انجام ۲۰۰ عملیات آتش‌نشانی مرتبط با سیل مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) غربالگری جنین ممنوع شده یا استاندارد؟ محمد، دومین نام پرطرفدار پسران در انگلستان شد! تداوم بارش شدید باران و تگرگ در خراسان‌رضوی | انسداد ۳ مسیر جاده‌‌ای در استان (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوت یک موتورسوار براثر تصادف در میدان استقلال مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعداد تماس‌های اورژانس مشهد رکورد زد | از تماس‌های غیراورژانسی بپرهیزید (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) احتمالاً دیگر بارشی به این میزان در مشهد نداریم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای مرحله دوم طرح هوشمند کنترل سارقان با پابند الکترونیک امتحانات نهایی دانش‌آموزان لغو شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ناتوانی در صدور کارت امتحانات نهایی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی | شدت بارش‌ها از روز یکشنبه کاهش می‌یابد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دانش‌آموزان بدون کارت امتحان نهایی، به مدرسه یا میزخدمت مستقر در نواحی آموزش‌وپرورش مراجعه کنند میدان امام علی (ع) به امام حسن (ع) بسته شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از سکه ولایت عهدی امام رضا(ع) در مشهد کشف ۴۰ کیلوگرم چای تریاکی در فرودگاه امام (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حضور ۳۸۰ پزشک و پرستار در شهرستان‌های خراسان‌رضوی (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی حوزه سلامت مشهد برای مواجهه با حوادث احتمالی ناشی از سیلاب بیش از ۴ هزار تماس با اورژانس مشهد درپی بارش باران‌های سیل‌آسا خسارت ۴۵ هزار میلیارد ریالی سامانه بارشی اخیر به بخش کشاورزی خراسان‌رضوی تاکنون (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مشاور وزیر کشور: اقدامات خوبی در راستای رشد سازمان پسماند در شهرداری مشهد صورت گرفته است

  • کد خبر: ۲۱۰۵۶۳
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
مشاور وزیر کشور: اقدامات خوبی در راستای رشد سازمان پسماند در شهرداری مشهد صورت گرفته است
مشاور وزیر کشور در امور فناوری گفت: مهم‌ترین راهبرد وزارت کشور در برخورد با زباله‌ها جلوگیری از دفن و بهره مندی از فناوری‌های نوین در زمینه بازیافت است.

به گزارش شهرآرانیوز، حمیدرضا طهوری ظهر امروز (۱۷ بهمن ۱۴۰۲) در مراسم بهره برداری از ۵ پروژه سازمان پسماند در مشهد مقدس اظهار کرد: اقدامات خوبی در راستای رشد سازمان پسماند در شهرداری مشهد صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه کار‌های عقب مانده زیادی در این حوزه وجود دارد گفت: حوزه پسماند ظرفیت‌های بزرگی دارد که یافتن آن‌ها می‌تواند کمک بسیار زیادی به شهر‌ها و محیط زیست شهروندان داشته باشد.

مشاور وزیر کشور در امور فناوری با اشاره به موضوع تولید غذای دام با استفاده از دورریز غذایی گفت: امروزه کشور به منظور تامین غذای دام مقدار زیادی ارز را از دست می‌دهد، زیرا در این خصوص مجبور تامین از خارج کشور هستیم.

طهوری افزود: ورود مدیریت شهری مشهد و شیراز به این موضوع می‌تواند کمک بسیار زیادی در حوزه مالی برای کشور به ارمغان بیاورد و ما را به سویی ببرد که نهاده‌های دامی را از داخل کشور بتوانیم تهیه کنیم.

وی تصریح کرد: در حوزه پسماند دولت به سبب منابع مالی خود توانایی اجرای پروژه‌های صنعتی متعدد را ندارد از این رو پیشنهاد می‌شود مدیریت شهری در کلانشهر‌ها با بهره گیری از توان بخش خصوصی به سوی نوآوری در بازیافت بروند و در این مسیر نیز تلاش می‌کنیم تا بخش خصوصی از حمایت‌های دولت بی بهره نماند.

مشاور وزیر کشور در امور فناوری با اشاره به ابلاغیه ۱۰ ماده‌ای وزیر کشور در زمینه توجه ویژه کلانشهر‌ها به رویکرد‌های نوین در عملکرد بیان داشت: آن ابلاغیه به سازمان شهرداری‌ها و سپس به شهرداری شهر‌های کشور ابلاغ شد؛ در این راستا نیاز است تا شهرداری‌ها مجددا به ان ۱۰ ماده رجوع کرده و انتظارات و رویکرد‌های مدنظر را در پیش بگیرند.

طهوری در نهایت گفت: پسماند امروز موضوع مهمی در کشور شده به نحوی که مقاماتی در سطح وزیر و ریاست جمهوری در خصوص آن صحبت می‌کنند؛ این موضوع باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد تا تبدیل به بحران نشود.

وی با اشاره به این موضوع که تعداد سگ‌های ولگرد از تعادل خارج شده و عقیم‌سازی آن‌ها با دانشگاه علوم پزشکی است، ادامه داد: از آنجایی که عقیم‌سازی با عمل جراحی هزینه زیادی دارد باید از دارو استفاده شود این روش هزینه کمتری دارد و به سگ‌های ماده آسیبی نمی‌زند. این پیشنهاد را به دانشگاه علوم پزشکی داده‌ایم که از این روش جهت عقیم‌سازی شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->