، چون اسفند بچه‌ها ثبت‌نام بودند و از قبل هم اعلام نشده و از سویی تعطیلی پیش آمده براساس تصمیم دستورالعمل سراسری بوده، باید شهریه توسط والدین پرداخت گردد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی اظهار کرد: در حال حاضر عمده مشکلات برای خانم‎های کارمندی است که، چون خودشان تعطیل نشدند، باید یا برای فرزندشان پرستار بگیرند و یا به گونه دیگری کودکشان را نگهداری کنند.

وی مطرح کرد: تعطیلی مهد‌ها تابع دستور رئیس ستاد کرونای هر استان، و به طور طبیعی مسئولیت تعطیلی مهد‌ها در خود بهزیستی متوجه خود مدیر کل است که از ستاد استان دستور می‎گیرد، بنابراین تا زمانی که این ستاد‌ها دستور ندهند مهدکودک‌ها بسته خواهند بود.

حقدادی عنوان کرد: بیشتر کمبود‌ها در مهد‌های کودک متوجه ماسک، دستکش و ژل است، اگر کودکان حضور پیدا کنند قطعأ با کمبود مواجه خواهیم شد، ولی در حال حاضر با توجه به اینکه مهد‌ها تعطیل هستند مشکلی نیست.

وی تصریح کرد: دستورالعمل‎های وزارت بهداشت از جمله نحوه ضد عفونی کردن و فعالیت‎ها برای روش‎های مقابله و پیشگیری با ویروس کرونا در همان روز‌های اول برای تمامی مهد‌ها فرستاده شده و باید برهمان اساس عمل کنند.

حقدادی گفت: در حال حاضر مهدکودک‌های شهری و روستایی داریم، مهد‌های شهری پنج ستاره دارند که شامل بدون ستاره و یک تا ۴ ستاره می‎شود، همچنین مهد‌های روستایی نیز سه سطح دارند، مهد‌های کلان شهر‌ها هم با دیگر شهر‌ها متفاوت هستند، مجموع این‎ها منجر می‎شود به ۴۵ مدل شهریه برای مهد‌های مختلف سطح استان که دستورالعمل آن خرداد یا حداکثر تیرماه هر سال به صورت بخشنامه ارسال می‎شود.

وی مطرح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی مردم، خوشبختانه مدیران مهدکودک‌ها همکاری بسیار خوبی دارند و حتی از آن شهریه اعلام شده هم پائین‎تر دریافت می‌کنند، به خصوص در مهدکودک‌های روستا‌ها و و حاشیه شهر که این مسئله به شدت ترویج شده است.

حقدادی یادآور شد: برای اینکه ارتباط عاطفی، آموزشی، حمایتی و مراقبتی بین کودکان و مربیان مهد قطع نشود به ‎روش‌های مختلف به نحوی ارتباط را حفظ کنند، البته این اقدام یاری خانواده و مهد‌ها را می‎طلبد تا استرس و خستگی بچه‎ها در خانه کمتر شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی اظهار کرد: اکنون در هزار و ۳۲۰ مهد کودک استان خراسان حدود ۷۰ هزار کودک آموزش می‌بینند.  
 
منبع: اداره کل بهزیستی خراسان رضوی
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->